V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

Ještě v roce 2013 se v Londýně mohlo jezdit převážně maximální rychlosti 30 mil za hodinu, tedy přibližně 50 km/h. Pouze ve dvou tamních čtvrtích byla rychlost snížená na 20 mil v hodině (zhruba 30 km/h). Dnes už nižší rychlostní limit pokrývá devět z dvanácti vnitřních londýnských čtvrtí a přibudou další. Jak to řekl nový londýnský starosta Sadiq Khan. 

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ten prohlásil, že bude podporovat rozšiřování rychlostního limitu 20 mil za hodinu (30 km/h) po celém městě, protože díky tomu budou mít řidiči více času na případné řešení krizové situace a tedy to přinese ještě více bezpečnosti. 

Anglická organizace Brake je z tohoto prohlášení samozřejmě nadšená, protože podle jejího názoru má mít každý právo pohybovat se po komunikacích pěšky i na kole, aniž by byl ohrožován automobily a ještě navíc to údajně přinese zlepšení životního prostředí. 

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Uvidíme, zda se také české organizace nechají inspirovat a zda časem přijdou s tím, „že se 30 km/h osvědčilo v Londýně“ a že bychom tedy měli zavést tento limit také. Ostatně první náznaky už tu máme, protože se brzy dočkáme takzvaných cyklistických ulic, kde se pro jistotu nesmí jezdit více než 20 km/h. 

Nutno podotknout, že zrovna Londýn má v zavádění ekologicky přínosných omezeních již dobrou praxi. Díky poplatku za vjezd do centra určovaného dle produkce emisí COse tamní obyvatelé dočkali největšího znečištění oxidy dusíku v Evropě, přičemž hustota provozu v centru se nijak nezměnila. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků