V Londýně se bude jezdit maximálně 32 km/h. Je to bezpečnější

Ještě v roce 2013 se v Londýně mohlo jezdit převážně maximální rychlosti 30 mil za hodinu, tedy přibližně 50 km/h. Pouze ve dvou tamních čtvrtích byla rychlost snížená na 20 mil v hodině (zhruba 30 km/h). Dnes už nižší rychlostní limit pokrývá devět z dvanácti vnitřních londýnských čtvrtí a přibudou další. Jak to řekl nový londýnský starosta Sadiq Khan. 

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Ten prohlásil, že bude podporovat rozšiřování rychlostního limitu 20 mil za hodinu (30 km/h) po celém městě, protože díky tomu budou mít řidiči více času na případné řešení krizové situace a tedy to přinese ještě více bezpečnosti. 

Anglická organizace Brake je z tohoto prohlášení samozřejmě nadšená, protože podle jejího názoru má mít každý právo pohybovat se po komunikacích pěšky i na kole, aniž by byl ohrožován automobily a ještě navíc to údajně přinese zlepšení životního prostředí. 

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Uvidíme, zda se také české organizace nechají inspirovat a zda časem přijdou s tím, „že se 30 km/h osvědčilo v Londýně“ a že bychom tedy měli zavést tento limit také. Ostatně první náznaky už tu máme, protože se brzy dočkáme takzvaných cyklistických ulic, kde se pro jistotu nesmí jezdit více než 20 km/h. 

Nutno podotknout, že zrovna Londýn má v zavádění ekologicky přínosných omezeních již dobrou praxi. Díky poplatku za vjezd do centra určovaného dle produkce emisí COse tamní obyvatelé dočkali největšího znečištění oxidy dusíku v Evropě, přičemž hustota provozu v centru se nijak nezměnila. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek