V květnu se prodávalo stále méně než před rokem

Byť vyjelo do ulic více vozů než v dubnu, lidé kupovali méně než před rokem.

Konkrétně se podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) registrovalo v květnu 2011 o 403 aut méně, což nám dělá 2,5% ztrátu na květen loňský.

Meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za květen 201115482-403-2,54%
Počet registrovaných vozů za květen 201015885

Meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za květen 2011154828625,90%
Počet registrovaných vozů za duben 201114620

No, řekněme si to takto: není se čemu divit. Hlásí-li některé automobilky rekordní prodeje, Česko není jejich původcem. Nemusíme ani analyzovat exotické ruské či čínské trhy, stačí se podívat k sousedům. Německá ekonomika rostla v prvním kvartále meziročně o 5,2 %. Český růst je zhruba poloviční a v dalších kvartálech se očekává spíše nepatrné snižování jeho tempa.

Rosteme tedy podstatně pomaleji než okolní ekonomiky a jednou z příčin je nízká spotřeba domácností. Tedy, vrátíme-li se na začátek – za počtem prodaných vozů nehledejme nic jiného než odraz ekonomického stavu. Je pravděpodobné, že i po zbytek roku budeme svědky meziročně nižších čísel.

Pokud se podíváme na nejvíce prodávané značky v ročním horizontu, i v květnu 2010 byla na prvním místě Škoda (33,26 %), na druhém Volkswagen (8,23 %), na třetím Ford (7,28 %) a na pátém Renault (5,80 %). Jenom čtvrtou pozici za sedmou si prohodily automobilky v rámci koncernu Hyundai Kia Automotive Group: 4. příčka patřila v roce 2010 automobilce Kia (5,81 %), přičemž Hyundai ještě čekal na 7. místě (4,95 %).

Jak vidíte v tabulce níže, letos patří čtyřka Hyundai, vozy Kia byste našli na 7. místě. 

Top 05
Škoda433227,98%
Volkswagen14319,24%
Ford13228,54%
Hyundai10136,54%
Renault8885,74%


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků