V květnu se prodávalo stále méně než před rokem

Byť vyjelo do ulic více vozů než v dubnu, lidé kupovali méně než před rokem.

Konkrétně se podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) registrovalo v květnu 2011 o 403 aut méně, což nám dělá 2,5% ztrátu na květen loňský.

Meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za květen 201115482-403-2,54%
Počet registrovaných vozů za květen 201015885

Meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za květen 2011154828625,90%
Počet registrovaných vozů za duben 201114620

No, řekněme si to takto: není se čemu divit. Hlásí-li některé automobilky rekordní prodeje, Česko není jejich původcem. Nemusíme ani analyzovat exotické ruské či čínské trhy, stačí se podívat k sousedům. Německá ekonomika rostla v prvním kvartále meziročně o 5,2 %. Český růst je zhruba poloviční a v dalších kvartálech se očekává spíše nepatrné snižování jeho tempa.

Rosteme tedy podstatně pomaleji než okolní ekonomiky a jednou z příčin je nízká spotřeba domácností. Tedy, vrátíme-li se na začátek – za počtem prodaných vozů nehledejme nic jiného než odraz ekonomického stavu. Je pravděpodobné, že i po zbytek roku budeme svědky meziročně nižších čísel.

Pokud se podíváme na nejvíce prodávané značky v ročním horizontu, i v květnu 2010 byla na prvním místě Škoda (33,26 %), na druhém Volkswagen (8,23 %), na třetím Ford (7,28 %) a na pátém Renault (5,80 %). Jenom čtvrtou pozici za sedmou si prohodily automobilky v rámci koncernu Hyundai Kia Automotive Group: 4. příčka patřila v roce 2010 automobilce Kia (5,81 %), přičemž Hyundai ještě čekal na 7. místě (4,95 %).

Jak vidíte v tabulce níže, letos patří čtyřka Hyundai, vozy Kia byste našli na 7. místě. 

Top 05
Škoda433227,98%
Volkswagen14319,24%
Ford13228,54%
Hyundai10136,54%
Renault8885,74%


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků