V Krušných horách značka „zimní výbava” nepomohla

Včera jsme vás v „předvečer” začátku platnosti nové značky „zimní výbava” informovali o obsahu i nesmyslnosti celého s ní souvisejícího předpisu. V krátkosti shrnuto - v Česku jsme si místo jednoduchého univerzálního předpisu, který by v jakékoli roční době a na jakékoli silnici stanovoval povinnost použít zimní pneu na silnici pokryté ledem či sněhem, vymysleli novou značku, stanovující takovou povinnost jen na určitých silnicích a bez ohledu na povětrnostní podmínky vždy od 1. listopadu do 30. dubna. Limity předpisu, který na jedné straně bez výjimky přikazuje užít zimní pneumatiky či sněhové řetězy na určitém místě bez ohledu na to, že je + 20°C a sucho a na druhé straně neřeší, že na jiné silnici, kde není taková značka osazena, je možné jezdit na letních pneu třeba na ledu v -20°C, jsou na snadě a nemohu jej hodnotit jinak než jako naprostou hloupost.

Je ironií smutného osudu této české speciality, že hned včerejší den ukázal její absurditu v celé nahotě. V Krušných horách totiž včera napadlo až 20 cm prvního sněhu a zpravodajství z těchto míst okamžitě začalo hlásit problémy s průjezdností některých silnic, zaviněné řidiči, kteří do této první kalamity vyjeli na letních pneu. Jak je to možné, vždyť nás přece tato značka, kterou na těchto místech najdeme, měla ochránit od všeho zlého? Bohužel nemohla, ani kdyby toho jinak byla sebevíce schopna, protože povinnost z ní vyplývající platí od 1. listopadu a včera bylo 30. října... A je úplně nepodstatné, že sněžilo, to související předpis, na rozdíl od nicneříkajícího data, jaksi neřeší.

Samozřejmě můžeme v prvé řadě znovu oprávněně láteřit nad nezodpovědností řidičů, kteří se rozhodli přes nastalé podmínky přesto na letních pokračovat v jízdě. Když už se ale naši „svobodomyslní” politici rozhodli tuto problematiku řesit právní normou, měli ji udělat pořádně. Takto stvořili paskvil, který nyní neukládá povinnost, kterou by ukládat mohl (nebo bude za dva dny v Krušných horách nějaká jiná zima, která si zimní pneu zaslouží více?) a za pár týdnů bude na mnoha místech ukládat povinnost, kterou ukládat nemusí a nemá (je více než jasné, že na místech opatřených touto značkou bude během následujících měsíců mnohdy sucho a teplo). Někteří z vás jistě zvolají: „Raději tento předpis, než žádný.” Já trvám na tom, že raději nic než tento paskvil, zvláště když stačí přijmout zákon jen s trochu jinou formulací, který tuto problematiku ošetří zcela univerzálně, bez ohledu na místo, čas či (ne)instalaci takové či onaké dopravní značky.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků