V Japonsku mají více dobíjecích stanic než těch čerpacích

Elektromobilita údajně zažívá v Japonsku velký boom, o čemž svědčí třeba i to, že už je v provozu zhruba 40 000 dobíjecích stanic. Jde o zajímavé číslo, protože těch klasických benzinových je na japonských silnicích 34 000. Že by elektrická auta již předběhla ta klasická?

Testy | Elektromobily | Hatchbacky | Kia

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

S informací o tom, že je v Japonsku více dobíjecích stanic než těch čerpacích, přišel například server japantimes.co.jp. Úplně původním zdrojem je ovšem prohlášení automobilky Nissan, která samozřejmě tato data vztáhla k faktu, že elektrický Leaf zvládne na jedno nabití dojezd 135 km, takže v kontextu čtyřiceti tisíc dobíjecích stanic nebude problém.

Pravda, na první pohled je zmíněný údaj zajímavý, ale o revoluci se ani na japonských silnicích nejedná. Když odhlédneme od toho, že čerpací stanice zvládne obsloužit najednou více vozů a udělá to podstatně rychleji, pak je tím největším problémem fakt, že jsou v udávaném čísle započítány i neveřejné dobíjecí stanice. Nechat se nevědomky navigací dovést k takové stanici a následně zjistit, že je zamčená v garáži, to zavání problémem.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Přesto je Japonsko s elektromobilitou hodně daleko a česká realita nabíjecích stanic někde úplně jinde. Například ČEZ odhaduje, že jich do konce letošního roku bude mít v provozu 150. Většinou navíc na českých silnicích potkáte klasické nabíjecí stanice, nikoliv ty rychlonabíjecí.  

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků