V Japonsku mají více dobíjecích stanic než těch čerpacích

Elektromobilita údajně zažívá v Japonsku velký boom, o čemž svědčí třeba i to, že už je v provozu zhruba 40 000 dobíjecích stanic. Jde o zajímavé číslo, protože těch klasických benzinových je na japonských silnicích 34 000. Že by elektrická auta již předběhla ta klasická?

Testy | Elektromobily | Hatchbacky | Kia

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

S informací o tom, že je v Japonsku více dobíjecích stanic než těch čerpacích, přišel například server japantimes.co.jp. Úplně původním zdrojem je ovšem prohlášení automobilky Nissan, která samozřejmě tato data vztáhla k faktu, že elektrický Leaf zvládne na jedno nabití dojezd 135 km, takže v kontextu čtyřiceti tisíc dobíjecích stanic nebude problém.

Pravda, na první pohled je zmíněný údaj zajímavý, ale o revoluci se ani na japonských silnicích nejedná. Když odhlédneme od toho, že čerpací stanice zvládne obsloužit najednou více vozů a udělá to podstatně rychleji, pak je tím největším problémem fakt, že jsou v udávaném čísle započítány i neveřejné dobíjecí stanice. Nechat se nevědomky navigací dovést k takové stanici a následně zjistit, že je zamčená v garáži, to zavání problémem.

Elektromobily | Volkswagen | Srovnávací testy | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Přesto je Japonsko s elektromobilitou hodně daleko a česká realita nabíjecích stanic někde úplně jinde. Například ČEZ odhaduje, že jich do konce letošního roku bude mít v provozu 150. Většinou navíc na českých silnicích potkáte klasické nabíjecí stanice, nikoliv ty rychlonabíjecí.  

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků