V jakém pořadí projedou auta křižovatkou? Většina řidičů odpoví špatně

Průzkum pojišťovny Generali ukázal, že čeští řidiči tápou v přednosti zprava i v řešení dalších dopravních situací.

Čtvrtina lidí by nedala přednost zprava a bezmála dvě třetiny nemají jasno v přednosti na neoznačené křižovatce tvaru T – alespoň máme-li věřit průzkumu pojišťovny Generali. Ta jeho výsledky zveřejnila formou tiskové zprávy, jejímž skutečným účelem je upozornit na produkty této společnosti určené motoristům. Ale proč ne, tak to dělají i ostatní včetně automobilek.

Bezpečnost | Život řidiče | Cestování

Víte, jak jezdit na kruhovém objezdu o více pruzích?

Čtvrtina respondentů (velikost skupiny ani její sociodemografické údaje pojišťovna neuvádí) údajně nevěděla, které auto má správně projet jako první křižovatkou dle následujícího obrázku.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě víc dotazovaných podle Generali nedokázalo vyřešit úlohu naznačenou na titulním obrázku. Plných 61 % mělo odpovědět, že jako první projede křižovatkou zelené auto, po něm červené a naposledy modré.

Bezpečnost | Život řidiče

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

„Kromě přednosti zprava pořád platí přednost protijedoucího vozu, pokud řidič odbočuje vlevo,“ vysvětluje situaci tisková zpráva ústy Martina Faráře z BESIPu. „Správně je to tedy tak, že do křižovatky najede první řidič červeného auta, který ale dává přednost autu zelenému. To však musí pustit modré auto, protože dává přednost zprava a zároveň pro modré auto už zprava nikdo nestojí vzhledem k tomu, že červené auto najelo do křižovatky. První tedy projede křižovatkou modrý vůz, poté zelený a jako poslední opustí křižovatku auto červené.“

Další zajímavosti z průzkumu najdete v citované tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků