V Evropě vede VW Golf, skokanem měsíce se stal Renault Clio

Pokles evropského trhu se v dubnu rozhodně netýkal německého bestselleru, poslední generace VW Golf. Ten se vyhoupl v porovnání s dubnem 2012 o výrazných 17,9 procenta.

Pětici nejlépe prodávaných vozů v dubnové Evropě doplňily kompletně vozy kategorie nižší střední třída: Renault Clio, Volkswagen Polo, Peugeot 208 a Ford Fiesta.

Z uvedené čtveřice si nejvíc polepšil Renault, u něho se projevil nástup nové generace Clia. V meziročním srovnání poposkočilo Clio o 29 procent.

Jedinou výjimku v pětici nejúspěšnějších automobilů byl Ford Fiesta, ten si v porovnání s loňským dubnem mírně pohoršil (-8,8 %).

V desítce nejvíce žádaných značek zaznamenal největší skok Mercedes-Benz. Ten si (na 7. místě v absolutním pořadí) připsal 11,5 procenta navíc v porovnání s dubnem 2012.

Úspěšné byly i další německé značky: Opel o 0,8 procenta, Audi dokonce o 8,7 procenta, jen BMW se posunulo zpět o 2,5 procenta.

Růst se v letošním dubnu týkal ještě Fordu, i když pouze o 0,2 procenta.

Největší propad z evropské Top 10 zaznamenal Citroën – minus 12,5 procenta.
 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků