V Evropě se letos prodá více než půl milionu SUV

Zatímco dominantou SUV byla vždycky Severní Amerika, Evropa se v tichosti dotahuje. Podle analytiků z IHS Automotive by se mohlo letos prodat přes půl milionu nových SUV v celé Evropě a za další rok až 600 000 aut této kategorie. Přitom v roce 2010 prodeje SUV dosahovaly poloviny současných hodnot.

Podle Automotive News roste zájem především o malá a kompaktní SUV. Navíc dochází ke stabilizaci trhu a automobilky představují stále nové a nové modely z této kategorie. Někdy ale stačí upravit auto tak, aby se stalo atraktivnější, jak dokazuje Volvo XC60.

Zajímavosti | SUV | Život řidiče | Statistiky | Palivo

Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

SUV od Volva se vyhouplo na druhé místo, když se ho v roce 2014 prodalo 62 650 kusů. To je meziroční nárůst o 35 %. Jak je to u tak starého auta možné? Automobilka totiž uvedla model s emisemi 117 g/km CO2, čímž se vůz zařadil, jako jeden z mála v segmentu, do nejnižší daňové kategorie v mnoha evropských zemích.

S růstem prodejů pomůže i Mercedes GLA a také nový Land Rover Discovery Sport. Do tabulek určitě promluví i nový Renault Kadjar. BMW ztrácí především kvůli modelu X3 půdu pod nohama, ale letos přijde nové BMW X1, které také nabídne velmi nízké emise a tím se stane atraktivní v zemích, kde se podle nich určují daně.

  model prodeje změna
1. Audi Q3 76 078 + 3 %
2. Volvo XC60 62 650 + 35 %
3. BMW X1 61 734 - 4 %
4. Audi Q5 60 522 + 9 %
5. Range Rover Evoque 50 828 - 2 %
6. BMW X3 48 144 - 18 %
7. Mercedes-Benz GLA 44 930
8. Mercedes-Benz GLK 23 152 - 22 %
9. Land Rover Freelander 16 915 - 20 %
10. Porsche Macan 14 611

Prodeje SUV v Evropě v roce 2014. Zdroj: JATO Dynamics

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků