V dubnu rostl zájem o luxus a sport. Auta moc nefrčela

Dubnové propady mají na svědomí především vozy kategorie mini a třídy střední. Zájem naopak rostl o auta, které mají dva společné jmenovatele: zábavu a prestiž.

Duben byl na trhu automobilů měsícem, kdy se prodalo jak méně, než v předchozím měsíci, tak méně než v dubnu roku 2010. Meziměsíční poklesy jsme mohli pozorovat napříč všemi třídami s výjimkou vozů sportovních a terénních. Meziročně se sice prodávalo více v nižší střední, vyšší střední, luxusní, terénní a sportovní; ani tyto úspěchy však nezachránily celkový meziroční propad způsobený masivním odlivem zájmu o třídu mini a třídu střední.

Vozů kategorie nejnižší se prodalo o 51 kusů méně než v březnu a o 228 kusů méně než v loňském dubnu. Žebříčku vévodí stále Fiat Panda. Meziroční propad ve střední třídě dosáhl téměř 1000 vozů, meziměsíčně mluvíme o necelých 300.

Pokud jsme psali, že o vozy spadající do kategorie “malé“ byl v uplynulém čtvrtletí nejnižší zájem za posledních 5 let, mohli bychom i tentokrát zatlouci další statistiku do jejich pomyslné rakve: zatímco v březnu byl podíl malých vozů 26,96 %, v dubnu už činil pouze 25,35 %. Když se však do tabulky podíváme na prodeje za celé čtyři měsíce, vozů čeledi „fabiovitých“ se prodalo o něco více než ve stejném období před rokem.

V nižší střední se prodalo o 83 více vozů než před rokem. Statistickým překvapením je pak absence Renaultu Mégane mezi pěticí nejlepších. Ve vyšší střední jsme mohli sledovat meziroční nárůst o 57 kusů. Tahounem byla Škoda Superb.

Prodeje v luxusní třídě ovládl v dubnu Mercedes-Benz S. S 18 prodanými kusy se dostal i do čela dosavadních prodejů roku 2011 a sesadil dva krále prvního kvartálu – Audi A8 a BMW 7.

Změnu zažila ještě třída sportovních vozů. Zatímco ještě na konci března se radovali spolu s BMW i prodejci VW Scirocco, v dubnu letěly BMW Z 4. Jenom za duben se jich totiž registrovalo 22 a tento počet stačil i na prvenství v celé třídě.


Prodeje podle obchodních tříd za duben a od začátku roku 2011

 2011
 dubenod začátku 2011
Mini3181188
Malé370614569
Nižší střední310311426
Střední253610331
Vyšší střední6362589
Luxusní35165
MPV18807066
Sportovní132301
Terénní19097741
Nezařazeno3651270
Celkem1462056646


Nejprodávanější modely v jednotlivých třídách

  duben 2011od začátku 2011
MiniFiat PANDA63285
MaléŠkoda FABIA12014996
Nižší středníFord FOCUS4761729
StředníŠkoda OCTAVIA17357732
Vyšší středníŠkoda SUPERB3771736
LuxusníMercedes-Benz S1645
MPVŠkoda ROOMSTER243869
SportovníBMW Z 42236
TerénníŠkoda YETI4121414

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků