V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Statistiky zaznamenaly, že v prvním čtvrtletí se dovoz ojetých osobních automobilů do České republiky ve srovnání s lednem až březnem 2012 snížil. Místo 29 596 ojetin bylo registrováno jen 27 608 kusů. Jedná se však o téměř stejná čísla, jako v roce 2010, kdy se do Česka dostalo 27 094 ojetin.

Mladoboleslavská automobilka mezi dovozovými registracemi vévodí už čtvrtým rokem. Škodovky jsou nejdováženějšími ojetinami od roku 2010, kdy poprvé překonaly značku Ford. Za léta 2010 až 2012 se do Česka dovezlo 67 399 vozů s okřídleným šípem. Ojetých Fordů se za stejné období zaregistrovalo v ČR 55 493 kusů. Třetí VW si na své konto připsal v dovezených ojetinách 48 041 aut.

Přitom ještě v roce 2007 vládl ojetým osobním vozům Ford s 30 198 auty (o rok později dokonce 31 829 kusů). Za Fordem figuroval na druhém místě Renault, tomu zaregistrovali 24 828 ojetin, Škoda byla až třetí s 24 414 auty.

Zlatým obdobím ojetých aut byl rok 2008, tedy poslední rok světové ekonomické prosperity. Tehdy zaregistroval Svaz dovozců automobilů 230 974 registrovaných ojetin. Od toho roku se dovozy ojetých automobilů do ČR výrazně propadly.

V roce 2009 to bylo o více než 80 tisíc kusů méně (144 602 aut), v roce 2010 přivezli obchodníci a jednotlivci 127 034 ojetin, v roce 2011 o něco víc – 13 702 vozů. Vloni jich bylo zaregistrováno 124 344.

Rok 2008 byl také posledním rokem, kdy počet dovezených vozů převládl nad prodejem nových aut – těch se registrovalo 143 661 kusů. V následujících letech převyšovaly registrace nových aut nad ojetinami o 40 až 50 tisíc vozidel ročně.

K poklesu dovozu ojetin vedlo například krátkodobé zavedení šrotovného v okolních zemích, kdy především nejstarší ojetiny nekončily v českých autobazarech, ale na vrakovištích.

V roce 2009 se také začal zvyšovat počet nových vozů s cenami pod 200 tisíc korun, v následujících letech i aut s cenami kolem 150 000 korun v základním provedení, což srazilo zájem kupujících o ojetiny.

Prodejcům nových vozů pomohlo i zpřísnění pravidel, kdy za ekologickou daň zaplatí dovozce až 10 000 korun.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků