V ČR se prodává méně. Všichni si vzpomněli, že mají ještě šetřit

V dubnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 14 620 vozů. Tento počet znamená 16,5% pokles oproti měsíci březnu. V počtu kusů bylo v dubnu přihlášeno o 2881 vozů méně než v předchozím měsíci.

Tato statistika sice kopíruje loňský rok, kdy byl duben slabší než březen, v letech před tím tomu však tak nebylo. V roce 2008 i 2009 pamatujeme duben jako období, kdy prodeje meziměsíčně rostly.

Meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za duben 201114620-2881-16,46%
Počet registrovaných vozů za březen 201117501

Oslavné texty hlásající rekordní prodeje v tomto roce, kterých jsme byli svědky před měsícem, jsou tak úsměvné. Na našem webu jsme uvedli, že ani v březnu už nebyl důvod k oslavám, protože meziročně se prodalo téměř stejně automobilů. To znamená, že firmy a hlavně domácnosti stále šetří; na velké nákupy ještě není vhodná doba. A čísla měsíce dubna tento stav jenom dokazují.

Meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za duben 201114620-644-4,22%
Počet registrovaných vozů za duben 201015264

V meziročním srovnání se v letošním dubnu prodalo o 4 % méně vozů, v kusech o 644. Takto konec ekonomické recese nevypadá. Ze všech značek se nejvíce dařilo prodávat Volkswagenu – v březnu prodal 1396 vozů. V dubnu tedy zaznamenala tato automobilka růst i přes celkový pokles trhu.

Top 05
Škoda401027,43%
Volkswagen14379,83%
Ford11968,18%
Renault11317,74%
Hyundai9736,66%

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků