V ČR má jezdit 250 tisíc elektrických aut do roku 2030. Stát je podpoří

29 komentářů

MM
24. listopadu • 9:08

Nevěřím.

Zelí
24. listopadu • 8:05

Doporučuji podporovat parní stroje. Jezdit je možno na dřevo, což je zcela ekologické palivo. Pokud ti někde dojde, není problém, všude u silnic je náletových dřevin, o které se nikdo nestará, vezmeš pilku naděláš palivo a jedeš dál. Problémy s nabíjecími stojany se nemusí řešit. A navíc okolí silnic se vyčistí.

Mirek
24. listopadu • 11:16

Od kdy spalování čehokoliv je ekologické?

Fantomas
24. listopadu • 11:29

Byl to jen vtip. I když dost špatný.
A i lidské tělo získává energii spalováním (tedy okysličováním).

Massaraks
23. listopadu • 22:23

Proboha proč všichni mluví o elektromobilech a nikdo nemluví o CNG, což he jediná možná krátkodobá alternativa. Elektřina není v zásuvkách, nějak se musí vyrobit ... a představa jak se nabíjejí auta parkující na sídlištích je docela děsivá ....

Pavel
25. listopadu • 15:27

Vláda vůbec neuvažuje o masivním rozšíření bateriových autíček. Tak vyhlášená třicetiletka je se svými 250 tis. směšná oproti množství provozovaných aut. Jde jen o splnění směrnice EU, získaní dotace pro pár vyvolených, nějaké zakázky od státních institucí s příslušnými provizemi a pod. Ještě chybí návrh Škromacha, že řidič auta na baterky může dvě piva na ex.:-D

mpolan
24. listopadu • 8:24

CNG je alternativa jen dokud bude vyloženě okrajovou záležitostí pro pár nadšenců. Pořád je to uhlovodíkové palivo, které produkuje nějaké emise v místě spalování.
Parkovací situace na našich sídlištích si dříve či později vynutí budování podzemních garáží, kde bude možno. Ostatně, nikdo přeci neřekl, že se všechna auta mají vyměnit do konce roku, tak proč takové poplašné výkřiky?

Massaraks
24. listopadu • 8:52

Elektřina se musí vyrábět a pokud není z jádra, nebo alternativních zdrojů, uhlíková stopa elektromobilů je prakticky stejná, ne-li větší než u běžných aut. Ale pokud skutečně přijde nová generace baterií, které jsou levné a mají velkou kapacitu, elektromobily budou určitě zajímavou alternativou. Nicméně CNG má menší exhalace než klasická paliva o NOx ani a mikročásticích nemluvě. Hlavní výhodou CNG je že může docela dobře využít stávající infrastrukturu čerpacích stanic, které se dají na CNG předělat. Zemního plynu je dostatek až přebytek. Naopak předělat infrastrukturu na většinové používání elektromobilů bude daleko složitější. A způsob života, sídliště, parkování atd bude těžké změnit, Podzemní parkoviště se mi jeví jako utopická vize, alespoň na dalších 10-15 let. Elektromobily jsou podle mě víceméně luxusní záležitost, pro lidi s rodinným domem a nabíjecí stanicí a ještě dlouho luxusem zůstanou.

mpolan
24. listopadu • 10:55

Uhlíková stopa automobilu bude ještě dlouho stejná, ale jde o to, kde se projevuje. Elektromobil vynáší zátěž mimo obydlené oblasti do místa výroby energie.
CNG je dostatek teď, ve chvíli, kdy by na něj jezdily milióny aut, bude najednou velmi nedostatkovým zbožím a cena poletí nahoru. Velmi jednoduchá ekonomika, až základní. Ta distribuce taky není tak snadná, jak si myslíš, ale nechám tě snít tvůj sen.
Na zemním plynu je závislých více průmyslových odvětví. Co asi zvítězí, že? Snadno by se mohl stát i z auta luxus, při tvých úvahách.
Lidi, někdy se zamyslete, než napíšete hloupý příspěvek... Trošku koukněte za práh vlastního domu a za svůj mozek...

Massaraks
26. listopadu • 12:08

Velmi hloupý a neinformovaný je komentář o tom, že v případě že auta budou jezdit na CNG, způsobí to rychlý úbytek zemního plynu a udělá to z auta luxus. Stačí si zadat do Googlu heslo "zásoby zemního plynu ve světě" a projít spolehlivé zdroje. Zemního plynu je násobně více než ropy a vystačí na hodně dlouho. To elektromobil je alespoň v této době naprostý luxus. Až budou lepší a levnější baterie situace se změní. Ale teď tomu tak není. Také doporučuji používat mozek a kritické myšlení a ne jen obhajovat názor ....

Ludek_II
24. listopadu • 6:46

Treba se postavi vozovny jak pro trolejbusy.

Art Vandelay
23. listopadu • 21:50

Skvele spravy z Ciech. Napriek tomu, ze dotacie v nasich zemepisnich sirkach su vo velkej vacsine len prikladom korupcneho spravania sa, tuto iniciativu urcite podporujem. Je to zaciatok konca vplyvu krajin, ktore su bud spolocensky zaostale a nenavidiace liberalne demokracie, alebo len vnimaju nas region ako sferu ich vplyvu. Cisty a dychatelny vzduch v mestach je popritom skvely bonus. Teraz uz len musite zacat zatvarat tie vase uholne elektrarne a investovat cast do jadra a cast do obnovitelnych zdrojov. Dotacie budu stacit len par rokov, prichodom Modelu 3 sa predaj elektrickych aut rozbehne a zacnu sa pridavat aj ine automobilky vo vacsom, potom sa dotacie mozu pozvolna rusit. A to nehovorim o plug-in hybridoch ktore pri vacsich autach budu podobne popularne ako teraz diesle.

bzzz
24. listopadu • 7:47

Zapomnel jste na aleje dobijecich stojanu a mestecka/ostruvky dobijecich stanic. Rozkopeme si tu nasi zemicku, abychom do zeme polozili novou kabelaz a komplet prebudujeme el. vysokonapetovou sit. S jadrem to zel asi nebude tak horke, leda by se ovarova hlava na Hrade jeste vice sblizila s bolseviky a agenty KGB, takze jeste nejakou dobu budeme masiovne dotovat kdejakou zelenou taskarici (to nam ten rozpoctovy schodek poroste, misto aby se snizoval).A kdyz tohle vsechno s pomoci bozi, dotaci a zadluzeni dotahneme do prijatelneho 'konce', sedneme si v nekurackem salonku + rekneme si o popelnicek a v klidku muzeme zacit resit, co se vsema tema bateriema. Ikdyz on uz se nekdo najde a prijde s uzasnym projektem podporovanym politiky a predevsim dalsimi dotacemi ;-)

mpolan
24. listopadu • 8:21

To překopání stejně budeme muset udělat, dříve či později, protože elektrický trend je nezastavitelný. Jo, místní nadšenci se mohou tvářit, že si benzín za každou cenu ubrání, ale realita je zkrátka nad jejich síly. Stejně jako nástup autonomních vozů.

sy35
23. listopadu • 19:11

Za 15 let nárůst jen o 349000 kusů?! Tak to je dost pesimistická předpověď, doufám že to bude mnohem, mnohem víc.

sy35
23. listopadu • 19:13

Šmarjá, je to ještě horší - jen 249 tisíc. Zbytek pořád okolí otravující spalováky?

Sajbr
24. listopadu • 8:18

ty si asi DEB.L ale co stěma bateriema za 10 - 20 let .... to bude zas ekologická bomba...
to už radši CNG

prognóza
23. listopadu • 22:59

Jen aby tady nakonec místo těch statisíců elektrických či jiných aut neběhali v r. 2030 třeba velbloudi ...

Adolf
23. listopadu • 15:53

Stát by měl podpořit armádu a poněkud zvýšit její počty.:-D

runner42
23. listopadu • 17:29

Souhlasím. Místo okrádání daňových poplatníků pro pořízení 250 tisíc elektromobilů bych raději viděl pořízení 250 tanků. Osobně bych rád přispěl, i když jsem se už zařídil jinak a od 1:1.2016 mám pro finanční úřad jen fakáč.

mpolan
23. listopadu • 17:44

K čemu jsou tanky na území tak malé republiky?
A jinak... ukazuješ klasickou českou povahu. "stát by měl, ale já mu na to nedám ani korunu"... prostě ubožáček.

runner42
23. listopadu • 20:16

Hele brzdi. Já rozhodně jsem vlastenec. Jeden můj pradědečk padnul v první světové na italské frontě, druhý na dráze v té druhé. Rodina musela emigrovat v roce 69.
V Čechách platím daně dlouho a v takové výši, že by se za to ten tank bez problému pořídil.Ovšem co je moc co je moc. Nejdřív mi vadilo, že je tu daňový systém že by se v tom prase vyznalo, vyměřují se tu daňe z daná a podobné ptákoviny. Ale budiž. Pak mě začalo štvát, že výsledné zdanění je v ČR opravdu vysoké. To jsem také nějak překousnul. Ale prachy z mých daní ve FVE, OpenCard, HateFree a podobných sr**ch, když doktoři, učitelé a hasiči jsou na tom pořád mizerně, to už prostě nedávám. To si radši useknu ruku, než bych platil podobné projekty. A podporovat potřebné budu dál přímo, na to nepotřebuji socialistické projekty.

mpolan
24. listopadu • 8:26

Máš možnost to změnit, vstoupit do té politiky a tlačit na změnu. To je jediné, co má smysl a co bych opravdu pak pochválil. Do té doby u mě budeš za pokrytce, který chce ze systému brát, ale nic mu nedat.
Neříkám, že je to tu ideální, jako člověk ve službách bezpečnosti státu taky s mnohým nesouhlasím, ale rozhodně kvůli tomu neudělám totéž, co ty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
24. listopadu • 13:59

Jako člověk ve službách bezpečnosti státu bys měl vědět, že z pohledu jedince je pokrytí rizik našeho státu sice velmi významné, ale stojí až za pokrytím rizik pro rodinu a samozřejmě riziky pro onoho jedince.Vzhledem k tomu, že osobně shledávám kolektivní bezpečnost jako neodpovídající nákladům (přímým i nepřímým daním) a vzhledem ke vzrůstajícím hrozbám za stále více nedostatečnou, rozhodl jsem se konat. A to samozřejmě s ohledem na maximální efektivitu vynaložené snahy.Jinými slovy, víc se soustředím na sebe. Teoretizování o politice je moc prima, a samozřejmě ve volbách budu volit podle svého přesvědčení, ale podle mého názoru, pokud kolektivní zvládání rizik nefunguje a stát se pouští do podobných chujovin jako je financování soukromých dopravních prostředků, mám právo chovat se sobecky a nespoléhat, že vše dobře dopadne.
Česky je to hezky pregnantně vyjádřeno příslovím Bližší košile než kabát.Takže klidně si místo investic do tanků dotujte elektromobily. Ale ne za moje. Tečka.

Adolf
23. listopadu • 21:30

Vlastenec jsi kvůli tomu kde padli a co dělali příbuzní? Zajímavá definice

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
24. listopadu • 6:45

Adolfe ? Hitlere ? :-D

Adolf
24. listopadu • 12:51

Luďku? Obamo Husaine?:-D

Adolf
23. listopadu • 18:52

K čemu jsou elektrokočáry na území tak malé republiky?
A jinak... ukazuješ klasickou českou povahu. "stát by měl, ale já mu na to nedám ani korunu"... prostě ubožáček.:-D

Doporučujeme

Články odjinud