V ČR má jezdit 250 tisíc elektrických aut do roku 2030. Stát je podpoří

I v České republice se chystá podpora takzvané čisté energetiky v dopravě. Počítá s tím Národní akční plán čisté mobility, který v pátek schválila vláda. Zájemci o elektromobily se tak mohou těšit na různé formy podpory, čímž má být dosaženo snížení emisí v dopravě.

Elektromobily | Hatchbacky | Názory | Nissan

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Úřady chtějí do roku 2020 vybudovat 1300 dobíjecích míst pro elektromobily a 200 stanic na CNG. V plánu je dokonce výstavba tří až pěti vodíkových stanic do roku 2025 a dalších pět veřejných stanic pro změnu na LNG. Ke slovu se ovšem dostanou i další motivační opatření.

Elektromobily a auta na vodík by mohla používat pruhy pro autobusy a taxi, v plánu je i úleva z placení dálniční známky nebo bezplatné parkování. Ke slovu by se mohly dostat také dotace na nákup automobilů s nízkými emisemi a naopak poplatek za registraci neekologického automobilu.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Plány jsou velmi ambiciózní, protože po českých silnicích má do patnácti let jezdit 250 tisíc elektromobilů, stejný počet automobilů na CNG a 1300 vozidel na kapalný zemní plyn, jak píše tisková zpráva ministerstva dopravy. Podle zprávy z ministerstva průmyslu a obchodu má ČR ambice stát se v budoucnu jedním z lídrů v oblasti elektromobilů a dalších nízkoemisních vozidel.

Život řidiče | Byznys | Palivo

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Je zajímavé, že podle dlouhodobých měření to vypadá, že se životní prostředí ve městech, na která tato opatření míří především, lepší i bez elektromobilů. Otázkou také zůstává, jak se k takovému nápadu postaví cyklisté, kterým se zvýší provoz v jejich vyhrazených pruzích, kde by mohlo jezdit více těžkých automobilů a těch se přece cyklisté bojí.

Jednoznačná sázka na nízkoemisní vozidla už se také ve velkém „vyplatila“ třeba v Británii, v Norsku pro změnu řeší, co dělat s ucpanými vyhrazenými pruhy, protože také slibovali (nejen) volné cestování pro elektrická auta, jenže těch tam už je tolik, že původní výhody přestávají být reálné. Tak alespoň víme, co nás čeká.

Jen pro představu, v letošním roce bylo za období od ledna do října prodáno 185 elektromobilů. 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků