V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

31 komentářů

USA
19. října • 15:43

podle me malo ambiciozni.250tis osobních aut na elektriku, to znamena jen kazde dvacate.
za 10 let bude standard 200km na jedno nabiti.
cilova skupina nebude clovek panelakovy, ale clovek s RD s FV panely na strese (za 10 let standard).
jako druhy auto uplne idealni
jako treti a ctvrty pro deti taky

Dotace, dotace, zákazy ..
11. září • 10:03

Dotace, dotace, zákazy, zákazy, správné názory ...
To už tu bylo, 2x, jednou jako levicový nápad Komunismus, stát sebere vše a bude to řídit líp a spravedlivě - poraženo ekonomicky. Podruhé jako Fašismus, stát nesebere, jen ruku v ruce s největšími firmami bude řídit všechno - poraženo pouze vojenský a rozhořelo se znova přes magnáty v US postupně do celého světa. V závěru mistrovským tahem EU, za pomoci starých komunistů (Baroso a spol), sebraná vláda všech zemí v EU do jediného místa, které snadno řídí pár vlivných - a máme tu fašismus znovu.
Elektromobily, tak nejsou jen problém technické demence, ale hlavně Ideou druhého mocného nastupu fašismu v evropě ...
ps. a nemotejme fašismus a nacismus, to jedno spolu, ale není to to samé. Tehdy prostě jen velitel byl Nacista a sponzoři Fašisté. Velitel prohrál, sponzoři a jejich Idea zůstali.

USA
19. října • 15:45

ty ses jak ten skutr z kremlu
ten taky všude vidi fasisty

Ash
10. září • 18:08

No tak schválně ...Do patnácti let 250.000 aut. Do pěti let tisíc tři sta dobíjecích stanic. Patnáct děleno pěti je tři, tři krát tisíc tři sta, to máme tři tisíce devět set nabíjecích stanic za patnáct let... 250.000 děleno 3.900, hm, to nám dělá 64 a kousek auta na jednu dobíječku...
Auto se dobíjí, řekněme, 6 hodin, takže jedna nabíječka "obslouží" za dvacet čtyři hodin čtyři auta... 64 děleno 4 je šestnáct. Takže můžu dobíjet jednou za šestnáct dní...Akční rádius baterií je, ať nežeru, 500 km, denní průměrný nájezd je, řekněme, 50 km, takže za deset dní jsem na suchu ..."Ministerstvo také říká, že „navzdory nesporným přínosům, plynoucím z využívání elektromobilů, mají potenciální zájemci o jejich koupi často o těchto vozidlech nedostatečné, až mylné informace“. No, jak neskonale bych byl šťasten, kdybych se mýlil..."Pro lepší osvětu by údajně mohlo napomoci vyšší využívání elektrických aut státní správnou ..." ... To já bych řekl, že by té osvětě spíše pomohlo, aby nám moudří úředníci objasnili, kdy ty vybité krámy budeme těch šest dní parkovat ...

Fantomas
10. září • 23:46

Až tě přejde panika z vybitého auta a obsazené nabíjecí stanice, tak si dáš auto normálně doma do zásuvky ;-)

Ash
11. září • 15:05

Praha (sorry, ale já su ogara z Prahy), činžák, třetí patro bez výtahu, nedaleko ubytovna pro "baťůžkáře" a tak se ani nedá v noci spát při otevřeném okně, protože se venku courají národní buditelé (pro neznalé - se zpěvem ve tři ráno, vyvrácené popelnice a další "zábava chudých"...).V mém případě to není panika. Optimismus (to je nejspíše Váš případ) je pouhý nedostatek relevantních informací ...A.

Fantomas
11. září • 20:31

Elektřinu nejde čerpat jako benzín, takže elektromobil primárně předpokládá dobíjení doma. Pokud tu možnost nemáš, tak je jasné, že pro tebe elektromobil není. Prostě nejsi cílový zákazník a můžeš počítat jak chceš, nic s tím nenaděláš. A jestli čekáš, že budeš mít nabíječku na každém parkovacím stání na sídlišti, tak to se teda načekáš :-)

Ash
12. září • 16:33

Jinými slovy jsou elektromobily v této podobě slepá vývojová větev...
Takže buď formou výměnných akumulátorových článků, nebo vodík.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
12. září • 22:13

Přesně o vás píše to ministerstvo - potenciální zákazník, který má o těchto vozidlech mylné informace.

Fantomas
12. září • 22:06

Nebo jak byste si to představoval? Připadáte mi trochu jako malé dítě. Chci elektromobil a chci a chci. Sice ho nemám kde nabíjet, ale to mě nezajímá, postavte mi nabíječky a hned, chci jezdit :-)Svět prostě nejde mávnutím kouzelného proutku změnit tak, aby byly elektromobily stejně univerzální, jako jsou spalovací auta. Už jsem psal, elektřinu nejde nalévat. Nabíjení je časově náročné, vybavit každé parkovací stání nabíječkou prostě nejde, kdo by to asi tak zaplatil? Takže v této fázi vývoje elektromobilů se počítá s tím, že primárně si auto bude nabíjet každý doma, nejspíš se přidají někteří zaměstnavatelé a umožní nabíjení přes den v práci. A to je celé, takto je to zamýšlené. Určitě se budou postupně objevovat veřejné komerční nabíjecí stanice, ale to je zatím spíš jen tak "pro případ nouze".

Fantomas
12. září • 21:47

Nejsou slepá větev, jen jsou oproti běžným autům v některých ohledech hodně specifické a majitel s tím musí počítat a před nákupem si tohle vyřešit a mít v tom jasno. Kdo od toho očekává stejný způsob používání jak u spalovacích aut, ten to prostě nepochopil a neměl by si to kupovat. Že by to chtěl a má na to nemění nic na tom, že pro něj to určené prostě není. Taky si nekoupím loď, když nejezdím k vodě.Výměna akumulátorů je podle mě chybná myšlenka. A vodík je riziková komplikovaná technologie, v tom budoucnost nevidím.

Zelí
11. září • 7:51

Jasně, hodí na jižáku prodlužku z osmého patra a nabije. Český člověk si poradí.

Fantomas
11. září • 8:41

I ty si myslíš, že člověk z paneláku na sídlišti je cílový zákazník pro první vlnu elektromobilů?

Zelí
12. září • 15:12

Tak z 250000 elektromobilů nějaká tisícovečka na sídlišti skončí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
29. září • 14:48

je to 2,5 miliónů, nebo kolik ?
To je mazec, když někdo chyběl ve škole, kdy se probíralo oddělování čísel !
Někteří lidoopy tak bohužel píšou i mobil. čísla. :-O

Fantomas
13. září • 9:34

Budou házet tu prodlužku z osmého patra? :-)

Ash
11. září • 15:06

Já bych se za cílovou příjmovou skupinu považoval ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
11. září • 18:15

No a proč si to teda nekoupíš už teď?

Ash
12. září • 16:30

To si děláte legraci, nebo provokujete ?
Celý článek i debata jsou zde na téma chybějící infrastruktury... Takže proč asi ?A.

Fantomas
12. září • 21:52

Už jsem to popsal o kousek níž. Infrastruktura nic nezmění na tom, že elektromobily vyžadují úplně jiný přístup majitele. Nemůžete házet vinu na chybějící infrastrukturu, že tohle odmítáte akceptovat. Musíte se prostě smířit s tím, že elektromobil není pro vás.

Vana666
14. září • 8:08

Je to tak, není problém infrastruktury že lektromobil má mizerný dojezd. Kdyby dojel s přehledem alespoň 800 -1000 km, fungoval by i bez infrastruktury

Neurotic
10. září • 12:36

Momentálně ani nevíme jestli tady za měsíc bude nějaká ČR a on plánuje na 15let dopředu:-D

Jarda
10. září • 19:55

Řeší elektromobily,ale pokud vyhraje ISIL,tak budem jezdit maximálně na velbloudech. Naštěstí to Rusové jdou do Sýrie uklidit,jen mám strach aby jim USSáci nezavřeli v okolí vzdušný prostor.

Art Vandelay
10. září • 21:40

Rusi nieco niekedy ukludnili? Sa tam odstahuj zit kludny zivot....

homer
10. září • 23:36

S pověstnym ruskym bordelem můžou v konfliktu uspět jedině díky přesile a přesila znamená náročnou logistiku bordelem nezvladatenou. Výsledek jsou fackovačky v okolí impéria - vzdálené zásahy Rusko vůbec nezkouší a tak paradoxně nenadělá tolik neklidu jako Amerika

Zelí
10. září • 9:50

Ano, předpovědi co bude za patnáct let..... Připomenu canc z evropské komise starý cca 5 let o tom jak do pěti let se EU dostane na špici světa. A pak nezapomenutelá, prognostická písnička Pavlíny Filipovské o tom, jak bude v roce 66 všude mír. Škoda, že ji neposlouchali v ušákově. Tam prognostici naplánovali v roce 2020 všude mimo jejich kontinent válku. Všech proti všem. Super vize.

Kankunen
10. září • 10:42

Aby do té doby konečně vyvinuli baterku, která se bude hodit do aut. Ujedu 1000km, auto dám na nabíječku a za 3000 Kč opět dobiju na 1000km.

Neurotic
10. září • 12:34

3000kč na 1000km? To je teda pěkně drahý to raději zůstanu u nafty 1620kč na 1000km a když se budu snažit tak se dostanu pod 1500,-:-))

Vana666
10. září • 9:49

Jestli jsou tak přesvědčení o nesporných přínosech plynoucích z využívání elektromobilů ať s nimi nahradí celý svůj vozový park. A nejlíp i vozové parky ostatních institucí, třeba vlády, parlamentu i policie. To bude teprve osvěta !

dilema
11. září • 6:14

Který elektromobil by mohl být vhodný pro prezidenta a jeho ochranku? Neměla by tedy policie zrušit poslední nákup Škodovek, když to nejsou elektromobily? Kdy asi začnou jezdit elektromobily hasiči? Bude mít záchranka elektrické sanitky a dočká se někdy elektrifikace vozového parku i armáda?

Bimbo
10. září • 9:20

A jak toho chce MD dosahnout? podporou prodeje v podobe dotaci, danovych ulev asi tezko, takze mi zbyva jen forma zakazu, omezeni a zvedani cen provozu spalovacich motoru.:-))

Doporučujeme

Články odjinud