V ČR je už stovka míst, kde lze koupit stlačený zemní plyn CNG (mapa)

Počet veřejných prodejních míst stlačeného zemního plynu (compressed natural gas, CNG), překročil stovku. V tiskové zprávě na to upozornil Český plynárenský svaz, který rozšiřování CNG jako alternativního paliva pro motorová vozidla podporuje. 

Klepněte pro větší obrázek
Mapa CNG stanic v České republice (listopad 2015, zdroj: Český plynárenský svaz)

Prodeje aut na CNG na českém trhu se daly do pohybu poté, co model spalující zemní plyn zařadila do nabídky Škoda: 

Technika | Škoda | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia G-Tec může jezdit i na kravský hnůj [první jízdní dojmy]

Klíčovou výhodou zemního plynu je příznivější složení výfukových plynů. Na rozdíl od populárních dieselů CNG téměř zcela eliminuje kouřivost. Nižší jsou emise oxidů dusíku, oxidu uhelnatého i aromatických uhlovodíků. Ve spalinách vůbec není přítomen oxid siřičitý. Zemní plyn má navíc velmi vysoké oktanové číslo, což znamená klidnější a tišší chod motoru.

Zobrazit tiskovou zprávu
Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Jestli vám záleží na vypouštěných emisích, jezděte na CNG

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků