V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Ministr dopravy Dan Ťok oznámil další podrobnosti o české realitě kauzy Dieselgate. Ví se konkrétní čísla a brzy se má také nezávisle měřit.

Ministr dopravy Dan Ťok se sešel se zástupci koncernu VW i Škodovky a po schůzce na tiskovém briefingu oznámil zjištěná čísla a své další plány. V ČR bylo prodáno 148 000 automobilů, kterých se kauza Dieselgate týká. Ministerstvo také hodlá provádět vlastní testy produkovaných emisí, zaplatit to má koncern VW.

Škoda | Technika | Život řidiče | Volkswagen | Dieselgate | Audi | Palivo | Seat

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Prostřednictvím českých dealerů bylo prodáno zhruba 148 000 automobilů dotčených kauzou Dieselgate. Zhruba 101 000 vozů připadá na Škodu, 38 tisíc na VW, 7 tisíc má značku Audi a 1800 Seat. Není ovšem známo, kolik ze zmíněných aut šlo na reexport a stejně tak se neví, kolik dotčených vozů bylo dovezeno individuálně. Ministr proto požaduje od výrobců VIN čísla vadných automobilů, která se následně porovnají s českým registrem vozidel a tím by se měl ve výsledku zjistit definitivní počet v ČR přihlášených automobilů s motory TDI doplněnými o emisní software.

Život řidiče | Volkswagen | Dieselgate

Volkswagen představí do konce října technické řešení emisních problémů  

Poté bude následovat svolání do servisu. MDČR je údajně připraveno realizovat svolávací akci do čtrnácti dnů, jenže Škoda a zbytek koncernu zatím ještě hledají řešení. Podle vyjádření ministra nebude stačit pouze smazat závadný software, změny tak budou muset být i technického charakteru. 

Na druhou stranu ale řidiči mohou pozvánky do servisů ignorovat, protože ministr opět zopakoval, že případná návštěva servisu je ryze dobrovolná. Do budoucna by provozovatelům těchto automobilů žádné problémy hrozit neměly.

Bude se nezávisle testovat, ale jak?

Ministr také představil záměr, podle kterého si bude ČR sama nezávisle testovat produkci emisí u vybraných aut. Na starost tuto věc dostalo středisko v Roztokách u Prahy. Testovat se budou jak starší auta, kterých se tento problém týká, tak vozy, které v blízké budoucnosti projdou nápravným servisem. Dojde ale také na vozy Euro 6. I když zástupci koncernu ujistili ministra o tom, že zde žádný problém není, ministr to chce ověřit. Namátkou se pak otestují také jiné automobilky.

Zajímavosti | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Krimi | Palivo

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Problém je ale v tom, že se zatím přesně neví, jak se bude taková věc testovat. Ministr na přímý dotaz odpověděl, že se bude stále testovat v laboratořích, nikoliv v reálném provozu. Aktuálně se údajně vyvíjí test, jehož primárním účelem je odhalit software vylepšující emise. Ministr si od toho slibuje nejen možnost odhalit koncernová auta, ale také případně jiné značky. Do dvou až tří dnů má být způsob, podle kterého se budou v Roztokách testovat emise, hotový.

Vzhledem k tomu, že se software aktivoval při splnění přesně definovaných podmínek vyplývajících z klasického homologačního testu, bude muset být takovýto odhalující test nějakým způsobem odlišný, ale z toho logicky vyplývají také odlišné emise a tudíž skutečnost, že naměřené výsledky podle nového nezávislého testu nepůjde úplně porovnat s těmi oficiálními.

Nezávislé testování koncernových automobilů má zaplatit Volkswagen (Škoda), takže stát bude platit případně až testy jiných automobilek.

Americká auta | Život řidiče | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Palivo

Skandál s emisemi motorů TDI může nadobro pohřbít diesely v USA

Když to ovšem celé shrneme, máme v ČR necelých 150 000 aut, která by se měla svolat do servisu, nezávislé měření, jehož postup se teprve vyvíjí a vlastně se ani neví, jak se problém opraví. Na druhou stranu jde o pro běžný provoz bezproblémová auta, servisní návštěva je dobrovolná (ministr ji všem řidičům doporučuje), u kterých existuje spíše riziko, že budou jezdit hůře po úpravách. A navíc ministr říká, že v budoucnu řidiči, kteří servis nenavštíví, žádné problémy s úřady mít nebudou. Není to celé nějaké až příliš absurdní? 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků