V Číně stvořili elektrický supersport. Je nejrychlejší na světě

Exotický supersport má být nejrychlejším elektromobilem světa na silnici i na Nürburgringu. Značka NewEV tímto na autosalonu v Los Angeles představuje řadu NIO, jejímž je model EP9 pouhým začátkem.

Svým výrazným stylingem má EP9 upozornit na řadu NIO, pod kterou vznikne první masový elektromobil značky již příští rok. Svůj základ sdílí s plánovaným monopostem Formule E.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 2,7 sekundy, což je sice o něco více než v případě Tesly Model S P100D, avšak rekordmanem je v maximální rychlosti. Ta činí 312 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pohonné ústrojí je tvořeno dvěma lithium-iontovými bateriemi chlazenými vodou, napojenými na čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 341 koňských sil a 1480 Nm maximálního točivého momentu. Každý elektromotor pohání jedno kolo.

Elektromobily

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Byť EP9 není žádným cvalíkem, jeho 1 735 kilogramů znamená více než dvousetkilovou nevýhodu oproti Ferrari LaFerrari nebo Mclarenu P1. Baterie si vybírají svou daň, kterou ani karbonový monokok nezvládne zkrotit.

Elektromobily | Bezpečnost

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Záležet si v Číně dali na aerodynamice. I přes maximální rychlost přes 300 kilometrů je EP9 stavěný především na přítlak. V rychlosti 240 km/h se dokáže díky soustavě tunelů a spoilerů přitlačit dodatečnou hmotností 2,5 tuny. V zatáčkách má k perfektní ovladatelnosti přispět i aktivní odpružení s variabilní světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér dýchá závodní atmosférou. Dvě hluboká sedadla a všudypřítomná karbonová vlákna dávají řidiči najevo, že tento čínský supersport je nutné brát vážně.

Start prodeje dosud nebyl oznámen, stejně jako cena. Očekávat se však dá velmi omezená série, která bude dělat jméno zmíněnému masovému modelu. 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků