V Číně stvořili elektrický supersport. Je nejrychlejší na světě

Exotický supersport má být nejrychlejším elektromobilem světa na silnici i na Nürburgringu. Značka NewEV tímto na autosalonu v Los Angeles představuje řadu NIO, jejímž je model EP9 pouhým začátkem.

Svým výrazným stylingem má EP9 upozornit na řadu NIO, pod kterou vznikne první masový elektromobil značky již příští rok. Svůj základ sdílí s plánovaným monopostem Formule E.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 2,7 sekundy, což je sice o něco více než v případě Tesly Model S P100D, avšak rekordmanem je v maximální rychlosti. Ta činí 312 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pohonné ústrojí je tvořeno dvěma lithium-iontovými bateriemi chlazenými vodou, napojenými na čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 341 koňských sil a 1480 Nm maximálního točivého momentu. Každý elektromotor pohání jedno kolo.

Elektromobily

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Byť EP9 není žádným cvalíkem, jeho 1 735 kilogramů znamená více než dvousetkilovou nevýhodu oproti Ferrari LaFerrari nebo Mclarenu P1. Baterie si vybírají svou daň, kterou ani karbonový monokok nezvládne zkrotit.

Bezpečnost | Elektromobily

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Záležet si v Číně dali na aerodynamice. I přes maximální rychlost přes 300 kilometrů je EP9 stavěný především na přítlak. V rychlosti 240 km/h se dokáže díky soustavě tunelů a spoilerů přitlačit dodatečnou hmotností 2,5 tuny. V zatáčkách má k perfektní ovladatelnosti přispět i aktivní odpružení s variabilní světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér dýchá závodní atmosférou. Dvě hluboká sedadla a všudypřítomná karbonová vlákna dávají řidiči najevo, že tento čínský supersport je nutné brát vážně.

Start prodeje dosud nebyl oznámen, stejně jako cena. Očekávat se však dá velmi omezená série, která bude dělat jméno zmíněnému masovému modelu. 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků