V Číně stvořili elektrický supersport. Je nejrychlejší na světě

Exotický supersport má být nejrychlejším elektromobilem světa na silnici i na Nürburgringu. Značka NewEV tímto na autosalonu v Los Angeles představuje řadu NIO, jejímž je model EP9 pouhým začátkem.

Svým výrazným stylingem má EP9 upozornit na řadu NIO, pod kterou vznikne první masový elektromobil značky již příští rok. Svůj základ sdílí s plánovaným monopostem Formule E.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere 2,7 sekundy, což je sice o něco více než v případě Tesly Model S P100D, avšak rekordmanem je v maximální rychlosti. Ta činí 312 kilometrů za hodinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pohonné ústrojí je tvořeno dvěma lithium-iontovými bateriemi chlazenými vodou, napojenými na čtyři elektromotory o celkovém výkonu 1 341 koňských sil a 1480 Nm maximálního točivého momentu. Každý elektromotor pohání jedno kolo.

Elektromobily

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Byť EP9 není žádným cvalíkem, jeho 1 735 kilogramů znamená více než dvousetkilovou nevýhodu oproti Ferrari LaFerrari nebo Mclarenu P1. Baterie si vybírají svou daň, kterou ani karbonový monokok nezvládne zkrotit.

Bezpečnost | Elektromobily

Elektromobily jsou příliš tiché. Budou muset vydávat varovné zvuky?

Záležet si v Číně dali na aerodynamice. I přes maximální rychlost přes 300 kilometrů je EP9 stavěný především na přítlak. V rychlosti 240 km/h se dokáže díky soustavě tunelů a spoilerů přitlačit dodatečnou hmotností 2,5 tuny. V zatáčkách má k perfektní ovladatelnosti přispět i aktivní odpružení s variabilní světlou výškou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér dýchá závodní atmosférou. Dvě hluboká sedadla a všudypřítomná karbonová vlákna dávají řidiči najevo, že tento čínský supersport je nutné brát vážně.

Start prodeje dosud nebyl oznámen, stejně jako cena. Očekávat se však dá velmi omezená série, která bude dělat jméno zmíněnému masovému modelu. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků