V Číně mají duhový tunel. Řidičům má usnadnit přechod ze světla do tmy

V centrální Číně vzniká unikátní tunel. Zajímavý není svou délkou, měří pouze 400 metrů, ale svým zpracováním. Než se řidiči dostanou přímo do tunelu, a tedy pod umělé osvětlení, projedou několik desítek různě barevných bran. Kromě estetického hlediska je tím hlavním cílem snaha zmírnit přechod z denního světla na umělé osvětlení a naopak.

Život řidiče | Cestování | Názory

Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách  

Projekt se jmenuje Cheng Avenue a stát bude blízko města Čeng-čou. Střed tunelu je klasický, na obou koncích ale na něj navazují zmíněné brány. V severní části jich je 40, v jižní ještě o čtyři více. Mění se také jejich rozestup. Zatímco v části nejblíže tunelu jsou od sebe vzdáleny pouze 80 cm, na konci již mezi sebou mají 27 metrů.

Život řidiče | Názory

Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Se vzdáleností se pak mění také barva. Jakmile opustíte tunel, pojedete nejprve pod tmavě modrými branami, které postupně přejdou přes zelenou, oranžovou až po světle fialovou. Odstínů je dohromady dvanáct. Údajně jde o projekt, který zatím nemá na světě obdoby. Stavba vyšla Čínu v přepočtu na bezmála 400 milionů korun.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdroj: inventorspot.com

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků