Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil
 Foto: Ondřej Kroutil
 Foto: Ondřej Kroutil
 Foto: Ondřej Kroutil
22
Fotogalerie

V Česku vznikla unikátní edice BMW i3 a i8. Vyvolávací cena: 10 milionů!

Vozy v exkluzivní edici Starlight nelze koupit odděleně, desetimilionová cenovka však rozhodně nemusí být konečná. Výtěžek poputuje nadaci VIZE 97.

BMW i3 a i8 se na našem trhu prodávají už dost dlouho na to, aby si je každý zapamatoval, a hlavně ve velkých městech je bral jako takovou součást běžného dne. Sám na sobě ale pozoruji, jak mají ve skutečnosti silnou auru. V uplynulých letech jsem s oběma vozy najel docela dost, a snad zatím nenastala situace, kdy bych se za nimi neotočil. V davu totiž nikdy nezapadnou.

Teď si ale představte, že mohou být ještě nápaditější a exkluzivnější. Stačilo, aby se dali dohromady ti správní lidé a vzniklo něco, co nemá obdoby nejenom u nás, ale rovnou na celém světě. Na mysli mám jedinečnou edici Starlight, kterou dnes české zastoupení BMW představilo novinářům. Podle fotek vás možná napadne, že jsou to jenom „íčka“ v jiných než obvyklých barvách, jenže to není pravda.

Za návrhem stojí designér Zoltán Matuška, a jak už název edice napovídá, má připomínat svítící hvězdy noční oblohy. Možností bylo hned několik, všechny ale spojovalo jediné – zlato. Ano, při tvorbě exkluzivního lakování bylo skutečně použit zlatý prach s ryzostí téměř 24 karátů, což je prý nejvíce pro danou konzistenci.

Karoserie jsou pokryty celkem čtyřmi vrstvami zlatého prachu, z nichž ta poslední je nanesena ručně. Prakticky však bylo potřeba udělat celolak, protože černá barva, která pokrývá zadní části vozidel, není v běžné nabídce dostupná. Aby byla celá struktura chráněna, kryje ji šest vrstev čirého originálního laku BMW. Fakticky tak oba vozy mohou do kartáčové myčky a nic by se jim nestalo, ale proboha, kdo by to dělal?

Aby toho nebylo málo, zlato najdete také v interiéru. Například na výdeších ventilace, středovém panelu nebo prahových lištách. Pokud si k tomu připočítáte karbon, konopí, eukalyptové dřevo, výtažky z olivových listů, kterými je dosaženo odstínu kůže, či ovčí vlnu, je zajímavých materiálů na dvě auta až až. Každý z vozů je navíc opatřen plaketou nesoucí název edice a strohý nápis „one of one“.

Více než jeden kus od každého modelu nevznikne, navíc jejich pořízení není snadné. Edice je totiž nedělitelná, musíte tedy koupit oba vozy najednou, a ještě ke všemu přeplatit další zájemce. Prodej totiž bude probíhat formou aukce a vyvolávací cena je 10.000.000 korun. Vozy věnovalo české zastoupení BMW a výtěžek aukce půjde na dobročinné účely – konkrétně nadaci VIZE 97 Dagmar a Václava Havlových.

Budete-li si chtít vozy prohlédnout, můžete. Od 21. června budou vystaveny v pražském dealerství společnosti Invelt. Následně se objeví i na karlovarském filmovém festivalu, konkrétně ve dnech 4. a 5. července. Technika vozidel je sériová.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud