V boji luxusních vozů Audi likviduje náskok BMW

Německý výrobce luxusních vozů Audi, který je součástí největší evropské automobilky Volkswagen, za srpen prodal zhruba 108 100 vozů. To je nový rekord a meziročně je to nárůst o 14,9 procenta.

Firma tak na minimum snížila náskok svého úhlavního rivala, kterým je jiná německá automobilka BMW. Audi se přitom dál daří zvyšovat odbyt v Číně, kde už prodává každé třetí auto. 

Za osm měsíců roku Audi prodalo zhruba 961 tisíc vozů, což je meziročně nárůst asi o 12,7 procenta. Zároveň je to pouze o 2110 aut méně, než kolik prodal konkurent BMW. Tak nízký náskok BMW ještě nikdy nemělo, ačkoliv je největším výrobcem luxusních vozů na světě. BMW tak v průměru prodává jen asi o 100 aut denně více, než Audi.

Největším jednotlivým trhem je pro Audi Čína, kde se odbyt v srpnu proti stejnému měsíci loni zvýšil o 24 procent. Vzhledem k tomu, že Audi má v Číně tak silné pozice a protože automobilka na konci srpna uvedla v Evropě na trh novou verzi modelu A3, mohlo by se pořadí ve výrobě luxusních vozů na prvních dvou místech změnit a Audi by BMW mohlo odsunout na druhou pozici.

Zatímco Audi a BMW bojují o nadvládu nad luxusními vozy, jejich nejbližší konkurent Mercedes-Benz ze skupiny Daimler zůstává pozadu. Během ledna až srpna prodal 841 567 vozů, což je meziroční nárůst 5,4 procenta. Pokud bude růst odbytu v automobilkách Audi a BMW i po zbytek roku pokračovat dosavadním tempem, pak by BMW mělo za celý rok prodat zhruba o 20 tisíc aut více než Audi.

Zdroj: E15.cz
 

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 158 174 km
Cena: 400 000 Kč
Audi A4 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 133 325 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 62 859 km
Cena: 385 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků