V Bahrajnu se F1 nejede. Nedovolí to pokračující nepokoje

Politická krize ostrovního království v jižní části Perského zálivu nedovolí 13. března pořádání Grand Prix. V pondělí boss F1 Bernie Ecclestone po konzultaci s korunním princem Al-Khalifem oznámil, že se v Bahrajnu úvodní závod sezony za současné situace nepojede. Šampionát formule 1 se tak rozeběhne až o dva týdny později v Austrálii.

Uplynulý víkend byl rozhodující v rozhodování, jestli se cirkus F1 na bahrajnský okruh Šakir vypraví. Situace se ale v arabské zemi po týdnu nepokojů neuklidnila. Demonstrace pokračují, z exilu se vrací vůdce šíitské opozice, a tak se nedá předpokládat možnost příjezdu početných stájí a tisíců fanoušků.

„Je to smutné, že se tahle velká cena nemůže uskutečnit, ale doufám, že se do Bahrajnu brzy vrátíme,“ uvedl Ecclestone. V šedesátileté historii F1 je to poprvé, kdy se závod nepojede z politických důvodů. V případě uklidnění poměrů v zemi ještě existuje varianta, že by se tam výkvět nejrychlejších pilotů světa sešel letos někdy později.

Mistrovství světa se totiž na podzim na asijský kontinent vrací. Mezi premiérovým podnikem v Indii (30. 10.) a závodem v Abú Zabí (13. 11.) je volný termín. Znamenalo by to ovšem konání tří Grand Prix ve třech týdnech po sobě, což historie formule 1 ještě nezaznamenala.

Na bahrajnském okruhu se pochopitelně neuskuteční ani testy, které měly týmy odjet týden před závodem F1. Smůlu mají i účastníci formulového šampionátu GP2 Asia s českým pilotem Josefem Králem, protože jejich klání bylo naplánováno na 13. 3. společně s podnikem královské kategorie. Jezdci série GP2 přišli také o předchozí závod, který se měl jet na stejném místě už minulý víkend.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Politická situace nedovolí konání Velké ceny Bahrajnu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků