V Bahrajnu se F1 nejede. Nedovolí to pokračující nepokoje

Politická krize ostrovního království v jižní části Perského zálivu nedovolí 13. března pořádání Grand Prix. V pondělí boss F1 Bernie Ecclestone po konzultaci s korunním princem Al-Khalifem oznámil, že se v Bahrajnu úvodní závod sezony za současné situace nepojede. Šampionát formule 1 se tak rozeběhne až o dva týdny později v Austrálii.

Uplynulý víkend byl rozhodující v rozhodování, jestli se cirkus F1 na bahrajnský okruh Šakir vypraví. Situace se ale v arabské zemi po týdnu nepokojů neuklidnila. Demonstrace pokračují, z exilu se vrací vůdce šíitské opozice, a tak se nedá předpokládat možnost příjezdu početných stájí a tisíců fanoušků.

„Je to smutné, že se tahle velká cena nemůže uskutečnit, ale doufám, že se do Bahrajnu brzy vrátíme,“ uvedl Ecclestone. V šedesátileté historii F1 je to poprvé, kdy se závod nepojede z politických důvodů. V případě uklidnění poměrů v zemi ještě existuje varianta, že by se tam výkvět nejrychlejších pilotů světa sešel letos někdy později.

Mistrovství světa se totiž na podzim na asijský kontinent vrací. Mezi premiérovým podnikem v Indii (30. 10.) a závodem v Abú Zabí (13. 11.) je volný termín. Znamenalo by to ovšem konání tří Grand Prix ve třech týdnech po sobě, což historie formule 1 ještě nezaznamenala.

Na bahrajnském okruhu se pochopitelně neuskuteční ani testy, které měly týmy odjet týden před závodem F1. Smůlu mají i účastníci formulového šampionátu GP2 Asia s českým pilotem Josefem Králem, protože jejich klání bylo naplánováno na 13. 3. společně s podnikem královské kategorie. Jezdci série GP2 přišli také o předchozí závod, který se měl jet na stejném místě už minulý víkend.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Politická situace nedovolí konání Velké ceny Bahrajnu
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků