V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Věřte, nebo ne, v Austrálii prodlouží od prvního září na jedné silnici úsek s neomezenou rychlostí. Během zkušebního provozu se totiž ukázalo, že se řidiči chovají zodpovědně a že nejezdí rychleji.

Vypadá to skoro jako australský naschvál, ale ona to bude pouze zlomyslná shoda náhod. V době, kdy se u nás hovoří o úsekových radarech na dálnicích a zvyšování pokut za překročení rychlosti přichází z Austrálie zpráva o tom, že se na Stuart Highway od prvního září prodlouží úsek s neomezenou rychlostí. Copak se nebojí vysokého nárůstu smrtelných nehod? Vždyť rychlost přece zabíjí.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Evidentně se nebojí, protože odpovědní lidé mají k ruce zajímavá fakta. Třeba to, že v oblasti Severní teritorium už na této dálnici neomezená rychlost byla, ale v roce 2007 se opět zavedly rychlsotní limity na 110 km/h a 130 km/h. Jak píší kolegové z australského magazínu Motoring, nehodovost na silnicích se ale poté kupodivu zvedla.

Od února 2014 byly rychlostní limity na 204 km dlouhém úseku mezi Barrow Creek a Alice Springs opět zrušeny a zároveň odstartováno monitorování chování řidičů. Výsledky studie ještě nejsou kompletní, ale už teď je jasné, že řidiči zde jezdí v podstatě pořád stejně rychle. V době rychlostních limitů byl průměr 130-140 km/h, po jejich zrušení se toto číslo nezměnilo.

Proto se vláda Severního teritoria rozhodla od prvního září přidat k dobru dalších 72 kilometrů bez rychlostních limitů, čímž se tento úsek prodloužil na 276 kilometrů.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Také vás napadá otázka, proč jsou podobné věci možné v Austrálii nebo třeba v sousedním Německu a proč nejsou možné u nás? Buď jsou čeští řidiči obecně mnohem horší, nebo jsou důvodem peníze. Austrálii stála bezpečnostní opatření na prodloužený úsek s neomezenou rychlostí 1,55 milionu dolarů.

Kdyby k něčemu podobnému došlo v ČR, jistě si každý velmi dobře spočítá, že se tato investice nikde nevrátí. Na rozdíl od rozšiřování vozového parku neoznačených Superbů a jiných aut a zavádění úsekových radarů. To jsou věci, které si na sebe vydělají velmi rychle (díky panu ministrovi by to mělo být ještě rychleji) a pak už jenom a pouze vydělávají.

Australský příklad ukazuje důvody, proč u nás nejen že nemůže být neomezená rychlost, ale ministr Ťok nedovolí ani zvýšení na 150 km/h. Ono by se totiž velmi pravděpodobně nezměnilo vůbec nic a podobně jako v Austrálii by byla průměrná rychlost na dálnicích nižší než 150 km/h. A radary i policie by byly bez práce a bez peněz...

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků