V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Věřte, nebo ne, v Austrálii prodlouží od prvního září na jedné silnici úsek s neomezenou rychlostí. Během zkušebního provozu se totiž ukázalo, že se řidiči chovají zodpovědně a že nejezdí rychleji.

Vypadá to skoro jako australský naschvál, ale ona to bude pouze zlomyslná shoda náhod. V době, kdy se u nás hovoří o úsekových radarech na dálnicích a zvyšování pokut za překročení rychlosti přichází z Austrálie zpráva o tom, že se na Stuart Highway od prvního září prodlouží úsek s neomezenou rychlostí. Copak se nebojí vysokého nárůstu smrtelných nehod? Vždyť rychlost přece zabíjí.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Evidentně se nebojí, protože odpovědní lidé mají k ruce zajímavá fakta. Třeba to, že v oblasti Severní teritorium už na této dálnici neomezená rychlost byla, ale v roce 2007 se opět zavedly rychlsotní limity na 110 km/h a 130 km/h. Jak píší kolegové z australského magazínu Motoring, nehodovost na silnicích se ale poté kupodivu zvedla.

Od února 2014 byly rychlostní limity na 204 km dlouhém úseku mezi Barrow Creek a Alice Springs opět zrušeny a zároveň odstartováno monitorování chování řidičů. Výsledky studie ještě nejsou kompletní, ale už teď je jasné, že řidiči zde jezdí v podstatě pořád stejně rychle. V době rychlostních limitů byl průměr 130-140 km/h, po jejich zrušení se toto číslo nezměnilo.

Proto se vláda Severního teritoria rozhodla od prvního září přidat k dobru dalších 72 kilometrů bez rychlostních limitů, čímž se tento úsek prodloužil na 276 kilometrů.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Také vás napadá otázka, proč jsou podobné věci možné v Austrálii nebo třeba v sousedním Německu a proč nejsou možné u nás? Buď jsou čeští řidiči obecně mnohem horší, nebo jsou důvodem peníze. Austrálii stála bezpečnostní opatření na prodloužený úsek s neomezenou rychlostí 1,55 milionu dolarů.

Kdyby k něčemu podobnému došlo v ČR, jistě si každý velmi dobře spočítá, že se tato investice nikde nevrátí. Na rozdíl od rozšiřování vozového parku neoznačených Superbů a jiných aut a zavádění úsekových radarů. To jsou věci, které si na sebe vydělají velmi rychle (díky panu ministrovi by to mělo být ještě rychleji) a pak už jenom a pouze vydělávají.

Australský příklad ukazuje důvody, proč u nás nejen že nemůže být neomezená rychlost, ale ministr Ťok nedovolí ani zvýšení na 150 km/h. Ono by se totiž velmi pravděpodobně nezměnilo vůbec nic a podobně jako v Austrálii by byla průměrná rychlost na dálnicích nižší než 150 km/h. A radary i policie by byly bez práce a bez peněz...

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 60 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 119 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků