V Austrálii prodloužili na Stuart Highway úsek bez rychlostních limitů

Věřte, nebo ne, v Austrálii prodlouží od prvního září na jedné silnici úsek s neomezenou rychlostí. Během zkušebního provozu se totiž ukázalo, že se řidiči chovají zodpovědně a že nejezdí rychleji.

Vypadá to skoro jako australský naschvál, ale ona to bude pouze zlomyslná shoda náhod. V době, kdy se u nás hovoří o úsekových radarech na dálnicích a zvyšování pokut za překročení rychlosti přichází z Austrálie zpráva o tom, že se na Stuart Highway od prvního září prodlouží úsek s neomezenou rychlostí. Copak se nebojí vysokého nárůstu smrtelných nehod? Vždyť rychlost přece zabíjí.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Nezlobte se na ministra dopravy. Určitě ví, co dělá [komentář]

Evidentně se nebojí, protože odpovědní lidé mají k ruce zajímavá fakta. Třeba to, že v oblasti Severní teritorium už na této dálnici neomezená rychlost byla, ale v roce 2007 se opět zavedly rychlsotní limity na 110 km/h a 130 km/h. Jak píší kolegové z australského magazínu Motoring, nehodovost na silnicích se ale poté kupodivu zvedla.

Od února 2014 byly rychlostní limity na 204 km dlouhém úseku mezi Barrow Creek a Alice Springs opět zrušeny a zároveň odstartováno monitorování chování řidičů. Výsledky studie ještě nejsou kompletní, ale už teď je jasné, že řidiči zde jezdí v podstatě pořád stejně rychle. V době rychlostních limitů byl průměr 130-140 km/h, po jejich zrušení se toto číslo nezměnilo.

Proto se vláda Severního teritoria rozhodla od prvního září přidat k dobru dalších 72 kilometrů bez rychlostních limitů, čímž se tento úsek prodloužil na 276 kilometrů.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Také vás napadá otázka, proč jsou podobné věci možné v Austrálii nebo třeba v sousedním Německu a proč nejsou možné u nás? Buď jsou čeští řidiči obecně mnohem horší, nebo jsou důvodem peníze. Austrálii stála bezpečnostní opatření na prodloužený úsek s neomezenou rychlostí 1,55 milionu dolarů.

Kdyby k něčemu podobnému došlo v ČR, jistě si každý velmi dobře spočítá, že se tato investice nikde nevrátí. Na rozdíl od rozšiřování vozového parku neoznačených Superbů a jiných aut a zavádění úsekových radarů. To jsou věci, které si na sebe vydělají velmi rychle (díky panu ministrovi by to mělo být ještě rychleji) a pak už jenom a pouze vydělávají.

Australský příklad ukazuje důvody, proč u nás nejen že nemůže být neomezená rychlost, ale ministr Ťok nedovolí ani zvýšení na 150 km/h. Ono by se totiž velmi pravděpodobně nezměnilo vůbec nic a podobně jako v Austrálii by byla průměrná rychlost na dálnicích nižší než 150 km/h. A radary i policie by byly bez práce a bez peněz...

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků