V Anglii testují systém, který rozpozná telefonování za volantem

V anglickém městě Norwich testují nový systém, který dokáže odhalit řidiče s telefonem v ruce. Pro začátek se nepočítá s automatickými pokutami, ale v budoucnu by takový systém mohl fungovat stejně, jako kamery sledující rychlost. 

Bezpečnost | Video | Život řidiče

Fotogalerie: Policie předvedla nové zastavovací pásy

Systém má na svědomí společnost Westcotec. Pro začátek bude řidič pouze upozorněn pomocí proměnného dopravního značení na skutečnost, že telefonovat za volantem nemá. Naplno by mělo vše začít fungovat v horizontu pěti až deseti let.

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

Policejní kontrola zdrží autobus i desítky minut, na odškodnění zapomeňte

Na českých silnicích se udělují pokuty za řízení s telefonem (nebo jiným záznamovým zařízením) v ruce do tisíce korun. Ve správním řízením pak můžete dostat pokutu v rozmezí od 1500 do 2500 Kč. Součástí jsou rovněž dva trestné body. 

Zdroj: itv.com

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků