V Abú Zabí není místo pro špinavá auta. Majitelé za ně platí pokuty

Město se odvolává na zákon o ochraně vzhledu města a veřejného zdraví. Za odtah majitelé špinavých vozů v přepočtu platí skoro 20.000 Kč.

Na pár dnů necháte stát před domem špinavé auto, a když se k němu po čase vracíte, najdete jenom prázdné pakovací místo. Připadá vám to jako špatný vtip či výsledek úspěšné loupeže? Kdepak, tohle je teď realita v metropoli Spojených arabských emirátů.

Formule 1 | Byznys | Mercedes-Benz

Emirát Abú Zabí se chce rozejít s koncernem Daimler  

Takto magistrát Abú Zabí bojuje se špinavými auty, které prý hyzdí okolí. Píše o tom server thenational.ae, tak jednoduché to ale vedení města nemá. Odvolává se sice na zákon chránící vzhled města a veřejné zdraví, než ale nechá špinavé auto odtáhnout, dá majiteli tři dny na jeho umytí. To je sice z pohledu magistrátu dost času, jenže pokud vůz stojí delší dobu na rezidenčním parkovacím místě, za které se platí více než pět tisíc korun ročně (800 dirhamů), je pravděpodobné, že si majitel pouze neodskočil do obchodu, ale je třeba v zahraničí. A to je pak velký problém.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Magistrát se s tím nemaže a majitelům odtažených aut „nasolí“ pokutu ve výši tří tisíc dirhamů, což je v přepočtu téměř dvacet tisíc korun. Za jediný odtah, který může probíhat opakovaně! Podle Raufulláha Baiga, Pákistánce, který bydlí v jedné ze čtvrtí v Abu Zabí a každý rok se vrací na delší dobu do své domoviny, není správné, aby platili pokuty lidé, kteří neporušují pravidla. Jenže kvůli zákonu o ochraně města je vlastně porušuje také.

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zóny, ohání se neexistujícími studiemi

Podle mluvčího města je takto měsíčně odtaženo asi padesát aut, na své si tedy přijde tak město, tak odtahové firmy. Majitelé aut si stěžují, že ještě před pár lety žádné pokuty nedostávali, přibližně před rokem se ale situace změnila. Někteří si najímají firmy, které se o auta pravidelně starají, případně v době delší nepřítomnosti požádat své přátele. Ind Tarun Tankha prozradil, že většina cizinců žijících v Abu Zabí nemůže parkovat v podzemních garážích, a proto si kupují rezidentní stání. Tankha o mytí svého vozu požádal ochranku budovy, ve které bydlí.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků