Užitkovým automobilům se v Evropě dařilo

Není to jako v předešlých letech, ale prodejci aut všech kategorií nad 3,5 tuny (dodávky, autobusy, kamiony, tahače) mohu být letos v Evropě po létě spokojenější než dealeři osobních vozů.

Jak naznačují čísla Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), registrace nových užitkových vozidel přinesly přes prázdninové měsíce mírný optimismus.
Prvních osm měsíců letošního roku znamenalo pokles o 5,5 % a srpen se propadl o 4,4 %. Ale zcela jistě se vydařil červenec, kdy odebrali evropští zákazníci o bezmála tři procenta více vozů, než tomu bylo ve stejném měsíci vloni.

Zajímavé je, že 0,9 procenta ztratili prodejci autobusů, dodávek a kamionů ve Velké Británii, která v osobních autech patří k evropským premiantům i v současné prodejní krizi. 13,3 procenta ztratili ve srovnání s červencem 2012 Italové. Jiné země EU však hlásily poměrně pozitivní výsledky.

Francouzi zaregistrovali o 3,2 procenta více, Němci 4 procenta nahoru a vysokou nezaměstnaností sužované Španělsko nahlásilo o 25,8 % víc „komerčních“ automobilů. Špatně si nevedli ve Španělsku ani v srpnu, kdy auta uvedené kategorie posílila o 10,3 procenta, polepšili se v Británii (o 15,3 procenta). Srpnové statistiky dostaly do meziročního minusu hlavně výsledky v Německu (-5,4 %), Francii (-8,5 %) a Itálii (-19,5 %).

Jediná kategorie, která vykázala růst v červenci i srpnu, byly autobusy a dálkové autokary. V červenci jich bylo zaregistrováno o 6,6 % více, v srpnu o 1,8 %.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků