Užitkovým automobilům se v Evropě dařilo

Není to jako v předešlých letech, ale prodejci aut všech kategorií nad 3,5 tuny (dodávky, autobusy, kamiony, tahače) mohu být letos v Evropě po létě spokojenější než dealeři osobních vozů.

Jak naznačují čísla Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), registrace nových užitkových vozidel přinesly přes prázdninové měsíce mírný optimismus.
Prvních osm měsíců letošního roku znamenalo pokles o 5,5 % a srpen se propadl o 4,4 %. Ale zcela jistě se vydařil červenec, kdy odebrali evropští zákazníci o bezmála tři procenta více vozů, než tomu bylo ve stejném měsíci vloni.

Zajímavé je, že 0,9 procenta ztratili prodejci autobusů, dodávek a kamionů ve Velké Británii, která v osobních autech patří k evropským premiantům i v současné prodejní krizi. 13,3 procenta ztratili ve srovnání s červencem 2012 Italové. Jiné země EU však hlásily poměrně pozitivní výsledky.

Francouzi zaregistrovali o 3,2 procenta více, Němci 4 procenta nahoru a vysokou nezaměstnaností sužované Španělsko nahlásilo o 25,8 % víc „komerčních“ automobilů. Špatně si nevedli ve Španělsku ani v srpnu, kdy auta uvedené kategorie posílila o 10,3 procenta, polepšili se v Británii (o 15,3 procenta). Srpnové statistiky dostaly do meziročního minusu hlavně výsledky v Německu (-5,4 %), Francii (-8,5 %) a Itálii (-19,5 %).

Jediná kategorie, která vykázala růst v červenci i srpnu, byly autobusy a dálkové autokary. V červenci jich bylo zaregistrováno o 6,6 % více, v srpnu o 1,8 %.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků