Už i nový Opel Astra má „sportovní“ bi-turbo diesel, ale jen o objemu 1,6 l

Opel rozšiřuje nabídku motorů pro novou Astru o dvěma turby přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,6 l. Model se jmenuje Astra 1.6 BiTurbo CDTI a na našem trhu začíná s výbavou Dynamic na ceně 579 900 korun. Je to prozatím nejvýkonnější naftový motor pod kapotou nové Astry a nevypadá to, že by se chystalo ještě něco silnějšího.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvěma turby přeplňovaná naftová šestnáctistovka rozjede Astru na 100 km/h za 8,6 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom dosahuje na čtyři litry na 100 km

Motor 1.6 BiTurbo CDTI má nejvyšší výkon 118 kW (160 k) v 4000 ot./min. a točivý moment dosahuje vrcholu 350 Nm v 1500 ot./min. To Astře s manuální převodovkou umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 sekundy a pokračovat ve zrychlování až k 220 km/h. Akcelerace z 80 na 120 km/h trvá 7,5 sekundy.

Testy | Život řidiče | Kombi | Srovnávací testy | Opel

Nový Opel Astra ST vs. Škoda Octavia a ostatní. Je uvnitř pořád nejmenší?

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje na 4,0 až 4,1 litru na 100 km podle zvolených pneumatik a emise odpovídají 106 až 109 g/km CO2, pokud by to někoho zajímalo.

Vedle hatchbacku je nejsilnější turbodiesel v nabídce také pro kombi Astra Sports Tourer. V jeho případě ve výbavě Dynamic začíná na ceně 604 900 korun. Kombi potřebuje k akceleraci na 100 km/h o tři desetinky delší čas a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h je o šest desetin horší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Opel Astra 1.686
Rok výroby: 2012
Stav: 129 912 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Zafira 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 98 717 km
Cena: 229 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků