Už i nová Mazda MX-5 je ve verzi RS. Ale zatím jen v Japonsku

Mazda představila v domácím Japonsku model MX-5 RS, což je z továrny upravená verze nového roadsteru. Proč nechat lidi utrácet za tuningové díly jinde, když jim je může nabídnout rovnou výrobce auta. A se zárukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle tradice znamená RS plnou výbavu pro základní motor. Uvnitř jsou tak sedačky Recaro v kůži a další detaily. Mazda MX-5 RS má i účinnější brzdy

Úprava RS se týká motorizace 1.5 Skyactiv a parametrů se nijak nedotkla. Motor má tak pořád slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Změnilo se ale dost věcí okolo. Předně auto dostalo nový podvozek Bilstein, větší a účinnější brzdy a třeba příčný stabilizátor do motorového prostoru.

Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mazda | První svezení

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Výbava RS znamená i sedačky Recaro, lepší audio systém a další detaily, které u nás najdeme jen v nejvyšších výbavách s dvoulitrovým motorem. Dokonce má tahle Mazda i něco, co se jmenuje Intake Sound Enhancer. I tak má ale základní patnáctistovka už pěkný zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model RS dostal ale i věci, které nejsou na první pohled vidět. Upravené sání má vydávat charakteristický zvuk, do motorového prostoru se nastěhovala vzpěra tlumičů a nový je i podvozek Bilstein

Samosvorný diferenciál součástí balíčku není, takže pokud máte o slabší motor zájem, musíte hledat jiné cesty, jak zadním kolům pomoci s trakcí. Možná ale bude jednodušší si koupit dvoulitr, ke kterému „svor“ dostanete v základu.

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků