Už i nová Mazda MX-5 je ve verzi RS. Ale zatím jen v Japonsku

Mazda představila v domácím Japonsku model MX-5 RS, což je z továrny upravená verze nového roadsteru. Proč nechat lidi utrácet za tuningové díly jinde, když jim je může nabídnout rovnou výrobce auta. A se zárukou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle tradice znamená RS plnou výbavu pro základní motor. Uvnitř jsou tak sedačky Recaro v kůži a další detaily. Mazda MX-5 RS má i účinnější brzdy

Úprava RS se týká motorizace 1.5 Skyactiv a parametrů se nijak nedotkla. Motor má tak pořád slušných 96 kW (130 k) a 150 Nm. Změnilo se ale dost věcí okolo. Předně auto dostalo nový podvozek Bilstein, větší a účinnější brzdy a třeba příčný stabilizátor do motorového prostoru.

Sportovní auta | Kabriolety | Fascinace | Mazda | První svezení

5 důvodů, proč ignorujete Mazdu MX-5 neprávem

Výbava RS znamená i sedačky Recaro, lepší audio systém a další detaily, které u nás najdeme jen v nejvyšších výbavách s dvoulitrovým motorem. Dokonce má tahle Mazda i něco, co se jmenuje Intake Sound Enhancer. I tak má ale základní patnáctistovka už pěkný zvuk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model RS dostal ale i věci, které nejsou na první pohled vidět. Upravené sání má vydávat charakteristický zvuk, do motorového prostoru se nastěhovala vzpěra tlumičů a nový je i podvozek Bilstein

Samosvorný diferenciál součástí balíčku není, takže pokud máte o slabší motor zájem, musíte hledat jiné cesty, jak zadním kolům pomoci s trakcí. Možná ale bude jednodušší si koupit dvoulitr, ke kterému „svor“ dostanete v základu.

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků