Už 1 milion vozů Peugeot a Citroën je vybavených systémem eCall

PSA Peugeot Citroën zůstává největším poskytovatelem systémů nouzového volání v Evropě – u značky Citroën se tato služba nazývá e-Touch, u značky Peugeot Connect. Od roku 2003 již bylo touto službou vybaveno více než milion vozů Peugeot a Citroën a v 10 evropských zemích, kde služba funguje, složky záchranných systémů poskytly pomoc již téměř 5 500 osobám, které se dostaly do potíží.

Skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2010 zpřístupnila tuto funkci zavedením autonomního telematického boxu (ATB). Tento box, který je zabudovaný a propojený s autem, odděluje telematické funkce od ostatních, jako je hands-free sada pro telefonování. Má vlastní komunikační řešení, kdy zákazník nemusí po celou dobu životnosti vozu podepisovat jakoukoliv smlouvu s telefonními operátory.

eCall neboli nouzové volání doplňuje asistenční systém s lokalizací vozu, pomocí kterého se posádka vozu může v případě poruchy spojit s technickou asistenční službou.

Systém nouzového volání skupiny PSA Peugeot Citroën získal za své špičkové technologické výkony v oblasti bezpečnosti na konci roku 2010 cenu „Euro NCAP Advanced“. Tento systém, který je u běžné automobilové značky zcela jedinečný, potvrzuje, že bezpečnost je pro skupinu PSA Peugeot Citroën, která nabízí inovativní a účinná bezpečnostní řešení,  jedna z nejdůležitějších priorit.

Jak to funguje?

Díky systému nouzového volání se řidič může spojit se specializovaným asistenčním centrem. V případě nehody se přes GSM odešle ručně nebo automaticky SMS s identifikací vozu, telefonním kontaktem a přesnou polohou asistenčnímu centru (například ve Francii Mutuelles Assistance), které koordinuje přijímání a zpracování volání.

Operátor centra se spojí s řidičem a analyzuje situaci: polohu vozu, závažnost nehody, počet zraněných, případnou nutnost vyslání složek záchranného systému. V případě potřeby předá tyto informace příslušným záchranným složkám v dané oblasti (hasiči, zdravotní služba, policie,..). V případě, že řidič není schopen odpovídat, je volání automaticky přesměrováno na složky záchranného systému.

Sytém nouzového volání PSA Peugeot Citroën pomáhá k rychlému zásahu záchranářů a přispívá tak ke snižování závažnosti zranění a počtu osob, které na silnicích umírají.

Zdroj: PSA
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků