Už 1 milion vozů Peugeot a Citroën je vybavených systémem eCall

PSA Peugeot Citroën zůstává největším poskytovatelem systémů nouzového volání v Evropě – u značky Citroën se tato služba nazývá e-Touch, u značky Peugeot Connect. Od roku 2003 již bylo touto službou vybaveno více než milion vozů Peugeot a Citroën a v 10 evropských zemích, kde služba funguje, složky záchranných systémů poskytly pomoc již téměř 5 500 osobám, které se dostaly do potíží.

Skupina PSA Peugeot Citroën v roce 2010 zpřístupnila tuto funkci zavedením autonomního telematického boxu (ATB). Tento box, který je zabudovaný a propojený s autem, odděluje telematické funkce od ostatních, jako je hands-free sada pro telefonování. Má vlastní komunikační řešení, kdy zákazník nemusí po celou dobu životnosti vozu podepisovat jakoukoliv smlouvu s telefonními operátory.

eCall neboli nouzové volání doplňuje asistenční systém s lokalizací vozu, pomocí kterého se posádka vozu může v případě poruchy spojit s technickou asistenční službou.

Systém nouzového volání skupiny PSA Peugeot Citroën získal za své špičkové technologické výkony v oblasti bezpečnosti na konci roku 2010 cenu „Euro NCAP Advanced“. Tento systém, který je u běžné automobilové značky zcela jedinečný, potvrzuje, že bezpečnost je pro skupinu PSA Peugeot Citroën, která nabízí inovativní a účinná bezpečnostní řešení,  jedna z nejdůležitějších priorit.

Jak to funguje?

Díky systému nouzového volání se řidič může spojit se specializovaným asistenčním centrem. V případě nehody se přes GSM odešle ručně nebo automaticky SMS s identifikací vozu, telefonním kontaktem a přesnou polohou asistenčnímu centru (například ve Francii Mutuelles Assistance), které koordinuje přijímání a zpracování volání.

Operátor centra se spojí s řidičem a analyzuje situaci: polohu vozu, závažnost nehody, počet zraněných, případnou nutnost vyslání složek záchranného systému. V případě potřeby předá tyto informace příslušným záchranným složkám v dané oblasti (hasiči, zdravotní služba, policie,..). V případě, že řidič není schopen odpovídat, je volání automaticky přesměrováno na složky záchranného systému.

Sytém nouzového volání PSA Peugeot Citroën pomáhá k rychlému zásahu záchranářů a přispívá tak ke snižování závažnosti zranění a počtu osob, které na silnicích umírají.

Zdroj: PSA
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků