Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Špatné zprávy dorazily před pár hodinami z jižní Afriky. Podle dostupných informací se jihoafrické policii podařilo najít měsíce pohřešovaného německého podnikatele Uweho Gemballu, bohužel mrtvého.

O Gemballově záhadném zmizení jsme psali několikrát, naposledy v souvislosti s tím, že jeho firma znovu začala fungovat se stejným jménem, avšak jinými majiteli a vedením. Tehdy se jako nejpravděpodobnější důvod Němcova zmizení jevil prostý únik před věřiteli, neboť jeho společnost čelila problémům se splácením svých závazků. Podle jihoafrické policie byl ale Gemballa opravdu unesen a následně zavražděn.

Co bylo důvoden Gemballova únosu a vraždy není jasné, do pozoruhodné spekulace se ovšem pustil německý magazín Stern. Podle něj za smrtí německého automobilového fanatika stojí Čech Radovan Krejčíř, jehož jméno tak během dneška naplnilo zprávy médií po celém světě. U nás bezúhonný, nikdy pravomocně neodsouzený muž byl Sternem označen za „vládce českého podsvětí”, který chtěl přimět Gemballu k tomu, aby do JAR pašoval ve svých upravených vozech Krejčířovy peníze. Když se ale tento „obchod” nevydařil - zřejmě proto, že si Gemballa peníze sám nechal - vylákal Němce do Afriky, tam jej unesl, využil pro vymáhání peněz z Gemballovy ženy a následně nechal zavraždit.

Německé úřady potvrdily, že Gemballa v posledních letech vyvezl do JAR alespoň jeden vůz, Porsche Cayenne. Ten měl být údajne určen právě pro Krejčíře a měl se v něm nacházet jeden miion Eur v hotovosti. Když vůz dorazil, ale peníze nikoli, vymáhal je z Gembally. Ten však slíbené prostředky přes další urgence nedodal. Následně tedy měl Krejčíř využít svých kompliců, aby vylákal Gemballu do JAR pod záminkou založení tamní pobočky své společnosti, unesl jej a když ani poté peníze nedostat, nechal jej „odstranit”.

Je to poněkud divoká teorie, osobně o její reálnosti pochybuji. Nesporným faktem totiž zůstává jen to, že se Krejčíř s Gemballou znal již od konce devadesátých let, neboť sám trpěl slabostí pro sportovní vozy všeho druhu a i Gemballou upravené Porsche si v minulosti pořídit. Již dříve březnu pak přiznal, že ze stejného důvodu chtěl pomoci Gemballovi s vybudování jihoafrické franšízy jeho firmy, jakoukoli spojitost s jeho zmizením ale odmítl. Další vývoj necháme času.

Klepněte pro větší obrázek
Uwe Gemballa je po smrti a německý Stern má jasno i v tom, co jej stálo život.
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků