Uwe Gemballa byl nalezen mrtev, prsty v tom prý má Krejčíř

Špatné zprávy dorazily před pár hodinami z jižní Afriky. Podle dostupných informací se jihoafrické policii podařilo najít měsíce pohřešovaného německého podnikatele Uweho Gemballu, bohužel mrtvého.

O Gemballově záhadném zmizení jsme psali několikrát, naposledy v souvislosti s tím, že jeho firma znovu začala fungovat se stejným jménem, avšak jinými majiteli a vedením. Tehdy se jako nejpravděpodobnější důvod Němcova zmizení jevil prostý únik před věřiteli, neboť jeho společnost čelila problémům se splácením svých závazků. Podle jihoafrické policie byl ale Gemballa opravdu unesen a následně zavražděn.

Co bylo důvoden Gemballova únosu a vraždy není jasné, do pozoruhodné spekulace se ovšem pustil německý magazín Stern. Podle něj za smrtí německého automobilového fanatika stojí Čech Radovan Krejčíř, jehož jméno tak během dneška naplnilo zprávy médií po celém světě. U nás bezúhonný, nikdy pravomocně neodsouzený muž byl Sternem označen za „vládce českého podsvětí”, který chtěl přimět Gemballu k tomu, aby do JAR pašoval ve svých upravených vozech Krejčířovy peníze. Když se ale tento „obchod” nevydařil - zřejmě proto, že si Gemballa peníze sám nechal - vylákal Němce do Afriky, tam jej unesl, využil pro vymáhání peněz z Gemballovy ženy a následně nechal zavraždit.

Německé úřady potvrdily, že Gemballa v posledních letech vyvezl do JAR alespoň jeden vůz, Porsche Cayenne. Ten měl být údajne určen právě pro Krejčíře a měl se v něm nacházet jeden miion Eur v hotovosti. Když vůz dorazil, ale peníze nikoli, vymáhal je z Gembally. Ten však slíbené prostředky přes další urgence nedodal. Následně tedy měl Krejčíř využít svých kompliců, aby vylákal Gemballu do JAR pod záminkou založení tamní pobočky své společnosti, unesl jej a když ani poté peníze nedostat, nechal jej „odstranit”.

Je to poněkud divoká teorie, osobně o její reálnosti pochybuji. Nesporným faktem totiž zůstává jen to, že se Krejčíř s Gemballou znal již od konce devadesátých let, neboť sám trpěl slabostí pro sportovní vozy všeho druhu a i Gemballou upravené Porsche si v minulosti pořídit. Již dříve březnu pak přiznal, že ze stejného důvodu chtěl pomoci Gemballovi s vybudování jihoafrické franšízy jeho firmy, jakoukoli spojitost s jeho zmizením ale odmítl. Další vývoj necháme času.

Klepněte pro větší obrázek
Uwe Gemballa je po smrti a německý Stern má jasno i v tom, co jej stálo život.
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků