Úsporný Volkswagen Polo BlueMotion nyní i s benzínovým motorem TSI

Volkswagen vůbec poprvé kombinuje balíček opatření ke snížení spotřeby BlueMotion s benzínovým motorem. Hatchback Volkswagen Polo BlueMotion tak nemusí být automaticky vybaven pouze turbodieselem TDI, nyní na jeho zádi uvidíme i cedulku TSI. V Německu se ekologické benzínové Polo prodává od 15 925 eur, v českém ceníku zatím nefiguruje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi rozpoznatelné úpravy patří především jiná mřížka chladiče s nižším aerodynamickým odporem. Proč nemá tyto efektivní úpravy každé Polo? Protože byste si pak nemohli za tyhle nápady účtovat víc...

VW Polo TSI BlueMotion pohání nový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který byl i dnes představen poprvé pod kapotou faceliftovaného Audi A1. Ale zpátky k Volkswagenu. Tříválec má v Polu výkon 70 kW (95 koní) a verze BlueMotion spotřebuje jen 4,1 l/100 km při emisích CO94 g/km. Hodnota spotřeby je tak o 0,2 litru nižší než v případě běžné verze 1.0 TSI. Polo BlueMotion plní samozřejmě emisní normu Euro 6.

Testy | Volkswagen | Hatchbacky

Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

A v čem se verze BlueMotion liší? Má snížený podvozek a aerodynamické úpravy (například v oblasti mřížky chladiče) pro nižší aerodynamický odpor, v převodovce jsou poslední převodové stupně delší pro nižší nominální otáčky při ustálené jízdě, upraven byl i management motoru, auto má pneumatiky s nízkým valivým odporem a je tu i systém stop/start, aktivní alternátor fungující pouze při sundání nohy z pedálu plynu a indikátor řazení.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Můžeme samozřejmě vést dlouhé diskuse o tom, jestli se opatření skutečně projeví na snížení spotřeby v reálném provozu. Stejně tak se lze dohadovat, jestli bude Polo BlueMotion jezdit v reálném provozu za 4,1 litru na 100 km. Ostatně, měření rozdílů mezi udávanou a skutečnou spotřebou moderních aut se věnovalo už několik nezávislých institucí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků