Když jsme před několik dny napsali o škodovce, která ujela na jednu nádrž dva tisíce kilometrů, vzbudila zpráva docela ohlas. Ponechme stranou reakce typu „zase jeden podvod“ nebo „k čemu to je dobré“ a zůstaňme u toho, co napsal rozumně majklef: „Byl to prostě test, který měl ukázat, s jakou minimální spotřebou se dá s tímhle autem jet.“ Tečka.
Mám takový námět… kdyby Autorevue dokázala uspořádat takovou malou eko-soutěž, bylo by docela zajímavé poměřit ty, co píší o podvodech a vůbec zpochybňují nejlépe všechno; bylo by zajímavé poznat, jak ti „nejchytřejší“ umí jezdit hospodárně.
Jistě, už vidím tu reakci typu „… mě hospodárně jezdit nebaví, to je blbost, nejlepší auta jsou F1“. Jenomže to je stejná demagogie, jako říct, že nejlepší sport je třeba hokej. A co ty miliony, co s vytržením sledují baseball, sport, při němž se 90 % prakticky nic neděje a čeká?
Soudím, že stejně jako jednoho Amíka baví hokej a jiného baseball, stejně tak je normální motorista, co miluje F1 a rozdává si to s konzolí, jako ten, co si počítá spotřebu.
Gerhard Plattner to jistě nedotáhne v proslulosti na svého krajana Niki Laudu, ale v ekojízdě je nesporně osobností. Vždyť v minulosti jen pro ilustraci dokázal už mimo jiné třeba ujet 18 051 kilometrů 30 evropskými zeměmi s Fabií 1.4 TDI za 3,94 litry na 100 kilometrů při průměrné rychlosti 81,88 km/h; a bylo to v zimě a musel absolvovat několik horských průsmyků i silnice pokryté sněhem. To bylo před šesti lety.
O dva roky později absolvoval zase 15 520 kilometrů 35 evropskými zeměmi se Škodou Roomster vybavenou stejným motorem za 4,5 litry na 100 kilometrů při průměrné rychlosti 78 km/h.
Ten pán to prostě se svou pravou nohou umí...