Úsekové měření rychlosti je možná protiústavní

59 komentářů

Věra Čáchová
14. března • 20:11

Dobrý den, mám dotaz ohledně měření rychlosti radarem v obci.
Před radarem a za ním je bílá čára,co to znamená.
A proč radar, který je v obci,měří rychlost 100 metrů ještě před značením obce nebo města když sám radar je postaven asi 100 metrů za cedulích názvu obce.
Potřebuji toto prosím vysvětlit, protože každý,kdo jede po této silnici dostane pokutu, jelikož jeho rychlost je větší než 50 km/h,ale do obce už vjíždí rychlostí 50 km/h.
Prosím o vysvětlení,zda je toto správné nebo ne.
Děkuji moc Věra

John
27. května • 20:59

Usekova mereni je sracka, nechapu jeho vyznam. S oblibou k nemu prijedu rychle, pak tech par stovek metru jedu 80 nebo kolik meri a pak napalim zpatky svoji rychlost, absolutne nechapu vyznam tohoto mereni. Je to pouze past na ty, co nevi ze se tam meri. Nebo co chteji dokazat usekovym merenim na jizni spojce? Kde navic stoji po vetsinu dne nekonecna kolona... jen to nechte ubozaci :-) stejne je to uplne na nic. Nakonec slunecni clona a bryle resi i rychly prujezd, ani fotku neposlou, nemluve o pripadnym dalsim rizeni. Kdy konecne nekdo kompenentni pochopi ze nehodovost opravdu nesnizuje merena 80 na jizni spojce.

x12345678
28. května • 9:46

ˇUsekovým měřením na jižní spojce se dosáhlo mimo jiné toho, že počet magorů, kteří po ní v době, kdy není ucpaná, jezdí 1xx a více km/h se dost významně snížil. To je ne jednu stranu dobře, ale nic to nemění na tom, že téhož efektu lze dosáhnout i bez šmírování těch, kteří v tomto místě rychlost dodržují nebo překračují jen nepodstatně. i já považuji zaznamenávání všech průjezdů za nepřijatelné a doufám, že bude úřadům co nejdříve znemožněno. A stejně tak (naivně) doufám, že nákup těchto zařízení bude těm, co o tomto pofiderním způsobu sledování všech vozidel rozhodli, předepsán k náhradě. Docela bych se pobavil, kdyby nějaký ambiciózní právník podal hromadnou žakobu na příslušné úřady, k níž by se mohl připojit každý, kdo pod tímto okem velkého bratra alespoň jednou projel. Pokud by každý z nich vysoudil náhradu pouhých 10kč za každý záznam, mohla by Praha obratem vyhlásit bankrot.

ja
27. května • 10:09

Kontrola dodrzovani zakonu je protiustavni? A jak chcete merit usekovou rychlost?
To uz dneska musi delat automat. To, ze me zaregistruji prujezd, je holt smula. A co si to CEZ dovoluje vymahat dluhy za cerne pripojeni? A proc bychom meli vlastne platit dane? Ale ME at policie chrani. Ja budu jezdit rychle a jako prase, budu krast v supermarketu, budu krast proud, ale me nikdo nesmi nic udelat. A nesmi zverejnit moje jmeno, protoze by slapali po mych lidskych pravech. A budu kourit vsude, kde se mi chce, i v autobuse..............

Jezevcik
27. května • 22:33

ja jezdim podle predpisu, rychlost neprekracuji, nic nezakoneho nebo necestneho nekonam, zene jsem verny, kontrolu rychlosti schvaluji, ale prestop mi neuveritelny narust kamer, kdy jen cestou do prace jsem zaznamenan snad vice jak desetkrat mi hodne vadi. Proc me maji denne co sledovat uchylaci na uradech bezduvodne pro nic za nic? 3-[:-/Proc bych mel davat moc do rukou lidem, kteri to nadale mohou zneuzit tam, kde uz by to vadilo {vydirani nevernych soudcu/politiku/....}?

x12345678
27. května • 11:06

Kontrola dodržování zákonů jako taková, protiústavní samozřejmě není. Jen se musí provádět zákonnými způsoby.Není možné, aby stát prováděl dozor nad tím, zda někdo zákon porušuje nebo ne, způsobem, který sám je v rozporu se zákonem.Bohužel, tohle si ne vždy státní orgány a policie zejména, buď neuvědomují, nebo uvědomovat nechtějí.

mrkevvzime
27. května • 10:36

jojo zlaty casy, ted uz je to jak ve vezeni, akurat mas falesnej pocit svobody staci si uvedomit co vsechno uz se nesmi a co vsechno ti prikazujou. si to vemte kolik veci uz nam ta krasna EU zakazala a prikazala ach jo...
chce to revoluci takhle to dal nejde kua B-]

Milan Tomeš
27. května • 11:07

Souhlas - zrušit EU nebo z ní alespoň vystoupit...

Ondra S.
28. května • 18:52

EU se skutečně začínázvrhávat v buzerátorskou instituci. Všechno nám tu chce regulovat, přikazovat a rozhodovat. Na Moravě třeba zbytečně zlikvidovala cukrovary. Pořád vychází z nadprodukce potravin, přesto jejich výrobu dotuje ale vymýšlí si přitom samé restrikce, které jsou v principu zbytečné, protože by stačilo snížit dotace. Díky EU máme zbytečně dražší benzin i naftu a ještě ta paliva jsou zmršená biosložkami. Zbytečná výroba biosložek nám zase zbytečně zdražuje potraviny, protože na polích místo jídla roste drahé a nekvalitní biopalivo a lidé v rozvojových zemích mají hlad. Tam se taky na části polí, místo potravin, pěstují biopaliva na obchod s EU, potom se sem dovážejí a tím neustálým převážením se nakonec spotřebuje více paliv, než kdyby se nato vybodli hned a biopaliva se nepřidávala a navíc je tu kvůli tomu drahší palivo i potraviny. Za tento stav si poděkujte zeleným EKOTERORISTŮM.
Evropská integrace nebyla v principu špatná myšlenka, ale to co s ní dělají europitomci v Bruselu, to už opravdu přestává být únosné pro mnoho občanů, nejen v ČR.

dtsmaniac
28. května • 12:29

Není svoboda, je to jako ve vězení?! Stalina nebo Hitlera na vás, šmejdi! Asi máte krátkou paměť, když si nepamatujete dovolenou na Rujáně, maximálně pro ty vybrané na Istrii, kam se jezdilo přes Maďarsko...

Rek
27. května • 9:52

Ta posedlost předpisy je u nás až nepochopitelná. Místo aby se zdůrazňovalo přizpůsobení rychlosti situaci na vozovce a počasí, tak se sníží rychlost všude. Nebo ještě lépe, nakoupí se značky, které budou omezovat rychlost podle aktuálního počasí :-)
Jen aby řidiči nemuseli používat vlastní mozek.

Ondra S.
28. května • 18:17

S Rek lze jenom souhlasit. Tento, jím popsaný, trend se u nás bohužel rozšiřuje stále víc. Opravdu netuším, zda je to proto, aby policie mohla snadněji buzerovat a přisypávat do státního rozpočtu více peněz, nebo obecně nárůstá u dopravních rádobyodborníků povědomí o obecné prohlubující se demenci a neschopnosti řidičů při jízdě přemýšlet, domýšlet a být soudný? Proto se jim asi podle nich musí všechno nalajnovat v předpisech a zpracovat jejich osobnost, aby se z nich stali trpěliví a maximálně poslušní beránci a do aut jim nacpat supersystémy, které za ně budou řešit většinu nebezpečných situací, aby za volant mohl sednout i úplný debil a dokázal díky těmto supersystémům obstát. Řidiče tak, jako-by postupně degradovaly jen na cvičenou opici, která je tu také proto, aby se na její buzeraci rejžovaly prachy a v případě selhání moderních superaut to bylo na koho svézt, bez ohledu na skutečný podíl viny, který by byl podle detailního rozboru zdravým selským rozumem. Vycházím tady z toho, že u většiny nehod, bez ohledu na předpisy a konečné posouzení policie, většinou nesou aspoň malou část viny obě strany, tudíž že málokdy nese jedna strana vinu veškerou 100% podílem.

mrkevvzime
27. května • 9:06

Ja tedy nevim jak vas ostatni, ale mne vetsinou neohrozuji ridici prekracujici rychlost, ale ridici bezohledni nebo nepozorni casto ti, kteri nejvic krici:"on je pirat jede 60".
Jen se modlim aby uz co nejdriv opadla tahle modni vlna honu na "piraty" - tj. ridice prekracujici POVOLENOU rychlost o zanedbatelne hodnoty, ktere jsou vetsinou jeste namereny na rovnych a prehlednych usecich. Jak uz jsem napsal mnohem vic me vadi ridici, kteri ohrozuji ostatni svoji agresivni jizdou a nepozornosti. Predjizdeni u prechodu, pred horizontem v neprehlednych mistech, umyslne zdrzovani ostatnich, nepousteni chodcu, jizda na cervenou atd. To jsou podle me mnohem horsi veci nez to ze jedu 60-70 v obci nebo 100-120 mimo obec a nikoho tim neohrozuji neprekracuji totiz PRIMERENOU rychlost vzhledem k situaci.
Vetsina nehod je zpusobena nepozornosti a ne rychlosti. Je fakt, ze ty s nejhorsimi nasledky jsou ve vetsich rychlostech, ale vetsinou jde o spatne predjizdeni, nedani prednosti rychle jedoucimu autu a nebo nezvladnuti vozidla a vylet mimo silnici, ale tech je v porovnani s celkovou sumou nehod nastesti malo. To ze vyletite ze silnice je chyba ridice, ktery jel NEPRIMERENOU rychlosti vzhledem k situaci coz neznamena, ze musel jet NEPOVOLENOU rychlosti. Vim o par mistech kde je mimo obec 90km/h, ale jet tam 90km/h tak jste v pytli, ale nikde zadny upozorneni ani naznak znaceni to je taky velka chyba...
To ze se usekove mereni vyskytje praktici jen na rovnych viceproudych slinicich je smutne. Je pravda, ze nekde to funguje nebo ma fungovat jako zpomalovac po dalnici, jenze casto jeste daleko za merenym usekem neni opravdu nutne jet pomalu a tak to ztraci efekt kdyz kazdy zase prida.

Ondra S.
26. května • 20:41

Pro neznalé je to Centrum dopravního výzkumu v Brně Líšni www.cdv.cz Když se objeví nějaká blbina v předpisech, nebo ve stavebně technickém řešení silnic, většinou je skrytý viník právě tahle brněnská instituce zkrachovalých rádobyodborníků, kteří byli jinde nepoužitelní, ale měli známé a ti je doporučili obálkou sem. Nimrají se v blbinách a furt by něco chtěli restriktivně omezovat a regulovat. Nejvíce mě štve ten jejich program zklidňování dopravy, ano sem patří ty retardéry, kruháče, různé nesmyslné ostrůvky, které jsou k ničemu, jen nás nutí pořád někde zpomalovat a trefovat se mezi ostrůvky, které jen zbytečně zůžují profil silnice a nutí nás kličkovat jak magory. Teď zrovna řeší, jak nám budou v provozu policajti měřit a bodovat bezpečnou vzdálenost. Pořád ale zapomínají na to hlavní, tedy že řidiče nespasí žádné dodržování předpisu, ale jedině když budou při řízení používat zdravý rozum, budou znát svá vozidla a naučí se pořádně zvládat svá vozidla.Teď k tématu: Myslím si, že kdyby se úsekové měření dostalo mimo zákon, nebylo by to tak úplně špatné. V předpisech se podle mého odborného názoru příliš pozornosti věnuje nedovolené rychlosti, která ještě nemusí být nepřiměřenou! ...FAKT
Málo se upřednostňuje plynulost provozu, jen svižný a plynulý provoz je optimál. Neprosazuje se také žádné postihování bezdůvodně pomalé jízdy, ale rychlé ano! Bezdůvodně pomalou jízdou velice obtěžuji všechny řidiče v koloně za sebou, ti pak vydeptaní zběsile předjíždějí a vznikají rizikové situace a to vše kvůli jednomu ňoumovi, který neumí pořádně řídit a nemá dost slušnosti občas uhnout a pustit ostatní. Je to vlastně druh psychického teroru od pomalého ňoumy proti ostatním řidičům za ním.
Je toho víc, rozhodně ale v ČR nejezdí tolik pirátů, jak se někteří domnívají. Ona přiměřeně nedovolená rychlost vlastně nějak nevadí, spíše naopak lépe udržuje koncentraci, tolik důležitou pro správný styl jízdy, může vám snížit spotřebu (jedete-li plynule na vyšší převod) a vůbec je vyšší propustnost silnic, protože jimi za stejný čas projede více vozidel, ale vyšší rychlostí. Jde právě jen o tu přiměřenost místu, počasí a aktuální dopravní situaci. Na tohle CDV zapomíná a hledá příčiny nehodovosti všude jinde.

cafe-x
26. května • 21:30

Vyborny priklad za vsechy jsou autobusaci. Dneska jedu, predemnou si to sine 30kou autobus, misty i 20 a kdyz na nej clovek asi po 3 minutach teto stihaci jizdy kde nejde predjet zatroubil tak zpomalil jeste vice. Nemam nic proti autobusakum, sam je poustim na zastavkach a pod, ale tohle me opravdu fascinuje.

Primas
28. května • 13:09

Mam opačnou zkušenost. Autobus vězeňské služby mezi Olomoucí a Brnem pravidelně jezdí po dálnici i v úsecích s omezenou rychlostí jak hovado! Asi proto, že patří k policii, pro něj předpisy neplatí nebo co...

chcípni
27. května • 7:38

Podle předchozího tvýho příspěvku je jasný, že autobusák jel 50, a ty těch 80. Takový by měly ty kamery rovnou střílet.

mrkevvzime
27. května • 8:38

vy mate v blazinci internet?

cafe-x
27. května • 11:12

Nech ho. leci si tady mindraky z toho urazeneho narazniku jeduvsiho auta pred nim minuly tyden.

Milan Tomeš
27. května • 7:37

No já bych ocenil, kdyby policajti začali konečně rozdávat pokuty a body za mlhovky - konkrétně za používání mlhovek při podmínkách, které neodpovídají vyhlášce nebo používání mlhovek místo standardních světel.

Rek
26. května • 15:37

Problémová je na tom ta účast soukromých firem. Radar se pak nedá tam kdy by měl opravdu smysl, ale tam kde je šance nejvíce vydělat = přehledné bezpečné místo, kde má každý řidič automaticky snahu jet rychleji.
Navíc nikdo nemá kontrolu nad tím co se nafotí, policii předají co chtějí a se zbytkem mohou taky dělat co chtějí. Většina pěněz za pokuty pak skončí v jejich kapsách.Zamyslete se kolik "vtipných" nahrávek koluje internem, natočených veřejnými kamerami ve městech, ve firmách, nahrávky telefonních hovorů zákazníků, atd. atd. ... Toužíte po tom, aby takto kolovaly i nahrávky vás? Žádná data, když už jednou jsou, nejde zabezpečit. A u soukromých firem bude úniků mnohem více než, kdyby bylo vše jen v rukou policie. Pokud někdo vymyslí jakýkoliv způsob, jak na takových datech lze vydělat, tak se k nim prostě dostane a znužije je.Ty nejhorší "hovada" se vyhnou jakémokoliv systému, protože mají prachy a konexe. Jediným měřitelným úspěchem je, že se v tom jednom místě začne jezdit pomaleji. Žádný jiný měřitelný efekt jsem nikde prezentovat neviděl. Nehod nějak nubývá.Dodržovat předpisy totíž nestačí. I kdyby byly předpisy na všechno a dokonale se dodržovaly, tak by nehod stejně neubylo. Vždycky to nakonec bude o chování a zkušenostech lidí. Policie by měla hlavně pomáhat a vychovávat, a až pak trestat.Jsem rád, že ještě vůbec mohou vycházet takové články (aspoň na internetu). Díky.

café-x
26. května • 14:25

Jak vidim ze nekde meri, zpomalim pekne na 40 a hned za nimi na to dupnu a jedu si zase svych 70 a muzou mi co? Za celou dobu co je bodovy system jeste nemam ani bod a za rychlost co mam asi 9 let ridicak me chytli jednou a to jsem to z namerenych 170 v 90 ukecal na kilo. Bodovy system, resp. mereni rychlosti je krasna vec kterou se ohani politici aby lidi videli jak se staraji, ale jeho ucinnost je nulova. Plati na svatecni ridice, nebo ty co jezdi podle pravidel, kteri proste sem tam pozapomenou a jedou ve meste 55 a ja si jezdim 80kou s cistym kontem. Jen poznamenam, jak me urcite kazdy druhy odsoudil, ze jsem jeste nikdy nezavinil zadnou nehodu (ani jsem se zadne neucastnil), ani nikoho nejak neohrozil a to mam najeto asi 150 000 nakladakem a ted jezdim v prumeru 250km denne po dobu cca 5ti let osobnim autem.

chcípni
27. května • 7:35

Tak chcípni, a naraž to do nejbližšího sloupcu. To bude to nejužitečnější pro všechny ostatní řidiče.

Primas
28. května • 13:06

souhlas!

Ondra S.
26. května • 19:45

V podstatě souhlasím, jen ta 80 ve městě se mi zdá na náklaďák už trochu hodně, pokud to není opravdu široká přehledná silnice s odstavnými pruhy nezaskládanými zaparkovanými vozidly. Sám bych náklaďákem jel v obci spíše tak těch 60, teda podle situace v provozu, šířky silnice, přehlednosti, stavu silnice a dalších okolností, však víte.
Každopádně jseš buď tak výborný řidič, nebo máš prostě jen štěstí. Tak něchť ti to vydrží!

café-x
26. května • 20:06

Ne s nakladakem by jsem si to samozrejme nedovolil. Ale proste jezdim podle situace coz mi pripada mnohem bezpecnejsi nez co 10 vterin cumet na tachometr.

Tomáš Haczek (Haczek)
26. května • 10:20

V Brně jsou aktivni dva staciky na Sportovni ulici, ale kde je ten treti? Mame zde 2 tunely -v kazdem jsou take staciky ktere se vsak vyuzivaji pouze na monitorovani prujezdu....

Petr K.
26. května • 9:26

1) Technické řešení je jednoduché a už v diskuzi zaznělo. Prostě všechny záznamy, které nevykážou překročení rychlosti budou smazány přímo v prvním stupni zpracování. Jinými slovy, do žádné trvalé databáze vůbec zapsány nebudou. Jak prosté.2) Milí rádoby-redaktoři, věřte tomu nebo ne, ony ty "policejně-buzerační" opatření fungují. Stačí jen ta pražská Jižní spojka. Poctiví pamětníci potvrdí, že provoz se od doby zavedení měření výrazně zklidnil. Samozřejmě se vždycky najde hovádko boží, které to žene v levém pruhu 120 km/h, ale obecná rychlost se skutečně snížila na hodnotu blízko 80-tce. Takže když jedu přesně oněch 80, už na mě nikdo pohoršeně nebliká... Kéž by se takhle podařilo zklidnit třeba celou D1. To by pak odpadli honičky ala Cobra a onen řidič SAABu by byl zvěčněn včetně jeho roztomilé tvářičky hned několikrát...
O tom samém efektu v ostatních destinacích ani nemluvím.P.S.: sváteční řidič opravdu nejsem. Ročně najezdím 80 tkm a věřte, že "cestovat rychle", a "jezdit rychle", to jsou dva navzájem nesouvisející pojmy...

Ondra S.
26. května • 19:33

Přeji Petrovi K. ať se so nejrychleji vyboduje na jeho tak vehementně propagovaných měřeních, podle: Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Petr K.
26. května • 22:18

Komu že to kopám jámu?

Jakub
26. května • 10:58

no J.spojka snesne bez problemu 100-120 v levem. a neni to nic prehnaneho. vetsi rychlost je uz nebezpecna vzhledem k polomeru zatacek a hustote, ale to kilo je fakt couracek. problem neni v rychlosti, ale porad v tom, ze lidi proste nezvladaji svoje auta. nejsem zadny borec co bude tvrdit jak supr ridi, ale vidim to dnes a denne.

Petr K.
26. května • 11:12

Nikdo tu neříká, že je taková rychlost technicky nebezpečná. Však je tam taky v nočních hodinách povolená 100 km/h. Jenže při denní hustotě provozu je potřeba rychlost snížit. Jak z důvodu bezpečnosti, tak propustnosti. Dopravní experti vám potvrdí, že snížením rychlosti na takové komunikaci se zvýší její propustnost a to výrazně (při snížení ze 100 na 80 se v případě Jižní spojky uvádí 20% navíc, to samozřejmě platí jen v určitých případech a v určitých mezích).
Nicméně, to už se netýká úsekového měření.

Petr
26. května • 22:38

a nebylo by lepsi podle okamzite situace dat svetelne znacky s maximalni povolenou rychlosti, ktere by bylo mozno ovladat na dalku dle aktualni dopravni situace?

jzk
26. května • 9:58

Problém je v tom že si to klidně šinu 80 v prostředním pruhu, v rychlém se přířítí boreček 120, na začátku úseku to zašlápne, zabrzdí na 70 a ještě se "slušňácky" nacpe přede mě do prostředního pruhu, čímž donutí brzdit všechny za ním a jak skončí měřený úsek zase vysmahne 120 vpřed. Myslím že většina řidičů je slušná takže obecná rychlost na jižní spojce by byla 80 i bez těhle úseků, stačilo by kdyby občas (tak 5x-6x denně) tam stáli porůznu poldové s normálním radarem a na různých místech a mělo by to ještě větší efekt. Jenže to bychom po nich chtěli práci ....

Petr K.
26. května • 10:24

Pod to se podepíšu taky. Až tedy na to, že J. Spojku pomatuju i před zavedením měření. Jet 80 km/h tam bylo o strach a člověka problikávaly i kamiony.
O tom, že na ty hovádka jsou úseková měření v současné podobě krátká, není sporu. Na druhé straně, při využití systému mýtného na dálnicích by se neprůstřelnost systému značně zvýšila.
O tom, že mi přítomnost policie na silnicích silně schází a úsekové měření ji ani v nejmenším nenahradí, to taky není sporu. Nicméně si myslím, že je to obecně velmi užitečný nástroj jak umírnit dopravu v krizových úsecích. A než hledat záminky proč ho nepoužívat, raději bych se zamyslel nad tím, jak vychytat jeho mouchy.

jirka
26. května • 8:03

Proč se i novináři snižují ke štvanicím proti měření rychlosti to opravdu nechápu. Že se měření rychlosti nelíbí některým neukázněným jedincům chápu , ale proč se novináři propůjčují k boji proti autoritě policie a správních orgánů to nepochopim. Dokud se budou čeští řidiči chovat jako "hovada" tak se tak k nim musí přistupovat , na hrubý pytel hrubá záplata . Pište raději o tom co způsobuje vysoká rychlost , za minulý týden je jistě dost námětů. Apelujte raději na řidiče ,aby dodržovali předpisy , nebo alespoň k těmto tématům mlčte !!

pete
26. května • 9:38

Toto je server AutoRevue.cz, kde je opravdu velka nouze o opravdove novinare a redaktory... Vesmes sem pisi clanky amateri, kteri si timto ventiluji i sve pocity a nazory.

N3o21
26. května • 8:39

Prosimtě... Asi nevíš o čem mluvíš.
Tady jde o to, že ty úsekové "radary" tě vyfotí kdykoli tam projedeš, a tyhle fotografie mají k dispozici soukromé firmy. A pak to někdo občas na někoho vytasí jako důkaz, že si vezl v autě milenku, atd...
Navíc... Měření. Ehm, "hovada" asi umisťují radary a měří. Ono třeba měření v obci, kde je jeden dům a pak 5 km rovinka, kde kolem je jen jeden kravín, mi přijde fakt jako ultrabuzerace... To mi chceš nemluvit že je to nebezpečný úsek? Navíc už vůbec nechápu proč je to pořád označeno jako obec ;-) Jde prostě jen o to, že si potřebují vydělat :-) Nic víc v tom nevidim.

jirka
26. května • 9:01

Jen tak mimochodem v hodně městech se používá kamerový systém a ten monitoruje všechny a nikomu to nevadí. Takže s milenkou nechoďte ani po ulicích , nechoďte na nádraží , do metra atd. Takže zůstaneme u toho , že Vám vadí měření rychlosti. A z předpisů nejde dělat trhací kalendář a vybírat si jen to co se nám zrovna hodí. Místo přemýšlení o tom co se Vám líbí dodržovat a co ne raději věnujte vzpomínku těm co kvůli podobným úvahám již tady nejsou.

Vašek
26. května • 11:15

Ehmm, kamerový systém na chodce není tak snadno zneužitelný, protože tam nemůžete v současné době snadno vyhledávat konkrétní lidi. Uvědomte si, že strojové rozpoznávání SPZ je dneska brnkačka, ale rozpoznávání obličejů....?

Zdenek
26. května • 7:58

Co se tyce Zlina, tak at si o nem rika kdo chce co chce, ale usekove mereni tam jako prostredek na trvale snizeni rychlosti ridicu stoprocentne funguje. Nikdo(krom neznalych mimozlinaku) si nedovoli tam jet vic jak 50. To ze se zaznamy z kamery zneuzivaji je druha vec, trosku typicka pro nasi republiku a od toho tu je Urad pro ochranu osobnich udaju a koneckoncu i nami voleni zastupitele na mestskych uradech, aby tento nesvar tvrde trestali. Minimalne stejne tvrde jako prekroceni rychlosti byt i treba jen o 2 km/h.

fahrer
27. května • 8:22

Zdenku. Nejsi ty náhodou Šimonovského klon? Máš úplně stejně tupé názory.:-/

Ondra S.
26. května • 19:24

Zlín je opravdu ukázkový příklad kamerové velkobuzerace. Nevím, proč zrovna Zlín, kdo to tam zavedl a proč, jestli tam dříve jezdili opravdu tak nezvladatelně, nebo tam tak zoufale chybí peníze, ale je to v ČR tak trochu unikát vzhledem k jeho velikosti.
Taková buzerace možná donutila znalé řidiče zpomalit, ale to stále neřeší základní problém ato, k čemu je to takhle vlastně dobré? Vždyť ve Zlíně vede široká hlavní třída, kde by byl i limit 70 celkem v pohodě, kromě křižovatek kolem centra. Kdo nevěří, ať si to v noci, nebo o víkendu zkusí po sundání spz.
Tvrdé tresty neřeší nic. Lid se možná podvolí, ale je nasraný a frustrovaný. Mám chuť tam uspořádat tajný závod pouličních gangů na motorkách, aby zatopili místní policii a trochu ty buzerátory zmazali.
Zdenek by se měl za sebe hluboce stydět, (když chce tvrdé postihy i za překročení o 2km/h) že tak nasákl tupou poslušností těch rádobydopravních odborníků, že dočista ztratil schopnost racionálního úsudku o adekvátnosti rychlostních limitů k vazbě k místu a dopravní situaci. Stál se tím bezmozkem a tupou zbuzerovanou absolutně poslušnou ovcí, která téměř ztratila svéprávnost jako vlastním mozkem myslící bytost. Takoví, jako on, to je začátek konce!

mrkevvzime
27. května • 8:29

ta cast o Zdenkovi Stadomilovi se mi moc libi :-D

pedro
26. května • 13:03

Jako prostredek na trvale snizeni rychlosti... A to je prosím dobré k čemu?

nii
26. května • 7:30

Jednak hlavni "problem" se systemem je mozno vyresit velmi jednoduchou upravou software, kdy proste zaznamy o ridicich, kteri jedou spravnou rychlosti, budou okamzite po vyhodnoceni smazany - to neni prece vubec zadny problem, to je par radek v kodu.Ze autorovi unika smysl usekoveho mereni rychlosti je smutne, ale to, ze kazdy o prislusnych radarech vi, ma svuj smysl - kazdy totiz bude dodrzovat primerenou rychlost, coz je podstatne hlavne v nebezpecnych usecich, kde neni mozne resit problematiku neprimerene rychlosti stavebne (treba retardery). V dusledku to pak skutecne povede ke snizeni poctu dopravnich nehod a jejich nasledku.Jinak mluvit o snaze prosazovat dodrzovani zakona jako o buzeraci je zcela ubohe a nehodne kohokoliv, kdo si chce rikat "novinar". Zejmena pokud se jedna o oblast, kde nedodrzovani zakona vede k mnoha zcela zbytecnym umrtim (autor by si pro zacatek mohl nastudovat alespon vliv rychlosti na delku brzdne drahy a statistiku umrti chodcu pri nehodach v zavislosti na rychlosti vozidla v okamziku srazky - velice zajimava statistika).Takze jen vic usekovych radaru na mistech, kde to ma smysl!

citrusak
27. května • 12:12

jen smysl buzerace nic vic! buzerovat vsechny obcany posrancu to jim jde ale aby dokazali vyresit pruhledne veci kde se rozkradaji statni majetky nebo mestske kasy a aby soudci resili dle zdraveho rozumu a spravedlive to ne k soudu si chodite jen pro rosudek ne pro spravedlnost! a zastupitele mest si jen prihravaji milionky do firem.... marny boj

P.
26. května • 8:44

Také naprosto souhlasím.Chtěl bych se zeptat někoho, kdo do toho vidí (např. zaměstnanec MÚ spravující tento systém): opravdu se uchovávají i data "nepřekročivších"? Proč se probůh takto mrhá prostorem na discích? Toto určitě není nápad toho, kdo to programoval, nebo ano? Divné.Ještě jedna věc mě ale docela štve: většina pos*ánků jede v měřeném úseku "pro jistotu" v nejlepším případě tachometrových 47 - 48, což je v reálu tak 42 - 43 km/h. Při menším provozu se to na dvouproudovce dá objet, ale ve špičce je to celkem trága :-(

Primas
28. května • 13:04

Nedělal bych si iluze, že někdo nasbíraná data promazává a odstraňuje "nepřekročivší". Je to business jako dnes skoro všecko, data se dají výhodně zpeněžit...

eMan
26. května • 8:35

Naprosto souhlasim s timto prispevkem a prispevkem nize uvedeneho Jirky. Rozumim, ze je demokracie, a ze si ji kazdy vyklada po svem, tudiz mne nemuze prekvapovat, ze se najdou taci, kteri znevazuji dodrzovani predpisu. Co me ale zarazi opravdu silne je pristup "radoby-novinaru", kteri misto toho, aby upozornili na nesvary na silnici, aby se snazili vychovavat, aby se snazili pomoci v boji proti piratum silnic se propujcuji temto "hospodskym" nazorum. Je opravdu smutne, ze muze vyjit takovyto clanek. Chtel-li by jeho autor udelat opravdu uzitecnejsi praci, pak by se mel zamerit na mista, kde jsou radary a nikoliv na princip radaru. Pokud si projdete mista, kde jsou v Praze usekove radary, pak je to napr. v Praze na zacatku magistraly (proc neni umisten u Chodova, kde je vetsi provoz a je potreba pribrzdit ridice rozjete z D1ky), dalsi je na Jizni spojce smerem od Bar. mostu a jeho delka je jen nekolik set metru. Kdyz se podivam na plzenskou dalnici, tak je v kratickem tunelu a to jeste nastaven na 80 km/h. To, ze na autorevue.cz vychazi takoveto clanky mne uz opravdu neprekvapuje, jen me to mrzi. Mozna by stalo za to, kdyby nekde bylo receno, ze autorevue je proti jakymkoliv silnicnim predpisum (viz znevazovani pripoutani v aute, aj.). Alespon by mel ctenar jasno a nepozastavoval by se nad clanky "novinaru".

Radek
26. května • 8:58

Synáčkové, vy asi nechápete že princip radaru i všech dalších "rychloměrných" zařízení je naprosto v pořádku a že s nimi nejspíš nemá problém ani pan redaktor.
Problém je s jejich použitím ve spojení s fotoaparátem, který stěží zdokumentuje SPZ vozidla, bez ohledu na to jestli jede nebo stojí (osobně úspěšně vysvětleno 2× při "podávání vysvětlení" kvůli stání těsně na hraně křižovatky v zácpě) - a především, v 90% jeho výsledky NEJSOU použitelné vůči tomu kdo řídil. Výsledkem jsou jenom tuny nalupaných snímků a videozáznamů, které se válí kdovíkde a dopravácí - místo aby OSOBNĚ hlídali provoz se jimi musí prohrabávat a za naše prachy posílat obsílky, které jdou beztak z 90% do ztracena. Dokud tohle fízlové z ministerstva nepochopí a nevdátí dopraváky na silnice (14 dní jsem jezdil v Bulharsku - a tam je jich kolem cest VIDITELNĚ tolik že bych si prostě ani nelajznul jet jak prase ... atrapy na billboardech nepočítaje :-) aby to na základě údajů z radarů řezali hlava nehlava hned na místě, bordel u nás nepřestane. Uvědomte si, že kamery jsou úřednická srabárna, dobrá leda tak na šmírování...

pete
26. května • 9:36

Heh, obrazky z tech usekovych mereni jsou tak dobre, ze tam je videt SPZ, vase tvar a dokonce veskere detaily v interieru vozu... vcetne vasi vyrazky na obliceji... Sam jsem prekvapen. Fotky co sbiraji policiste po ceste mestem je neco uplne jineho. Dalsim typem jsou kamery co zachytavaji auta na cervenou, ty jsou take velmi kvalitni a budete prekvapen kolik detailu tam o sobe uvidite.

ITTI
26. května • 9:20

Synku, mrkni na odkaz, kolik aut projede, resp. překroří rychlost v Praze.Úvaha, že při tomto počtu aut bude někdo někoho šmýrovat je dětinská. Myslím, že nestíhají ani odúřadovat přestupky, natož si dělat databáze koho? Jestli synkové na Autorevue mají problém s tím, že existují nějaká pravidla hry v silniční dopravě a že za jejich nedodržení je sankce (nevím jestli přiměřená nebo ne), nicméně pravidla hry mají v dopravě i země jako USA, Kanada a tam se moc nediskutuje, jestli Policie má nebo nemá právo někoho kontrolovat (jo, bavme se o tom, proč neměří státní Policie, OK, beru), pak si založte nějaký erotický server a je. Tam je třeba si dát pozor na AIDS, jinak o nic nejde.http://doprava.praha-mesto.cz/(zzkkkx55qndgk12xzzil5nmu)/default.aspx?ido=7901&sh=-74891013

Jarda
28. května • 14:32

to je prave omyl. V databazi lze vyhledavat SPZ/RZ, takze pokud nekoho zajimas, je dohledani tve fotky/vsech tvych zaznamu velice rychle. Takze ti nezbyva nez doufat ze nikoho s pristupem nebudes zajimat (z jakehokoli duvodu).

eMan
26. května • 9:09

Že by další z těch, co se chtějí pochlubit, jak vyzráli na policajty?:-|

Ondra S.
26. května • 18:47

No, tak to já se mile rád přidám. Usekové měření je nepříjemné. Většinou fakt není tam, kde by bylo opravdu potřeba zvolnit, ale tam kde to spíše obtěžuje. Ono totiž také záleží na místě a čase, tedy jízda určitou rychlostí ve špičce by byla situaci nepřiměřená, ale v nočním minimálním provozu zcela v pohodě a přesto by za ni byl stejný postih. Vadí mi, že radar je tupý stroj a tohle neodliší.
Jinak dovedu si představit jako, že bych do aut montoval jako ochranu proti identifikaci řidiče různé zakrývače a otáčeče spz (jako měl James Bond), jako reakci na tohle sledování a mohlo by se to docela prodávat, stejně jako se prodávají radarové detektory a rušičky laseru.V dnešní době se navíc opravdu musíme bát zneužívání údajů o pohybu vozidel, protože kdo to bude chtít dělat, způsob si nakonec vždycky najde. Ta represe pro větší bezpečnost, je jen dobrá záminka, jak to udělat a tupé zbuzerované masy prostého lidu (ovce) mu to celkem dobře sežerou. A když ne, vymyslí si, že to pomůže třeba ve vyhledávání kradených vozidel a tupá ovce (občan ČR) zase nadšeně přitaká, jak je to skvělé, že bude bič na zločince! Jenže netuší, jak snadno (ani nemůže vždyť je tupá ovce) se tento systém může obrátit proti konkrétnímu jedinci, třeba za úplnou blbinu a pořádně mu znepříjemnit život. Potom i některé tupé ovce (občané ČR) prohlédnou ale ono už je pozdě. Je to o tom zda jste vystaveni na milost, či nemilost velkému bratru v pozadí a jeho byrokratické zvůli.

Vesničan
26. května • 7:19

Nejlepsi je Zlín! na druhém místě v republice v počtu měřených kamer =6 kamer (hraje si na nějaké velkoměsto! a přitom je to vesnice! , kde po 18hodině zdechl pes. a večer ? to je jako když projíždíte černobilem (nikde nikdo ) jen občas narazíte na šerify městské policie (co si za naše peníze začerňují skla aut všech vozů MP (asi aby nebylo vidět co městská policie v autě dělá. Nechápu jak může někdo za naše peníze upravovat takto vozy.
A když se ve Zlíně postaví smrsklý malý obchodnacek (kde je par obchodu) je z toho tady výročí a oslavy VIP jak Zlín žije a jak je super

P.
26. května • 8:37

Jejda, tobě to městečko leží pěkně v žaloudku! :-) Co ti brání odstěhovat se! Opravdu jsi tak naivní, že si myslíš, že jinde (bez ohledu na to, je-li to město větší nebo menší než Zlín) nenarazíš zase na jiné věci, které tě budou štvát?

vsn
26. května • 8:44

třeba litvinov - most nemeri ... jeste nikdy tam za dobu 1,5 roku co mam ridicak nechytli ... akorat pravda, ze jednou jsem jel v noci rychle a nestihl jsem to vcas zaslapnout kdyz jeli predemnou policajti a pak me ze zvedavosti zastavili ... asi po dalsich dvou km

Doporučujeme

Články odjinud