Úsekové měření bude na dálnicích už letos. Měřit se má v omezeních

Úsekové měření rychlosti na českých dálnicích bude velmi brzy realitou. Včera to řekl v rozhovoru pro Český rozhlas ministr dopravy Dan Ťok. Cílem je zvýšit bezpečnost, předcházet nehodám a následným dopravním komplikacím.

Život řidiče

MD vyčlenilo úseky dálnic, kde nebudete potřebovat známku. Které to jsou?

Ministerstvo dopravy chce ve spolupráci s policií instalovat na dálnice radary, které budou měřit úsekovou rychlost. Týkat se to má zejména míst, která se budou opravovat a kde bude tedy zúžení, což také znamená rychlost omezenou na 80 km/h.

Bezpečnost | Život řidiče | Technika | Statistiky

Autonomních vozů se překvapivě nejvíc bojí ženy, ukázal průzkum

Všichni víme, že je v uzavírkách omezena rychlost na 80 km/h, ale velmi často se tato rychlost nedodržuje. A my budeme chtít ve spolupráci s policií vybavit tyto úseky úsekovým měřením, aby se prostě měřila rychlost zejména v tom zúžení a aby se tam dodržovala, protože máme vyzkoušeno, že pokud se tam jede tak, jak se má, tak to nebezpečí havárií právě v těch úsecích je mnohem menší,“ prohlásil včera Dan Ťok.

Nabízí se samozřejmě otázka, jak takové úsekové měření bude vypadat, zda jde o dočasně instalovaný systém, nebo systém, který už na podobném úseku zůstane. Jakmile zjistíme podrobnosti, rádi se o ně podělíme.

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků