Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Společnost TÜV Nord Czech odstartovala před více než rokem projekt, v rámci kterého se chtěla zaměřit na kvalitu českých autobazarů. Záměr byl jednoduchý, nabídnout nezávislé hodnocení nabízených služeb a pro zákazníka jednoduché vodítko, jak vybrat partnera pro nákup ojetého automobilu.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Velký zájem ze strany bazarů se nečekal. Předpoklady počítaly s tím, že 70 % neprojde. V prvním kole (v lednu 2013) TÜV NORD aktivně oslovil 400 prodejců ojetin a poslal jim stručný popis metodiky a samozřejmě také cenu. Ta závisí na velikosti bazaru a pohybuje se v řádu desítek tisíc. Ti nejmenší zaplatí přibližně 20 000 Kč. 

Zhruba 50 bazarů na tuto první nabídku zareagovalo kladně, ale drtivá z nich nakonec vycouvala. Některé přestaly komunikovat po upřesnění podmínek, jiné vyplnily formulář pro smlouvu a pak si celou věc rozmyslely.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Byznys

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Z oněch čtyř stovek nakonec celou věc dotáhly dva, konkrétně Auto Esa se šesti provozovnami a LB Automobile s jednou provozovnou, které také zmíněný certifikát dostaly. V současnosti je možné i nadále certifikát získat, nicméně TÜV NORD už aktivně do procesu nezasahuje, bazary údajně musí tuto společnost oslovit. A jak říkají její zástupci, autobazary nemají zájem, přičemž důvodem je stav, ve kterém trh s ojetými automobily je.

Ojetiny | Technika | Život řidiče | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Samotná certifikace prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů. Kontroluje se plnění legislativních požadavků a kvalita poskytovaných služeb. Konkrétně se prověřuje nákup vozidel, řízení záznamů, servis vozů, příprava auta k prodeji, prodej, řízení měřidel, péče o vůz během skladování a kontroluje se také dokumentace. Bazar získá certifikát na tři roky, pokud TÜV NORD obdrží stížnost, může provést mimořádnou kontrolu i dříve. A pokud se zjistí pochybení, pak lze certifikát zase odebrat.

Ojetiny | Škoda | Ford | Volkswagen | Statistiky

V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Své roční působení shrnuje TÜV NORD tak, že český trh s ojetinami není schopen plnit požadavky na kvalitu služeb, která je běžná v západní Evropě. Mezery jsou v legislativě, kde se uplatňují pouze obecné zákony. Autobazar může založit úplně každý a problémem nejsou ani inzerovaná auta, která bazar vůbec nemá.

TÜV NORD pak do budoucna zvažuje udílení certifikátů pro konkrétní ojetá auta. Tuto službu využívá přes 500 německých autobazarů. Prověřený vůz bude označen a dostane certifikát garantující jeho stav. Otázkou samozřejmě zůstává, zda bude o podobnou věc zájem.

Ojetiny | Škoda | Volkswagen | Statistiky | BMW | Audi

Mezi nejmladšími a nejstaršími ojetinami dominují VW, Audi a BMW

Škoda Superb 2
Rok výroby: 2008
Stav: 148 976 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 185 476 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků