Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Společnost TÜV Nord Czech odstartovala před více než rokem projekt, v rámci kterého se chtěla zaměřit na kvalitu českých autobazarů. Záměr byl jednoduchý, nabídnout nezávislé hodnocení nabízených služeb a pro zákazníka jednoduché vodítko, jak vybrat partnera pro nákup ojetého automobilu.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Velký zájem ze strany bazarů se nečekal. Předpoklady počítaly s tím, že 70 % neprojde. V prvním kole (v lednu 2013) TÜV NORD aktivně oslovil 400 prodejců ojetin a poslal jim stručný popis metodiky a samozřejmě také cenu. Ta závisí na velikosti bazaru a pohybuje se v řádu desítek tisíc. Ti nejmenší zaplatí přibližně 20 000 Kč. 

Zhruba 50 bazarů na tuto první nabídku zareagovalo kladně, ale drtivá z nich nakonec vycouvala. Některé přestaly komunikovat po upřesnění podmínek, jiné vyplnily formulář pro smlouvu a pak si celou věc rozmyslely.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Byznys

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Z oněch čtyř stovek nakonec celou věc dotáhly dva, konkrétně Auto Esa se šesti provozovnami a LB Automobile s jednou provozovnou, které také zmíněný certifikát dostaly. V současnosti je možné i nadále certifikát získat, nicméně TÜV NORD už aktivně do procesu nezasahuje, bazary údajně musí tuto společnost oslovit. A jak říkají její zástupci, autobazary nemají zájem, přičemž důvodem je stav, ve kterém trh s ojetými automobily je.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Samotná certifikace prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů. Kontroluje se plnění legislativních požadavků a kvalita poskytovaných služeb. Konkrétně se prověřuje nákup vozidel, řízení záznamů, servis vozů, příprava auta k prodeji, prodej, řízení měřidel, péče o vůz během skladování a kontroluje se také dokumentace. Bazar získá certifikát na tři roky, pokud TÜV NORD obdrží stížnost, může provést mimořádnou kontrolu i dříve. A pokud se zjistí pochybení, pak lze certifikát zase odebrat.

Ojetiny | Škoda | Statistiky | Volkswagen | Ford

V dovážených ojetinách vede Škoda před Fordem a VW

Své roční působení shrnuje TÜV NORD tak, že český trh s ojetinami není schopen plnit požadavky na kvalitu služeb, která je běžná v západní Evropě. Mezery jsou v legislativě, kde se uplatňují pouze obecné zákony. Autobazar může založit úplně každý a problémem nejsou ani inzerovaná auta, která bazar vůbec nemá.

TÜV NORD pak do budoucna zvažuje udílení certifikátů pro konkrétní ojetá auta. Tuto službu využívá přes 500 německých autobazarů. Prověřený vůz bude označen a dostane certifikát garantující jeho stav. Otázkou samozřejmě zůstává, zda bude o podobnou věc zájem.

Ojetiny | Škoda | Statistiky | Volkswagen | BMW | Audi

Mezi nejmladšími a nejstaršími ojetinami dominují VW, Audi a BMW

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků