Urgence USA k zavedení jednotné federální legislativy pro autonomní řízení

Podle slov prezidenta a generálního ředitele společnosti Volvo Cars Håkana Samuelssona riskují USA ztrátu své pozice globálního lídra ve vývoji automaticky řízených vozidel, pokud dopustí, aby na území jednotlivých států vznikly odlišné zákony a normy vztahující se k této problematice.

Ve svém projevu, který má dnes přednést na konferenci o autonomních vozidlech pořádané společností Volvo Cars a švédským velvyslanectvím ve Washingtonu, D.C., Håkan Samuelsson zdůrazní, že jsou Spojené státy americké na poli autonomního řízení (AD) v současné době celosvětově nejprogresivnější zemí, nicméně jejich postavení by mohlo být ohroženo roztříštěností legislativy a pravidel pro testování v jednotlivých státech.

„USA hrozí nebezpečí ztráty vedoucí pozice v důsledku nedostatku federálních zákonů upravujících testování a certifikaci autonomně řízených vozidel,“ chystá se říci pan Samuelsson. „Evropa v tomto ohledu značně utrpěla právě tím, že má změť různých pravidel a předpisů. Byla by škoda, kdyby USA potkalo v této zásadní oblasti to samé jako Evropu.“

Håkan Samuelsson dále upozorní, že absencí národního federálního dohledu Spojené státy riskují zpomalení vývoje a opožděné představení technologií automatického řízení, protože je pro výrobce automobilů za těchto podmínek extrémně obtížné testovat, vyvíjet a prodávat tato vozidla.

Neexistence jednotného systému norem automobilkám brání ve vývoji automobilů, protože je těžké provádět spolehlivé testy, které by splňovaly různící se zákony všech 50 členských států,“ dále řekne. „Jestliže se máme posunout směrem k autonomní mobilitě, musíme nejprve vytvořit nezbytný legislativní základ, jenž tento krok podpoří.“

Tento proslov pana Samuelssona bude adresován vybrané skupině posluchačů na semináři nazvaném „Budoucnost automaticky řízených vozidel – je bezpečná?“, který se bude konat v budově švédského velvyslanectví ve Washingtonu, D.C. Účelem semináře bude především upozornit na to, že se autonomně řízená vozidla objeví na veřejných silnicích mnohem dříve, než spousta zákonodárců očekává.

Na základě toho bude Håkan Samuelsson naléhat na regulační orgány, aby s automobilkami úzce spolupracovaly na nedořešených problémech, mezi něž patří například otázka právní odpovědnosti v případě, že autonomně řízené vozidlo havaruje nebo je jeho systém nezákonně narušen hackery třetích stran.

Pan Samuelsson současně jasně vysvětlí postoj automobilky Volvo v obou sporných otázkách.

Uvede, že společnost Volvo přijme plnou odpovědnost za chování vozu v režimu autonomního řízení, čímž se automobilka Volvo stane prvním výrobcem automobilů, který učiní takovýto příslib.

Zároveň také prohlásí, že neoprávněné nakládání se systémem vozidla je trestný čin.

Na toto téma dodá: „Nepřetržitě pracujeme na ochranném softwaru, který bude bránit vůz před tímto rizikem. Nechceme vinit Apple nebo Microsoft, že jejich software umožnil přístup virům nebo hackerům.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 289 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 155 000 Kč
Volvo S60 1.984
Rok výroby: 2012
Stav: 181 310 km
Cena: 249 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků