Úřad pozastavil tendr na rozšíření dálnice D1. Eurovia uspěla

Rekonstrukce dálnice D1 dostala novou ránu. Antimonopolní úřad pozastavil tendr na rozšíření dálnice mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži u Brna.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pozastavil tendr Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na rozšíření dálnice D1 mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži poblíž Brna. Vydal předběžné opatření. Bez bližších podrobností řekl mluvčí úřadu Martin Švanda. Podle ŘSD nemá opatření úřadu vliv na chystanou obnovu dálnice, tento úsek se totiž letos opravovat neměl.

Antimonopolní úřad se zakázkou s předpokládanou hodnotou 637 milionů korun zabývá na základě podnětu společnosti Eurovia. Správní řízení vede od konce března. „Předběžné opatření jsme vydali začátkem dubna. Správní řízení obecně vedeme v řádu měsíců,“ uvedl Švanda.

Klepněte pro větší obrázek

Jiné řízení týkající se rozšíření dálnice D1 aktuálně úřad nevede. ŘSD už začalo s firmami podepisovat smlouvy. Stavební práce mohou začít například v úsecích Šternov - Psáře a Loket - Hořice. Opravovat se mohou čtyři úseky z pěti, ke kterým byly dosud tendry vypsány. Podepsané smlouvy jsou už na modernizaci dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší nebo mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.

Zdroj: E15.cz
 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků