Uprchlickou krizi má řešit celoevropská daň z paliv, navrhuje německý ministr

Německý ministr financí Wolfgang Schäube (CDU) navrhl, aby se v Evropské unii zavedla jednotná mimořádná daň z pohonných hmot, kterou by se financovalo řešení uprchlická krize. Jak by měla tato daň být vysoká, tedy kolik by si motoristé připlatili z každého litru, ale neřekl.

Podle Schäubeho by měly peníze vybrané na mimořádné jednotné dani směřovat primárně na ochranu vnějších hranic schengénského prostoru, případně na provoz záchytných zařízení. Sám německý ministr nepřipouští, že by se z této daně mělo financovat „kapesné“ úprchlíků.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Mercedes-Benz

Víte, kolik platíte státu za to, že jezdíte autem? Možná vás to číslo vyděsí

S německým ministrem financí ale nesouhlasí jak někteří jeho straničtí kolegové z CDU, tak i třeba jeho český protějšek Andrej Babiš, podle kterého je takový návrh nepřijatelný.

Pokud by se vůbec o jednotné dani z paliva určené k financování úprchlíků (resp. úprchlické krize) hlasovalo na půdě evropského parlamentu, byla by potřeba jednohlasná shoda všech zástupců členských států.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků