Úpravy švindlujících motorů TDI se zdrží, prý kvůli nárůstu emisí CO2

56 komentářů

Mičurin
4. dubna • 23:56

Máte diesel? Braňte se.
http://safediesel.cz/cs...

Rejpal
5. dubna • 22:06

Jen doufám, že všichni registrovaní své auto po zveřejnění problému odstavili a nebudou s nim až do odstranění chyby jezdit.

honza
4. dubna • 1:42

Výrobce nedodrží emisní předpis. Zákazník se to po koupi vozu dozví, ale protože je ignorant, jezdí dál. Firma mu dá odškodnění, takže si zákazník za obdržené peníze může koupit více nafty. Ostatní dostanou velkou pitchu s rýžu a ještě více emisí navrch.

ajfelko
4. dubna • 17:28

Plne s Tebou suhlasím.

Antiautomat
4. dubna • 19:27

Co vsetko si ten h.jzel zakaznik dovoluje, to uz prekracuje vsetky ekok.rva ekop.ca emisne limity. Takze aby bolo jasne: kupil si auto za pol mega, ale h.vno dostanes a...vlastne ty ignorant, docerta, co si to dovolujes vobec jazdit na tom?! My sme v pohode, mal si si precitat manual. No, nevadi, ze to tam nie je, ale Ty platis - my ziskame. Takze je vsetko v poriadku tak si uz konecne uvedom ze tak to ma byt.
Kup si nove.

honza
4. dubna • 20:22

Ano, když si něco kupuješ, tak platíš a neseš riziko, že koupíš blbě. Nicméně žádná hmotná škoda ti nevznikla a jediný důvod, proč by si mohl žádat náhradu, je tvá dobrá víra v čistotu emisí. Ovšem toto je značně nabouráno tím, že o problému víš a přesto jezdíš a tedy tento argument o dobré víře jsi sám popřel. Naopak sdružení jihočeských matek s malými dětmi a důchodci nevlastnící auta a jezdící ekologickou MHD by mohli žalovat tebe za to, že ničíš vadným autem jejich vzduch. Šikovný právník by ti u soudu možná pěkně znepříjemnil život.

*
2. dubna • 12:29

Od úplného začátku Dieselgate tvrdím, že bez zvýšení spotřeby, snížení výkonu a z toho plynoucí odezvy na plyn, se narovnání VW podvodu neobejde. Fyzika platí i pro koncern VW. Holt se majitelé dotčených vozů budou muset začít smiřovat s tím, že budou se svými miláčky jezdit se stejnými vlastnostmi jako ostatní.

Mirek
3. dubna • 21:56

Ještě jsi k tomu měl napsat...a přitom s dražší technikou při koupi.

*
5. dubna • 16:16

:-D Nechtěl jsem moc provokovat militantní zastánce koncernu VAG, kteří Dieselgate neustále nesmyslně bagatelizují.
B-];-)

USA
2. dubna • 11:30

tak aby se o něco nezvedly emise neskodneho CO2, budou se dal vypouštět jedovate NOx
sqely reseni, takovy ekoteroristicky

Kuk Vykuk
2. dubna • 4:52

VW koncern do toho hodil vidle a chce mít v roce 2020 na trhu 20 elektrokár a starosti s tím co mu leze z vejfuků hodí za hlavu.

Kuk Vykuk
2. dubna • 4:41

V Holandsku zrovna vodklepli, že už se tam od roku 2025 neprodá (nezaregistruje?) žádný nový auto se spalovákem, takže tam a časem ve více státech si už žádný nový spalovací popelnice ani neškrtnou a lidová VW vozidla se svejma dízlama už tuplem ne.
Všechny investice do motorů, agregátů, turb, chladičů, katalyzátorů, vejfuků, řidící elektroniky, mazadel a paliv se spláchnou do hajzlu a budou se zase řešit jiné problémy.
Nevím jak to bude s dálkovejma tírákama a stavebníma strojema, ale zbytek spalováků dožije asi v pěkných omezeních.

Marek71
4. dubna • 12:37

Zatiaľ nič "nevodklepli" :-) Tu je odkaz na článok na hybrid.cz, prešlo to jednou komoru parlamentu:http://www.hybrid.cz/nizozemsko-chce-od-roku-2... ...

Márty
2. dubna • 22:16

Odkaz????
Spalovák je co? Hybrid taky? Tak to bude supr...takže jen elektro a vodík? (Kterej je zatim v ,,plenkách,,) takže do deseti let chtějí vybudovat infrastrukturu a zásadně zlepšit dojezd el. aut...
Proč ne, je to tam placka, cyklo-teroristi si tam jedou jinou ligu.

Benzín
1. dubna • 19:59

:-D
To je mi novinka, aneb z H.v.a bic neupletes. VW se o to sice oficialne snazi uz min. 3/4 roku, ale vono furt ne a ne. Proste zredukovat NOx znamena zvysit spotrebu a CO2 nebo ubrat O2 (ze by ta jejich slavna mrizka v sani). Asi budou do toho motoru tlacit bohatsi smes, vic otevirat EGR a prekresli mapu v RJ pri zrychlovani. No jestli bez vaznejsiho mech. zasahu do motoru bude mit ten vuz stejnou spotrebu se stejnou dynamikou a zivotnosti tak klobouk dolu, jen se nabizi otazka proc to do RJ uz daaavno pred tim nenarvali primo od vyroby? Ale jsem zvedavy jestli s tim pochodi i v USA? Tam si narozdil od EU nenechaji mazat med kolem vyfuku. Myslim ze to skonci velkou pokutou s odskodnenim podvedenych zakazniku a odkupem tech "clean" dieslu. Ruku na srdce, montaz SCR by byla i na Ameriku moc velka a draha utopie. Jen bude zajimave porovnat chovani k zakaznikum v USA a EU, no snad na to ti podvedeni Evropane nezapomenou.

Marek
1. dubna • 17:34

Nafouknutá bublina kvuli absolutní hovadině.

Jan
1. dubna • 23:17

Nafouknutá bublina?
Vždyť kvůli tomu že mají dieselové motory VW o 0,5 litru menší spotřebu
musíme všichni dýchat několikanásobně větší množství jedovatého NOx.
Za co by měli být majitelé diselových aut odškodnění? Za to že nás to tráví jedy?
Tady všichni diskutujete že to bude více žrát a že to méně pojede
ale nikdo si nevážíte lidského zdraví!Navíc tu kritizujete nesplnitelné EU limity, ale limity v USA jsou mnohem přísnější,
proto tam jezdí tak málo dieselů.

Rejpal
3. dubna • 16:10

Kritika EU limitů je hloupost. Limity byly postavené tak, že je bylo možné splnit při využití AdBlue, s tím, že ti nejlepší to zvládnou i bez něj.

Antiautomat
4. dubna • 19:00

No a konecne sa dostavame k symbioze (parazit -- parazit) na organizme zvanom obcan EU. Rozumej vyrobca -- europrd...pardon : bruseluradnik.

Marek
2. dubna • 9:44

Jo, a kdyby vám to nikdo neřekl... Tak by jste dál žil váš spokojený nudný život... A o oxidech dusíku by jste neměl ani tušení :))
:DD mužeme být za toto ještě rádi... V dobách, kdy byla ulice samej trabant, tak bylo místo na brblání:)
Nikdo si neváži lidského zdraví:DDDD ach jo... porovnejte dnešní silnice a silnice za komanču.

Radek
2. dubna • 12:13

Srovnání Trabant a VW je nesmysl,ber to z dnešního pohledu,jde o prestiž automobilky,VW vzkáže úředníkům,lidem a přírodě-polibte mi,zajímají mě jen peníze. Podívej na Toyotu,20 let vyrábí hybridy aby se nám ve městě lépe dýchalo,přitom tehdy na ni žádný ekoúředník nijak netlačil.

Marek
3. dubna • 0:19

No, jestli si myslíš, že toyota dělá hybridy proto, aby se nám ve městě dobře dýchálo... Tak jseš docela naivka...
Podivej se na prodeje těch nesmírně ohavných priusů... A dojde ti, proč je dělají...
Prachy, prachy, prachy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
3. dubna • 21:52

Každá automobilka vyrábí auta za účelem zisku. Ty znáš nějakou, která to dělá pro charitu?
Pokud pominu krásu automobilu, tak které auto reálně produkuje méně škodlivin za jízdy? A teď do toho nemontuj výrobu (baterky)....
Jestli ti navíc nedošlo, že každý má jiný vkus, tak potom asi nepochopíš, proč se třeba Japoncům tohle líbí. Možná to dělají z důvodu šíření vlastních představ o designu. Korejci si kvůli tomu najali evropské designery, pokud sis toho nevšiml.

honza
4. dubna • 20:27

Mnoho VW bijců si myslí, že charita by to být měla a že vyrábí auta, která jsou k ničemu. Předražené Škodovky si prý kupují jen blbečci a Škodovka je neschopná.

Marek
1. dubna • 19:58

přestante mě minusovat jen proto, že se zastávám toho "hrozného a zlého VW"
Uvědomte si, kolik aut se to týká... A netýka se to jen koncernu... Nebude trvat dlouho a najdou si duvod jak omezit i benzínové motory...

pacho
1. dubna • 20:03

takže Teba sa páči, keď Ťa niekto okradne, a ešte sa mu za to chceš poďakovať. Keby podobný problém mali aj iné značky, tak by to už dávno bolo na svetle božiom.

Marek
1. dubna • 21:00

A řekni mi, proč bych se měl citít okradený?
Nemam auto kterého by se tento problem týkal... A ikdybych ho měl, tak by mě to absolutně nezajímalo. Protože to je prostě blbost.
Najdi si prosím konkrétní články... Jak Ford deaktivuje ERG ventil (jen tak bez jakehokoli záznamu do jednotky), nebo jak opel vypíná vstřikování močoviny...
Psalo se otom dokonce tady na autorevue.
Tenhle rádoby "podvod" se týká uplně všech... Jenže to nikdo nevidí... Každý vidí jen ten zlej koncern... A nikdo si nepřípustí, že by jejich škopek něco takového dělal taky... Prostě žádná objektivita.

pacho
2. dubna • 21:06

no vidíš, ja tiež nie som majiteľom wv, a na rozdiel od Teba sa cítim byť okradnutý, a hlavne dlhé roky klamaný koncernom.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
3. dubna • 0:21

"Ta dívka ukradla jablko patřící našemu lidu!!"
Kdo zná červeného trpaslíka, pochopí...

Ludek_II
2. dubna • 7:41

Jsi okradený a ještě k tomu hloupý.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
2. dubna • 9:38

Pro hlupáka každá hlupák :))
Proč bych se měl citít okradený?

Antiautomat
3. dubna • 12:37

Hlupakovi hlupy priklad: kupil som si plynovy kotol. Spomedzi viacerych vyrobcov som si konkretnu znacku vybral preto, lebo by mal byt solidnejsi, vydrzat nieco, mal peknu spotrebu a vykon a kedze nie som uplny kktny vidlacky ignorant, co na zahrade pred domom pali na ohnisku staru hnilu ipu z garaze a podobny bordel, tak som rad ze ho mam. Ale ujha, zrazu, len tak nepodstatne a mimochodom, vyjde najavo, ze tie emisie, ktore sluboval vyrobca, kotol dosahuje jedine pocas tych par minut v testovacom rezime, ked ho pride raz za cas skontrolovat plynar. No a tak sedim vecer pri spravach e a rozmyslam nad tym - mam teraz doma zariadenie, o ktorom nie je vobec iste, ake dodatocne upravy bude treba spravit, aby splnalo to, s cim bolo pri predaji mne, zakaznikovi, predstavene a s cim som si ho aj kupil. A uz nie je absolutne iste, ze po upravach bude mat tie vlastnosti, s ktorymi som ho /naivne/ kupil. Teda uspornost, vykon a spolahlivost. A nad to vsetko, citim sa ako znovuzrodeny, ked si pomyslim s akym krasne ekologickym pocitom som si som si za tu dobu, kym tie lzi nevyplavali na povrch, zil. Ale aj tak je to dobre, aj tak to bol super ferovy kup. Necitim sa okradnuty, som absolutne spokojny a vsetko je v absolutnom a najlepsom poriadku.

tonda
1. dubna • 17:14

Tento problém se zvýšenou spotřebou se věděl hned od začátku a to platí i o zvýšení emisí CO2... Nic nového pod sluncem. VW totiž neví jak to opravit a jen to natahuje a zkouší aby to vyšumělo. Bohužel v USA to neusne a neprojde mu to a je to dobře...

John Doe
1. dubna • 17:07

BIG NEWS.Fyzikalne zakony platia aj pre Volkswagen!

Antiautomat
1. dubna • 15:55

Uplna hovadina. Ten motor je skratka stavany na to, aby fungoval tak ako funguje, taky motor sa nesmie uz dalej (a este viac) k.rvit. Lepsie by spravili, keby ich nechali na pokoji. Pripadne, vernym zakaznikom poskytnut zaujimavu cenovu ponuku (alebo sluzbu). No a samozrejme, nic to nemeni na tom najdolezitejsom a to na tom, ze kazdy z takychto zakaznikov ma zo zakona narok tovar vratit - boli mu zamlcane take skutocnosti, ktore odporuju vlastnostiam, s ktorymi bol tovar predany a tomu sa vsade na svete hovori podvod. Cize odskodnenie zakaznika je plne namieste a ma na to pravo. Nejakym bezplatnym k.rvenim uz existujuceho produktu takehoto zakaznika odbit, to nijaka firma, ktoru mozno nazvat SLUSNA, nespravi. A nie ze nie, klamat a podvadzat sa co? NEMA.

honza
2. dubna • 16:47

Emise z výfuků dýchají všichni. Emisní limity jsou celospolečenská norma a pokud má firma platit odškodné, pak celé společnosti, tedy státu za nedodržení státní normy, nikoliv zákazníkům. Tohle jsou americké stupidní móresy.

JJ
4. dubna • 12:40

Politici a úředníci nastavili nesmyslné hodnoty (ať už na popud aktivistů, automobilek či někoho jiného). Svinstva z dieselu dýcháme všichni. Odškodné dostanou k rozházení zase ti politici a úředníci, kteří to celé způsobili (protože jedině oni mají právo schvalovat a vynucovat ty limity). Úžasné.

Antiautomat
3. dubna • 13:03

Takto, aby sme nemiesali dve rozdielne zalezitosti. Problem ma dve roviny.Jedna vec je, ze zakaznik bol podvedeny. Na co ma v tomto zakaznik jednoznacne a dokazatelne pravo, to som uz uviedol - to, comu bol vystaveny, to sa nazyva podvod a zakon hovori jasne. Tym je problem zakaznik - vyrobca ohraniceny a pokial sa bude postupovat podla prislusneho zakona, aj vyrieseny odstranenim protipravneho stavu.Druhou vecou /na ktoru zrejme narazas a je to urcite dobry postreh, suhlas/, je zodpovednost voci spolocnosti ako celku. Podstata podvodu je ta ista, ale na rozdiel od zakaznika, ktory bol lzivym marketingom okradnuty o svoje peniaze /hodnotu tovaru/, spolocnost bola oklamana ako celok a to tym, ze bolo pripustene, ze v predaji vobec existoval takyto tovar. To uz nie je otazka cisto len na vyrobcu, ale aj a hlavne na kontrolne mechanizmy a pytam sa preco a ako vobec mohla byt dana sanca takemuto podvodu nastat. Koho tym myslim a kto je za svoju /ne/cinnost v tomto smere plateny a tym okrada spolocnost, je snad jasne.

honza
4. dubna • 1:20

Pokud ta dotčená auta mohou nadále jezdit bez omezení, pak je těžko mluvit o podvodu na zákazníkovi. Pokud budeme tvrdit, že zákazník chtěl čisté auto, pak já tvrdím, že ovzduší je sdílené a chci dostat stejné odškodné jako zákazník. Hájit jen jednu skupinu, která si chce přivydělat na něčem, co má sloužit všem - zákon na ochranu ovzduší - je americký soukromý móres. Všichni nebo nikdo.

honza
4. dubna • 1:33

Dodatek: pakliže jsou zákazníci vyrozuměni s tím, že používají auto nevyhovující zákonu, pak vědomě se podílejí na tomto marasmu. Zákazník musí nést zodpovědnost za věc, kterou vlastní, a domáhat se nápravy / náhrady u dodavatele, pokud auto odstaví a je mu tím způsobena újma. Není však možné, aby si tu vesele jezdili a ještě dostali zaplaceno a druzí, kteří třeba auto ani nevlastní a chodí pěšky, dýchali jejich emise. Zadarmo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
4. dubna • 8:31

Takze ak kupis jablka, ktore su predavane ako domaci tuzemsky BIO produkt, ale doma to rozbalis a na 8 z 9 jablk najdes na nich nalepku z nejakeho spanielskeho umelohmotneho sklenika, je to absolutne v poriadku, pretoze tie jablka mozes stale skonzumovat.
No, nebudem stracat cas, snivaj dalej.

honza
4. dubna • 9:10

Rozdíl je, zda je sníš (akceptuješ ten podvod) a pak chceš odškodnit nebo je nesníš a jdeš je vrátit - žádat náhradu. Řidiči dotčených aut vesele jezdí a ještě by chtěli zaplatit...

Jarda
11. dubna • 16:26

Já chci auto vrátit, ale Škodovka auto nechce a vrátit penízky už vůbec ne. Prýchybu napraví - sníží emise NOx a zvýší spotřebu :-)

honza
1. dubna • 14:04

Jistě, posunutí vstřiků ve směru otáčení klikovky vede k nižší termodynamické účinnosti. Nebo snad chtěli ještě více pootevřít EGR s podobným efektem? Jezdí Němci podle normovaného cyklu? Dělat mluvčího bych nechtěl.

connect
1. dubna • 13:45

Je to nesmysl, softwarove to prece (u nekterych motoru) vyresit nelze. Kdyby to slo, davno by to meli hotove a zadny emisni prusvih by nenastal - nebyl by duvod

Radek
1. dubna • 13:05

Místo podvádění to mohli mít dávno vyřešené,chápu,že když jim uteklo mnoho vývojářů,tak s tím teď budou mít problém.

Marek
1. dubna • 17:38

Podvod by nebyl třeba, kdyby někdo vnesl trochu "realu" do emisních limitů... Které jsou absolutně nesmyslné... Vždyt se to netýká jen koncernu... Skoro každá automobilka má nějaký takový výmysl... A jenom proto, že nějaký přiblblo s rádoby eko-mozkem se pořádně nevyzná ve svojí práci...
Ted jsou to naftáky... Za rok to budou benzínové motory a jejich produkce pevných částit....
Nakonec budem všichni jezdit na kole a někdo udělá emisní limity na "lidské plyny"...

jj
1. dubna • 18:59

Nikdo je podvadet nenutil. Kdyz to neslo udelat, tak to mohli rict a vysvetlit, proc to nejde.

Marek
1. dubna • 19:56

Vždyt to by zachvilku zrujnovalo každou automobilku

Marek
1. dubna • 19:54

A čemu by to asi pomohlo? Investuješ miliardy do vývoje motoru, pak přijde šašek s novejma limita a ty pujde a budeš se obhajovat že to nejde když s tim stejně nic neuděláš?

x
1. dubna • 20:45

Vždyť ty limity si prolobovali evropské automobilky samy! Nebo myslíte, že by se něco takového dělo bez firem, na nichž stojí velká část daňových výnosů (zejména ze zaměstnanců). Dokonce to evropské automobilky považovaly za konkurenční výhodu, že jejich motory papírově plní nové normy a každá automobilka, která chtěla být na evropském trhu, nesla přidané náklady. Prostě to byla jedna z forem ochrany trhu, když už Evropa zrušila velkou část cel.Jenže celé euronormy jsou postavené už spoustu let na obrovském podvodu - zejména na podvodu na zákazníka kolem normovaných spotřeb. Ale hlavně že VW (a nejen oni) vydělávali. Jen ať si to vyžerou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
1. dubna • 20:57

Emisní limity jsou z hlav eurouředníku a jím podobným. Ne od automobilek.
Automobilky je musí dodržovat...

Pepa
1. dubna • 22:26

Euroúředník dá normu pouze na papír.Ale parametry normy pochází od techniků automobilek.A samozřejmě,čím větší firma tím větší slovo a bič na konkurenci.

honza
2. dubna • 16:43

Zapoměl jsi, že tu kromě papírových úředníků a továrních techniků existuje ještě odborná akademická obec....

Marek
2. dubna • 9:45

Ach jo:D

Mirek
3. dubna • 21:41

A nebude to třeba také tím, že by to pro dieselové motory znamenalo ztrátu veškerých výhod oproti benzínovým? Když bude dieselový motor žrát stejně, případně více než benzínový motor, co bude v minulosti mělo, kupující motivovat ještě k jeho koupi? Dnes možná mají vstřikování vyřešeno lépe, ale v minulosti se evidentně raději uchýlili k podvodu, aby to neznamenalo konec dieselů a prokázali, že na to mají.
Přečti si například toto:
http://www.auto.cz/upravy-motoru-1-6-tdi-kvu... ...

Doporučujeme

Články odjinud