Upravené Audi A4 na bioplyn pokořilo hranici 360 km/h

Mezi alternativní druhy pohonu motorových vozidel, které by v krátkodobém horizontu mohly omezit závislost na černém zlatu, patří bioplyn. Stejně jako ostatní alternativní energetické zdroje musí i tato látka bojovat o přízeň veřejnosti. A ke slovu přichází metoda, jež se osvědčila již na počátku dvacátého století, kdy nakonec pomohla prosadit spalovací motor v konkurenci eletřiny a páry: rychlostní rekordy.

Vůz Audi A4 quattro (B7) upravený pro spalování bioplynu nyní při zkušební jízdě dosáhl rychlosti 364,6 km/h. Ačkoli jeho motor spaluje kombinaci metanu a plynu z rozkládající se slámy a trávy, dosahuje výkonu plných 700 koní (522 kW). Pohonná jednotka vychází ze sériového šestiválce s objemem tří litrů doplněného dvojitým přeplňováním. Podle konstruktérů může motor dávat až 800 koní (597 kW), ale v tomto případě jej snížili, aby úspěšný pokus o rychlostní rekord vydržela převodovka.

Ačkoli i bioplyn produkuje škodlivé emise, bilance vypuštěného CO2 zůstává neutrální. Při spalování oxidu uhličitého se totiž jedná o stejný objem, jaký byl jen krátce před tím z atmosféry pohlcen rostlinami, z nichž nyní bioplyn vzniká.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek