Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Zástupci zemí Visegrádské čtyřky jednali na ministerstvu dopravy o řešení kauzy s emisemi motorů TDI skupiny Volkswagen.

Ministr dopravy Dan Ťok jednal se zástupci zemí V4 o společném postupu při řešení tzv. aféry Dieselgate. Domluvili se na tom, že úprava pro majitele dotčených aut povinná nebude. „Všichni jsme se shodli na tom, že uživatele aut s dotčenými motory nechceme popotahovat za chybu, kterou nezpůsobili. Do servisu povinně nejspíš muset nebudou. Pokud ovšem do servisu vyrazí, budou mít úpravu zajištěnou zdarma,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok v tiskovém prohlášení.

Dieselgate | Byznys | Volkswagen

Volkswagen (ne)zveřejnil výsledky vyšetřování Dieselgate

K dobrovolným opravám se Ťok přiklonil už dříve, po jednáních s britskými úřady. Podle nich neexistují zákonné prostředky, jak majitele k servisnímu zásahu přinutit. 

Volkswagen bude problém v Evropě řešit softwarovými úpravami (2.0 TDI), respektive kombinací softwarové a hardwarové úpravy (1.6 TDI). Někteří odborníci nicméně před servisním zásahem varují:

Technika | Dieselgate | Volkswagen | Názory

Odborník na emise říká: Software bych si aktualizovat nenechal

Složitější bude náprava v Americe, kde kauza propukla. Do amerických vozů bude Volkswagen muset namontovat nový katalyzátor a v některých případech údajně i kompletní systém vstřikování aditiva AdBlue.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků