Největší nárůst registrací přinesl únor v porovnání s prvním měsícem roku 2011 značce Hyundai. Zatímco v lednu trh zaznamenal 646 nových vozů, v následující uzávěrce jich bylo již 930, což korejskému výrobci přineslo na české scéně poskok čítající 284 vozidel.
Asi se nedá předpokládat, že by tuzemští zákazníci začali považovat vozidla z nošovické automobilky za vlastní, nicméně podle mínění zástupce společnosti může být zájem způsobený určitou změnou v názorech kupujících, kteří se nebojí opustit tradiční značky. „Privátním i firemním zákazníkům imponují užitné vlastnosti a nízké provozní náklady našich vozů, umocněné pětiletou zárukou,“ sdělil AutoRevue.cz Vladimír Vošický z vedení společnosti Hyundai Motor Czech s.r.o.
Modely, které táhnou Hyundai - i20, i30 a ix20 (zleva)
Meziměsíční skoky v registracích mají na svědomí různé dodací lhůty a teprve až v dalších měsících se uvidí, jak si Hyundai skutečně povede. „Výkyvy jsou dané tím, jestli je auto na skladě. V tom případě je i rychle k dodání. Pokud je o něj velký zájem a musí se objednat, pak trvá delší dobu, než se dostane k majiteli a posléze i k registraci. Akční ceny se dělají právě většinou podle skladových zásob,“ řekl AutoRevue.cz tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.
K nejprodávanějším modelům značky Hyundai patří rodinné vozy i20 a i30 nebo víceúčelový automobil ix20. Pomyslná stříbrná příčka patří při srovnání lednových a únorových údajů Škodě. Počet registrací mladoboleslavského výrobce se zvýšil o 223 kusů, na čemž má největší zásluhu Octavia s 2080 modely. To přece jen dokazuje, že lidé stále hodně sází na osvědčená jména a na tradici. Na opačném pólu stojí Kia, která byla proti lednu v manku o 141 kusů.
Únor přinesl v celkovém počtu registrací nárůst 1169 osobních aut. „V přehledu ovšem pořád převažují firemní vozy. Obnova v privátní sféře je daná kupní silou a zároveň i určitou náladou ve společnosti směřující k šetření. Přestože jsou akční ceny na snad nejnižší možné úrovni, mezi lidmi stále převládá názor, že může být ještě hůř,“ dodává Tunkl.