Univerzální design dospěl k dokonalosti. Škoda radí, jak poznat Rapid a Octavii

Pokud náhodou nemáte profil na Facebooku (nebo jste příspěvek mladoboleslavské automobilky přehlédli), pak by vám mohla uniknout velice zajímavé informace. Samotná Škoda totiž vypustila do světa jakýsi návod, jak od sebe rozlišit novou Octavii a Rapid. Kde tedy hledat rozdíly?
Na Facebooku se přesně píše následující:

Naučíme vás poznat na první pohled rozdíl mezi novou Octavií a Rapidem:

- Pokud vidíte vozy vedle sebe, je Rapid o kousek kratší, užší a zaoblenější.
- Octavia má v zrcátku blikače, Rapid je má v blatnících.
- Vozy mají jinak posazené a tvarované zadní světlomety.
- Na rozdíl od Rapida má Octavia na zadním nárazníku „kočičí oči“.
- Při pohledu z boku je Octavia protáhlejší a má ostřejší rysy. Liší se zejména protažením zadního okýnka a jinými klikami.
- Rozdíl ve výrazu auta dokresluje odlišná maska chladiče a tvarování kapoty.

Vypadá to, že sjednocování designu, kdy se všechno sází na to, aby bylo možné jednoznačně identifikovat automobilku, ne konkrétní model, tak došlo své dokonalosti. Pokud samotná automobilka cítí potřebu zdůraznit rozdíly mezi svými modely, pak to vypadá, že už to designéři s univerzálním vzhledem trochu přehnali.

Design | Škoda | Volkswagen | Autosalony | Kombi | Ženeva 2013 | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Sluší se ale doplnit, že tento trend se zdaleka netýká pouze mladoboleslavské značky, ale spousty dalších. Škodovka tomu tímto svým příspěvkem lidově řečeno pouze nasadila korunu. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Škoda
 

Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 122 088 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2007
Stav: 178 523 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 127 422 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků