Univerzální design dospěl k dokonalosti. Škoda radí, jak poznat Rapid a Octavii

Pokud náhodou nemáte profil na Facebooku (nebo jste příspěvek mladoboleslavské automobilky přehlédli), pak by vám mohla uniknout velice zajímavé informace. Samotná Škoda totiž vypustila do světa jakýsi návod, jak od sebe rozlišit novou Octavii a Rapid. Kde tedy hledat rozdíly?
Na Facebooku se přesně píše následující:

Naučíme vás poznat na první pohled rozdíl mezi novou Octavií a Rapidem:

- Pokud vidíte vozy vedle sebe, je Rapid o kousek kratší, užší a zaoblenější.
- Octavia má v zrcátku blikače, Rapid je má v blatnících.
- Vozy mají jinak posazené a tvarované zadní světlomety.
- Na rozdíl od Rapida má Octavia na zadním nárazníku „kočičí oči“.
- Při pohledu z boku je Octavia protáhlejší a má ostřejší rysy. Liší se zejména protažením zadního okýnka a jinými klikami.
- Rozdíl ve výrazu auta dokresluje odlišná maska chladiče a tvarování kapoty.

Vypadá to, že sjednocování designu, kdy se všechno sází na to, aby bylo možné jednoznačně identifikovat automobilku, ne konkrétní model, tak došlo své dokonalosti. Pokud samotná automobilka cítí potřebu zdůraznit rozdíly mezi svými modely, pak to vypadá, že už to designéři s univerzálním vzhledem trochu přehnali.

Kombi | Škoda | Ženeva 2013 | Volkswagen | Autosalony | Design | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Sluší se ale doplnit, že tento trend se zdaleka netýká pouze mladoboleslavské značky, ale spousty dalších. Škodovka tomu tímto svým příspěvkem lidově řečeno pouze nasadila korunu. 

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Škoda
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků