Unikátní semafor pro řidiče: zelená jen na tlačítko

Tlačítkové semafory pro chodce jsou samozřejmostí. Zastrčená slepá ulička, či spíše odbočka do dvora Husitské ulice v Praze 3 pod památníkem na Vítkově však skrývá unikát. Zelená se při výjezdu na hlavní ulici a do rušné křižovatky řidiči spustí, jen když si zmáčkne tlačítko.

Umístění ojedinělého semaforu na tlačítko má opodstatnění. Kdyby se zelená na tomto semaforu spouštěla pravidelně v souladu s ostatními semafory na této křižovatce (Husitská – Trocnovská), zbytečně by zpomalovala provoz na frekventovaném dopravním místě.

Semafor je umístěn v krátké slepé ulici, na jejímž konci je uzamykatelný dvůr a také vchod do známého Divadla Ponec, kde svého času Jan Kraus natáčel svou show. Do uličky vjíždějí a z ulice vyjíždějí denně auta jen několikrát, někdy ani to ne.

Ten, kdo chce odtud křižovatkou projet, musí tedy z auta vystoupit, stisknout tlačítko a zase se vrátit za volant. Na zelenou může čekat až dvě minuty, zelená mu svítí asi 15 sekund.

V hlavním městě podobný semafor s tlačítkem pro řidiče nenajdete. Podobně kuriózní semafor, ale pro chodce, je na pražské Kampě. Tam však reguluje provoz k uličce mezi domy tak úzké, že by vedle sebe neprošli ani dva hubení turisté.
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků