Unikátní semafor pro řidiče: zelená jen na tlačítko

Tlačítkové semafory pro chodce jsou samozřejmostí. Zastrčená slepá ulička, či spíše odbočka do dvora Husitské ulice v Praze 3 pod památníkem na Vítkově však skrývá unikát. Zelená se při výjezdu na hlavní ulici a do rušné křižovatky řidiči spustí, jen když si zmáčkne tlačítko.

Umístění ojedinělého semaforu na tlačítko má opodstatnění. Kdyby se zelená na tomto semaforu spouštěla pravidelně v souladu s ostatními semafory na této křižovatce (Husitská – Trocnovská), zbytečně by zpomalovala provoz na frekventovaném dopravním místě.

Semafor je umístěn v krátké slepé ulici, na jejímž konci je uzamykatelný dvůr a také vchod do známého Divadla Ponec, kde svého času Jan Kraus natáčel svou show. Do uličky vjíždějí a z ulice vyjíždějí denně auta jen několikrát, někdy ani to ne.

Ten, kdo chce odtud křižovatkou projet, musí tedy z auta vystoupit, stisknout tlačítko a zase se vrátit za volant. Na zelenou může čekat až dvě minuty, zelená mu svítí asi 15 sekund.

V hlavním městě podobný semafor s tlačítkem pro řidiče nenajdete. Podobně kuriózní semafor, ale pro chodce, je na pražské Kampě. Tam však reguluje provoz k uličce mezi domy tak úzké, že by vedle sebe neprošli ani dva hubení turisté.
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků