Ultimativní modely 911: nové Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S

Spolu se zahájením detroitského autosalonu North American International Auto Show 2016 představí Porsche další speciality svého výrobního programu. Vrcholné modely řady 911: 911 Turbo a 911 Turbo S s výkonem zvýšeným o 15 kW (20 k), vyrýsovanějším designem a lepší výbavou. Oba modely budou k dispozici s karoseriemi Coupé i Cabriolet již od uvedení do prodeje. Bi-turbo šestiválec s objemem 3,8 litru modelu 911 Turbo má nyní výkon 397 kW (540 k). Zvýšení výkonu se dosáhlo úpravou sacích traktů v hlavách válců, novými vstřikovači a vyšším tlakem vstřikovaného paliva. 911 Turbo S dosahuje s novými turbodmychadly s většími kompresorovými koly výkonu 427 kW (580 k). Porsche je stále jediným výrobcem automobilů, který u zážehového motoru používá turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek.

Motory jsou nyní vybavené funkcí dynamického udržování plnicího tlaku, která dále zlepšuje odezvu motoru při dynamické jízdě. Tato funkce udržuje plnicí tlak při změnách zatížení motoru – například v situaci, kdy je plynový pedál sešlapován jen mírně. Této regulace se dosahuje přerušením dodávky paliva při současném zachování otevření škrticí klapky. Výsledkem je to, že motor reaguje na pohyby plynového pedálu prakticky bez zpoždění. Tato funkce je více zřetelná v režimech Sport a Sport Plus než v režimu Normal.

Nové vysokovýkonné sportovní modely nabízejí dechberoucí výkonnost a současně nižší spotřebu  než v předchozím provedení. Nové 911 Turbo S Coupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 2,9 s, jeho nejvyšší rychlost má hodnotu 330 km/h, což je o 12 km/h více než dříve. 911 Turbo akceleruje za 3,0 s a jede nejvýše 320 km/h – o 5 km/h rychleji než dříve. Provedení Coupé spotřebují v kombinovaném režimu jen 9,1 l/100 km, v provedení Cabrio 9,3 l/100 km. To znamená snížení o 0,6 l/100 km u všech verzí. Snížení spotřeby je zásluhou optimalizace elektronické řídicí jednotky motoru a převodovky s upravenou strategií řazení.

Standardní výbava: Paket Sport Chrono s jízdními režimy a tlačítkem Sport Response

Nový sportovní volant GT má průměr 360 mm, jeho vzhled vychází z volantu modelu 918 Spyder a je vybaven ovladači pro změnu jízdních režimů. Jde o otočný kroužek, který umožňuje zvolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Pozice Individual umožňuje řidiči zvolit specifické nastavení pro různé systémy vozu. Další novinkou paketu Sport Chrono je spínač Sport Response, umístěný uprostřed otočného ovladače. Po jeho stisknutí se motor a převodovka nastaví do režimu, který zaručuje nejrychlejší možné reakce. Jde o funkci, jež má své kořeny ve světě automobilových závodů. Po dobu 20 sekund je automobil připraven nabídnout maximální možnou akceleraci, tato funkce se osvědčuje například při předjíždění. Mezi přístroji se po stisknutí objeví časovač zobrazující čas, po který řidič tuto funkci využívá. Funkci Sport Response lze vyvolat tak často, jak je potřeba, a je připravena při jízdě v jakémkoliv režimu.

Stabilizační systém Porsche Stability Management (PSM) je v nových modelech 911 Turbo doplněn novým režimem PSM Sport, který se aktivuje jednoduchým stiskem tlačítka PSM na středové konzole. Nezávisle na zvoleném jízdním režimu se systém PSM přepne do velmi sportovního nastavení, jež posunuje okamžiky zásahu stabilizačního systému ještě dále, než tomu bylo v předchozím provedení v režimu Sport Plus. Díky tomu lze v nových modelech jít ještě blíže jejich skutečným limitům, a to zejména na závodních okruzích. Při aktivaci tohoto režimu se rozsvítí kontrolka systému PSM a současně automobil na displeji oznámí skutečnost, že činnost stabilizačního systému je omezena. I v režimu PSM Sport však zůstává stabilizační funkce v pozadí zapnutá. Systém PSM lze kompletně vypnout delším stiskem tlačítka PSM.

911 Turbo má kompletní výbavu prvků pro zvýšení dynamiky

Podvozek nových modelů 911 Turbo se standardní výbavou aktivními tlumiči PASM nabízí větší rozestup mezi sportovním a komfortním nastavením. Modely 911 Turbo S jsou ale navíc vybaveny všemi systémy pro zvýšení dynamiky. Standardem jsou adaptivní stabilizátory PDCC pro omezení naklánění karoserie, stejně tak jako keramické brzdy PCCB. Novou doplňkovou výbavou pro modely 911 Turbo je radarový asistent pro změnu jízdního pruhu, stejně tak jako funkce přizvednutí přední nápravy, která v nízkých rychlostech vpředu zvětší světlou výšku spodní hrany předního nárazníku o 40 mm.

Vyostřený design s novými vlastnostmi

Nové modely 911 Turbo samozřejmě přebírají nové výrazné rysy designu, které jsou použité na aktuálních modelech 911 Carrera. Jsou však doplněné prvky typickými pro modely 911 Turbo. Přední části dodává širší výraz použití upraveného nárazníku s aerodynamickými ploškami na rozích, tenká horizontální LED světla s dvojitými světelnými trubicemi a dodatečná příčka v centrálním nasávacím otvoru. Při pohledu z boku zaujmou na těchto vysokovýkonných modelech především 20palcová kola. Například u modelu 911 Turbo S mají kola s centrálním šroubem sedm namísto deseti paprsků. Nový je také rozměr kol pro 911 Turbo: vpředu mají rozměry 9J x 20, vzadu 11.5J x 20, nová kola jsou o půl palce širší a mají stejnou šířku jako kola pro 911 Turbo S. Nové jsou rovněž kliky dveří, které stejně jako v modelech 911 Carrera postrádají plastové ochranné vložky. Přepracována byla i zadní část všech modelů. Na první pohled jsou jasně patrné trojrozměrně působící zadní sdružené svítilny s brzdovými světly ve tvaru čtyř bodů a originálním podsvícením, které jsou shodné s řadou 911 Carrera. Přepracovány byly nejen otvory pro výfuky, ale také dva páry koncovek výfuku. Nová je též kapota motoru tvořená trojicí samostatných částí – po stranách jsou podélné otvory, zatímco střední část je řešena tak, aby zajistila optimální plnění motoru.

Nový Porsche Communication Management s online navigací

Spolu se změnou generace přichází do inovovaných modelů 911 Turbo nová generace infotainmentového systému PCM s online navigací. Systém se ovládá pomocí multidotykového barevného displeje s vysoce kvalitním skleněným povrchem, který je dokonale integrovaný do středového panelu přístrojové desky. K dispozici je mnoho funkcí, zajišťovaných standardně dodávaným modulem Connect Plus. Navigační systém dokáže pracovat s dopravními informacemi v reálném čase. Trasu i různá místa je možné vizualizovat v 360stupňovém pohledu, případně využívat satelitní snímky zemského povrchu. Pro zadávání znaků lze nyní využít i psaní prstem. Navíc je možné snadněji a rychleji integrovat chytré mobilní telefony, a to například pomocí Wi-Fi, Bluetooth nebo kabelu. Vybrané funkce vozu lze nyní obsluhovat vzdáleně. Stejně jako tomu bylo v předchozích provedeních, i nyní je standardem audioaparatura Bose, kterou lze na přání nahradit za systém Burmester.

Uvedení na trh a ceny

Nové modely 911 Turbo vstoupí na trh koncem ledna 2016 v následujících verzích a za následující ceny včetně DPH a povinné výbavy:

911 Turbo 174 669 eur

911 Turbo Cabriolet  187 759 eur

911 Turbo S 202 872 eur

911 Turbo S Cabriolet  215 962 eur

Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků