Ukradená navigace ze Superbu? Škoda přesáhne sto tisíc korun

64 komentářů

trent
25. června • 8:32

To je zajímavé, že ti zloději jsou k Octaviím ohleduplnější. Když jdou pro navigaci, nepoškrábou lak, nezničí těsnění kolem oken ani loketní opěrku. A jeden by čekal, že do podobných aut budou lézt podobně.
Ohledně položky výplně dveří... to se po krádeži navigace mění tapecírung?

David
4. dubna • 10:22

Zdravím, nedávno mi v mým Superbu (rok 2007) vykradli skoro celou palubku, takže se to bude měnit celé. Co jsem se chtěl zeptat je to, jestli si místo originálního autorádia můžu dát nějaký přístroj s androidem? Nemusí mi to hradit pojišťovna, ale nechci aby tam dávali originál a pak to ještě měnit na něco jiného. Nevíte jak to nejlíp udělat? A nemáte s nějakým takovým "smart" autorádiem někdo zkušenosti? Mám namířeno na tohle http://www.tonystore.cz/autoradia-skoda... ale možná mi s tím někdo dokáže poradit. Předem děkuji za případné rady.

memorex
24. června • 6:40

Môj názor: a) vstavaná navigácia je snáď to najlepšie, čo mám v aute. Pohodlie a komfort pri ovládaní a používaní je NEPOROVNATEĽNÝ s akoukoľvek voľbou navi. To je jedno, či je to tablet, či Garmin či TomTom. b) Škodovácky systém NAVI by som si práve kvôli jeho riešeniu a náchylnosti ku krádeži nikdy za vlastné nekúpil. To mi príde ako absolútna ignoracia zo strany Škodovky, neviem si predstaviť, ako by mohla automobilka dať viac najavo, že ma svojich zákazníkov úplne v pecku.. Vstavaná navi - áno, aj za 2000€. "Vložená" navi od škody - nie, ďakujem :-) PS: To, že Škoda nemá ovládanie v slovenčine považujem už len za taký bonbónik... To už mi príde úplne sprosté...

KRD
24. června • 7:11

RNS510 neboli Columbus byl vyvinut na základě požadavků VW, nikoliv škodovky, ta si pouze přizpůsobila skin do zelena, přidala svoje autíčka do OPA a volbu ekvalizeru.Problem navi není v tom, že se dá snadno vyndat, většina všech radii je 1 potažmo 2 din v 1 šachtě, pořád je spousta řešení All-in-one a stačí vám jen sada vytahováků. Prblém je, jak snadno se pak dá radio uvést do stavu, že se dá namontovat do dalšího auta a tady má VW máslo na hlavě a to je ten problém, proč se vždycky tak strašně kradly. Hlad po náhradních dílech je samozřejmě taky, ale ne tak enormní, jako po celé navigaci.

tom
24. června • 7:09

A proc? Ty taky pises na ceskem webu slovensky a co slovaku nemlivicich cesky je v nasi statni sprave ani nebudu komentovat. Tzn ze dle vas vam mame rozumet, tak proc by to nemelo platit i obracene?

Driver
23. června • 21:51

Ten komediant Quebe je další děcko, co teorii a kecy ovládá, ale neví absolutně, o čem mluví! Jezdí MHD nebo ve vagónu a je chytrý jak rádio.
Tablet je určen pro děcka na hlavovou opěrku aby čuměl i na "Mikymauzy" a krtečky nebo do Felicií a nezapomeňte si okolo krku omotat 3 metry kabelů a přemýšlet, co dřív nabíjet a brzdit půlku dálnice, při přehazování konektorů!
Tady se bavíme o RádioNavigačnímSystému, který má v sobě podporu Apple Car, Android Auto, offline hlasové ovládání v češtině nejen telefonu a navigace ale i DVD, BT média, a dokonce i zobrazování. (Zoom 7 km, autozoom) . Nebo třeba umí číst značky pomocí kamery, které nejsou zaneseny v mapách, a ihned je zobrazuje i na MFA MaxiDot. To, že v tunelu Blanka umí navigovat na sjezdech s přesností 1m díky ABS+akcelerometru,čidel příčného a podélného zrychlení je zásadní. Garantuji že v Mnichově v prvním tunelu, kde jsou za sebou 3 sjezdy, tak s tabletem, simulujícím a předpovídajícím poslední známou rychlost, vždy sjedete chybně a stojí Vás to ve špičce i 60minut zpoždění a když se vám to stane hned potom znova podruhé, tak ten tablet vyhodíte z okna! TV tuner a wifi router s Internetem na dva operátory a zesilovač HIFI a další mraky funkcí. Takže kdo nemá 4000€ na pořádnou techniku, ať si koupí tablet za 100€ ale ať nelže, že má totéž. Nemá a v této logice je Superb totéž jako Osel. Také dopravní prostředek. Děcka spát a zítra do školy!

Quebe
23. června • 23:14

Ale prosímtě, já chápu, že je těžké přiznat, že jsi vyhodil takové prachy za kravinu. Ovšem mlácení kolem sebe a osobní útoky na tom nic nezmění ;-)

KptBobr
23. června • 22:33

Tak, tak, něco takového jsem také chtěl napsat. Mám za sebou řadu špičkových stand-alone navigací od TT a Garmina (o nějakých šidítkách v mobilu či tabletu ani nemluvě), ale navigace jako součást Columbusu (ano není to jen navigace, ale spousta dalšího HW a funkcí) je špičková (byť nemá tolik funkcí), extrémně spolehlivá, a ne nadarmo asi před 3-4 lety porazila (jako VW RNS510) v těžkém ADAC testu obdobné stroje od Mercedesu, Audi (!), Jaguara, BMW a dalších prémiových značek. Je to prostě tak, ale tento systém je výborný, a byl již v předchozí verzi Columba.
Poznámka o tom vlhlkém snu je spíše pro ta hloupá místní děcka se svými smartphone či tablety :-D, o kterých se hloupě domnívají, že by obstály. Bohužel si takové auto, ani takový multimediální systém nikdy nepořídí, a jen tady slintají, naříkají a nadávají, nechme je tedy slintat :-D

Driver
23. června • 23:05

KptBobr:A tohle je extrém z druhého protipólu.
ADAC je také ale kopa starých dědků, kteří Audi, nebo Bentley Navigace, které jsou 2x lepší než RNS510 ani neumí otestovat a ocenit. Pro mírnější pokročilé je vždy průměr to nejlepší, protože tomu nejlepšímu přijdeš na chuť až tehdy, kdy ti ten průměr přestane stačit.
Oni u Audi nenávidí ten otočný ovladač protože neumí použít touchpad a hlasové ovládání a tak RNS 510 s dotykový zadáváním adres vyhrálo. To, že BMW má živého asistenta na telefonu gsm, kterému řeknu Letiště Frankfurt přílety prosím, a za pár sekund mám souřadnice a odstartováno navi bez jediného pohybu, to zapomněli zohlednit, I-Drive není pro dědky...
Nicméně do Golfa nebo Superbu nelze namontovat navi v hodnotě Fabie. Proto je RNS510 dokonalý systém, není drahý a je dobrý. A to téma ochrany zcizení je kontraproduktivní. Jakmile u Octavie3 rozdělili display od jednotky na dvě zařízení (to bylo v A6 a pak už i v A3) a tvrdili, že už se krást nebude, ještě před zahájením sériové výroby O3 zloději tu navi ukradli novinářům při testu za maskovaného prototypu.. Jakmile nepůjde u Octavie4 ukrást, vezmou celé auto... Ale to je o lokalitě. Někde se auta nezamykají a někde nepomůže ani garáž.

Jepones
23. června • 18:32

Pokud budou skodovkari kupovat kradeny veci tak se jim budou skodovky vykradat porad.
Majitel skodovky se rovna cesky pepik co kdyz nekrade tak okrada rodinu.

stealth01
24. června • 14:40

Jsi mimo

Bubulak
23. června • 15:40

Proti Škodovkám ani VW nic nemám, respektive přijde mi k smíchu jejich nesmyslná adorace jedněmi a nesmyslné zatracování druhými. Nicméně velká náchylnost k těmto problémům je pro mě už léta důvodem o Škodovkách při koupi nového vozu vůbec neuvažovat, protože parkuji v Praze na ulici.

honzík
23. června • 14:46

Ach Ti naši novináři, jak se zlobí, když se tady píše o tom, jak protěžujou Škodofku, ale můžou se divit, vždyť je to zaplevelený hromadama článků o Fábii, Superbu, Oktávce, ale ne jednou nebo dvakrát........prostě pořád dokola. Kolik článků se objeví do týdne o Skodofkách a dokonce takové perly, jako srovnávání např. s BMW, Mercedesem a nebo s Hondou............. a pak se novináři diví, že jsou nařčeni z toho, že nadržujou Škodofce - Nedivte se.

pet
23. června • 14:23

jeste by stalo za to uvest hodnotu auta. ta octavia je tak 200000 a superb tak 300000. tzn skoro 1/3 auta
o superbu uvazuji a striktne chci bez navigace jen s cernobilym displejem. navigaci uprednostnuji v mobilu

Marty
23. června • 14:21

Jednoduchá rada - nekupujte si škodovku :o))

frogman
23. června • 12:35

Vykradli mi pred pár rokmi navigáciu z B6 Passatu, škoda 144 k. Šialená suma. Ale šmejdi popri tom aj pokazili centrálne uzamykanie a poškodili zadné dvere pri pokuse vliezť cez kufor.

Quebe
23. června • 12:30

To mi připomíná reportáž, jak že je v nějakém obchodu s oblečením denně krádežemi způsobená škoda za cca 10 tisíc. No jo, pár kusů hadru z číny za 10 Kč, to když se to pak prodává za pětikilo, je z toho "desetitisícová" škoda jen to mlaskne :-DTady to samé - předražený kus zastaralého hardwaru za několikanásobek ceny nejvýkonnějších mobilů, které celý ten krám strčí hravě do kapsy. O cenách těch dílů, které jsou předražené zrovna tak jak to oblečení, ani nemluvě. Faktickou škodu bych viděl tak v rozmezí 5 - 10 tisíc.

frogman
23. června • 12:36

Faktická škoda, kamoško, je faktúra servisu, ktorú ti naúčtujú, aby vrátili auto do pôvodného stavu. :-/ Plus samozrejme strata mobility a podobne.

Quebe
23. června • 13:51

To bude spíš účetní škoda. Prostě abstrakce. Když někomu já nevím ... zlomím zápalku, taky může říct, že škoda je třeba 100 mega. Nic to ale nemění na tom, že faktická škoda taková rozhodně není.

Fantomas
23. června • 14:41

Tohle je zase to samé, jako v případě dopravních pravidel - opět chceš někomu něco určovat a posuzovat podle sebe.

Quebe
23. června • 14:53

A kde prosím tě chci někomu něco určovat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
23. června • 15:19

No teď v téhle diskuzi ;-)

Quebe
23. června • 15:22

No, to mně právě nepřijde. Nevidím o tom ve svých příspěvcích ani zmínku. Asi tam zas vidíš něco, co tam není.

Fantomas
23. června • 18:00

No a proč je faktická škoda to co určíš ty a ne třeba co někdo naúčtuje?

R
23. června • 16:23

to Quebe: někteří jedinci bud zapomněli nebo se ani nenaučili používat selský rozum. ..-)

Petr
23. června • 12:13

Proboha, jak může ta shitka stát 60tisíc ! vždyť to je cena srovnatelná s nejšpičkovějšími námořními navigacemi... :-O

Ludek_II
23. června • 13:18

Ale to je ŠKODA - vlhký sen českého Lojzy. Takže žádné divení a pěkně platit. B-]

stealth01
24. června • 14:35

Jsi nemocný. Není to žádný vlhký sen. Takových lidi, jak popisuješ, je zoufale málo.
Každy ma svou oblíbenou značku a k té tíhne. Pokud je to náhodou Škoda, tak ten člověk ma jako chodit kanálama?

Lukáš
23. června • 12:26

Petr: jo, ta navigace (resp. multmediální systém) neumí nic víc, než tablet/mobil za 3t.

Aladin
23. června • 13:01

Taktéž nebudu obhajovat cenu, ale srovnávat to s levným mobilem není správné. Obrazovka a čudlíky snesou hrubší fyzické zacházení a s podstatně menšími známkami opotřebení. Celý systém funguje bez problému třeba po ránu ve vymrzlém a prohlvhlém autě při -30st nebo naopak v rozpáleném prostředí na +60st. A to po celou dobu životnosti vozu. A to je ten největší rozdíl. Ne co, ale jak.

Sarcasticus
23. června • 13:11

Může sice fungovat po celou dobu životnosti vozu, ale jen do doby, než tu navigaci někdo ukradne ... ;-)

Toper
23. června • 12:31

To není tak docela pravda. Cenu obhajovat nebudu, ta je nesmyslná.Ale do tabletu za 3 tis. nedostaneš 40 GB disk, DVD mechaniku, čtečku SD, rádio, rozšíření pro telefon...

random
23. června • 12:57

To je sice pravda, ale 3 tis. plus zmíněné = ? :-D můj tip 5 tis.

frogman
23. června • 12:37

Tablety majú micro SD slot na 128 GB. Pchať do auta HDD je zverina.

Toper
23. června • 12:55

Levné tablety (za ty 3 tis.) zvládnou max 32 GB. A připočtu li k tomu různá omezení, kdy se na paměťovou kartu něco dá a neco zase nedá nainstalovat...
To není zrovna vhodné srovnání.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
23. června • 13:22

A jake aplikace instalujes do navigace v aute ? Cim zaplnis HDD v aute, ze argumentujes 32GB je malo ?

Toper
23. června • 13:33

Neargumentuji, že 32 GB je málo, jen říkám, že ona vestavná navigace má 40 GB disk a plus ještě slot na SD, takže tam toho digitálního obsahu dostaneš pořád mnohem více.
Komické bude, jak budeš připojovat tablet za 3 tis. ke svému aduiosystému (např. 6 repro) v autě. Přes 3.5 mm jack?
Jak už napsal Aladin, navigace v autě funguje trochu jinak a i za jiných podmínek, je nepoměrně přesnější, rychleší, přehraje ti klidně film na DVD...

Quebe
23. června • 13:47

Spíš bych řekl, že se tady snaží naznačit to, že není potřeba za palubní navigaci připlácet, jelikož její funkci v pohodě zastane tablet. Audiosystém a telefon v pohodě zastane standardní palubní rádio.

Toper
23. června • 14:01

Ona to taky není jen navigace, což se tu opomíjí. Jde o rádio, navigaci, DVD a MP3 přehrávač. Vše funguje dobře a je pěkně zapracováno do infotainmentu celého auta.
Tablet, držák na sklo, napájecí kabely a adaptéry, propojovací kabely. Potom vše stejně funguje odděleně, hlasitost rádia je jiná než tabletu, který mnohdy nejde slyšet. V autě slabý příjem GPS...Neříkám, že to nejde, sám tablet mám, ale toto řešení je velice kostrbaté a velmi nepraktické. Takže o pohodu rozhodně nejde.

jouda
23. června • 14:21

V autě slabý příjem GPS?? Ještě se mi nestalo, aby GPS navi (Navon) mobil, nebo tablet měly slabý příjem GPS i přes vyhřívané čelní sklo.
Druhá věc je samotný navigační program. Lze koupit jiný navi soft, než ten od škodovky? (TomTom, iGO, Navigon atd.)

Toper
23. června • 14:35

Mně se to již stalo. Stačí vysoké hory (Alpy), klikaté silnice, soutěsky a nedejbože špatné počasí. A navigace rázem hledá a hledá...

Quebe
23. června • 14:09

Taky jde o to, jak často je navigace potřeba. Pro člověka, co ji používá denně, je integrovaná navigace lepší volbou, kvůli zmiňované čistotě řešení. Nicméně, konkrétně oproti navigacím od Škodovky apod., má ta tabletová kromě ceny i ještě jednu výhodu - lepší umístění v zorném poli řidiče. Umístění ve středovém panelu je méně vhodné.

Driver
23. června • 22:38

Když sedíš v autě jako na haj zlu, s hlavou v sluneční cloně, tak to není chyba výrobce, nebude k vůli začátečníkům dávat display do střechy. Chtěl bych vidět, jak ve 130kmh zadáš do Tabletu za předním sklem změnu trasy, u vestavěné to je ergonomicky maličkost na pár sekund, (multifunkční volant) stejně na displayi RNS jedou filmy či videoklipy a navi máš na MFA MaxiDot. Navíc pokud nemáš auto z minulého století, tak na Tom Toma za sklem nedosáhneš.

Quebe
23. června • 23:11

Panáčku, já jsem s tebou husy nepásl, takže si ty kecy o začátečnících laskavě nech - sedačku si seřídit umím. Jediný, komu může umístění integrované navigace ve stylu Škodovky vyhovovat, jsou machýrci, co si sedačku pletou s lehátkem. Zbytek bude muset pohled sklánět. Ideální umístění prostě je na palubní desce - tudíž buď tablet nebo vyjížděcí displej, jako má např. Audi.

Ivan
25. června • 14:52

Sedačku sklopenou nemám a přesto mi umístění navigace v octavii naprosto vyhovuje.
Jedu podle hlasových pokynů a na navi, pokud to nemám na displeji v kapličce, se podívám akorát tak letmo před nějakou složitější křižovatkou. Používal jsem dlouho navigaci na sklo a nevidím v tom umístění zásadnější problém či rozdíl. Stejně zaostříte na navigaci a na silnici v tu chvíli nekoukáte at je navi nahoře či dole.
Výhodou je že zvláště v noci Vám nesvítí přímo do ksichtu. (Noční řežim samozřejmě používám)

Toper
23. června • 14:13

Tím bych moc neargumentoval, sám jsem byl svědkem, kdy policista nekompromisně vyžadoval, aby velká navigace přilepená na sklo, byla odstraněna, protože dle jeho názoru bránila ve výhledu a na skle, v tebou zmíněném zorném poli, nic být umístěno nesmí (mimo známek).

Quebe
23. června • 14:51

To je ale ve vztahu k vhodnosti umístění naprosto irelevantní :-)

Toper
23. června • 15:12

Pokud se ti zdá irelevantní porušovat zákon. Prosím. ;-)

Quebe
23. června • 15:21

Ve vztahu k tomu, jak dobře je na navigaci vidět, to skutečně irelevantní je. Nicméně, lze ji umístit vhodně i tak, že do výhledu nezasahuje. Nemusí být nutně nalepená na okně.

Toper
23. června • 15:51

Nezapomínej, že se stále bavíme o onom tabletu za "3 tis." Není zrovna malý, umístit ho tak, aby nezasahoval do zorného pole a neporušoval tak literu zákona, je v mnohých vozech obtížné a mnohdy až nemožné.

Pit
26. června • 12:34

Ono, ukaz mi navigaci v tabletu/telefonu, ktera umi pracovat napr v tunelu ;) Ono tyhle orig. radia s navi jsou propojeny s autem a tahaji si data z CANu (snima rychlost podle cidel ABS, takze pozna i kdyz se zatoci nebo zastavi - zmena pomeru nebo rychlosti rotace). Takze nepotrebuji vzdy signal GPS a i v komplikovanejsich a vetvenych tunelech, napr. v Alpach atd. umi zobrazit polohu velice presne.

Toper
23. června • 12:20

To není přímo o té navigaci. Je to stejné jako s dalšími díly, které se nejčastěji opravují na náklady pojišťovny. Jsou extrémně předražené, viz ceníky dílů. Je to úplně normální jev. Story na téma - jak se zahojit na pojišťovně.

Lukáš
23. června • 12:08

A vtipné je, že pak škodu uplatníte z havrijního pojištění a za navigaci dostanete 25t Kč, protože Vám pojišťovna hradí přiměřený náklad na pořízení jiné. Část odcizených navigací skončí v bazarech, které ji prodávají za 25t. Přiměřeným nákladem tak je částka 25t, protože si za ni v bazaru koupíte stejnou. Když budete mít štěstí, tak dokonce tu svou... Pokud auto dáte do autorizáku, šoupne Vám tam ale novou za 60t a jste 35t v mínusu (pokud nepočítám spoluúčast).

Driver
23. června • 22:30

Už jsi viděl pojišťovnu, co nevrátí plnění?
To je jako pečení holubi co líbají do huby.
Jestli chceš plnit v plné výši, zajdi za advokátem, nebo měj informace, na co máš nárok.

Atomas
23. června • 13:35

Co to plácáš? Pojišťovna vždy hradí v nových cenách a ne v bazarových. Takže přiměřené náklady jsou reálné náklady na uvedení vozidla do původního stavu v autorizovaném servisu...

Lukáš
23. června • 14:26

co to plácáš ty? U vozidel je pojištění na novou cenu naprostou výjimkou. Na audio se často vztahuje připojištění, kde máš naopak podmínky ještě tvrdší, než při odcizení jiných částí (proč asi... viz cena navigace). Nejčastěji se pojištění sjednává na cenu obvyklou (cena v místě a čase za srovnatelnou věc stejného stáří a opotřebení). Nebo si myslíš, že ti při odcizení 5 let starého auta zaplatí takové plnění, abysis mohl jít koupit fungl nové? Ten rozdíl obvyklé a pořizovací ceny kryje u vozidel obvykle připojištění GAP. Na novou cenu se pojišťují nemovitosti.

Atomas
23. června • 14:51

A proč pleteš do parciální škody (odcizení NAVI) škodu totální?

Lukáš
23. června • 15:25

abych ti to polopaticky vysvětlil na příkladu, který jsi schopen pochopit. :-D Pokud máš ale o problematice hlubší znalosti (což z tvého předchozího příspěvku nevyplývá), pak se za zjednodušení omlouvám a v konkrétním v článku uvedeném příkladě u České pojišťovny tě ohledně určení výše plnění odkazuji na čl. 30 odst. 6 a 8 VPPPMV-V-1/2014 a ohledně definice přiměřených nákladů na opravu na čl. 2 VPPPMV-V-1/2014. Stále platí, co jsem uvedl já a ty jsi mimo. Ale dívej se na to z té lepší stránky, zase jsi se něco přiučilB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Atomas
23. června • 16:22

U českýho ústavu nemám pojištěno nic od liberalizace trhu v r. 2000. Nicméně uvedené VPP nevylučují úhradu nové NAVI stejného typu v autorizáku ( pravda, můj případ by byl vždy u vozidel do tří let stáří a u jiných pojišťoven) a formulace "nejnižší cena funkčně obdobného dílu běžně dostupného na trhu v ČR" odpovídá novému dílu v servisu, nikoliv v bazaru. Dále si přečti v uvedených VPP odstavec 5 a přestaň tady již vyvolávat dezinformační kampaně o tom, jak je pro pojišťovny problém uhradit odcizenou NAVI v plné výši...

Lukáš
24. června • 9:26

A ta navi z bazaru není funkčně obdobný díl běžně dostupný na trhu v ČR?:-D Je v těch VPP někde, že ti uhradí novou navi dle ceníku výrobce vozidla?
Navíc i v eshopech se dá nová navi Columbus koupit za těch 25t. Odst. 5 neřeší cenu navi, ale místo provedení opravy. Pořád jsi v kruhu. Chtějí, abys opravu provedl v autorizáku, ale navi proplatí v nejnižší ceně na trhu. Autorizák ti ji tam ale ve většině případů odmítne namontovat (chce ti ji samozřejmě prodat dle ceníku Škoda). Dezinformační kampaně vyvoláváš ty a stále mám pocit, že po praktické stránce jsi se s touto problematikou ještě nesetkal.

Lukas
23. června • 15:50

Tak u cesky je mozne vse, nicmene pokud mas auto do 5let stari, odvezes ho do autorizaku a zacalujes jen spoluucast.Nicmene kdyz si koupis trilete auto tak to ho vetsina pojistoven pojisti na obecnou cenu(vetsinou kupni) a pak ti samozrejme klidne bude kratit plneni. Co si pamatuju tak alianz pojistoval na cenu noveho i 20let starej skopek, ale nekratil pak vysi plneni( jen to nemelo smysl platit, neb rocni pojistne vetsinou presahlo kupni cenu auta).

Peedee
23. června • 11:56

Po druhem vykradeni a ukradeni navigace ze Superba prisla vypoved pojistne smlouvy od pojistovny :-/

tito
24. června • 10:29

Kreativita čísel je značná. Ze Superba rv. 2011 mi ukradli navigaci Columbus a oprava včetně vyluxování střepů, nového skla dveří spolujezdce, navigační jednotky, středového dílu přístrojovky, pár bazmeků navíc a nakódování nové navigace přišla na 58 000 Ksč včetně dépéhá. akže těch 100+ tisíc asi nebude úplně v pořádku. Jediné, co mi nezaplatili, byly mapy, protože na SW se pojištění údajně nevztahuje (Kooperativa). takže Koo šla obratem do kytek a u Allianz už mám toto omezení výslovně vyloučeno (mezi spoustou dalších "odlišně od VPP se ujednává").
A takhle s pojišťovnami po dlouhodobých zkušenostech se správou flotily zacházím nekompromisně: první finta s omezením pojistného krytí přes slovíčkaření a okamžitě BAN. Poměrně rychle to pochopili a už si nedovolí nic vymýšlet. Pravdou ovšem je, že soukromník s jedním pojištěným autíčkem, odpovědností za čokla a pojištěním domácnosti takovou vyjednávací sílu nemá.

frogman
23. června • 12:37

Toto isté sa mi stalo s Passatom.

Doporučujeme

Články odjinud