Ujetí od nehody prý řídí podobný signál, jaký vede ruku hazardéra

Ujet z místa havárie je zbabělost. Podle policejních statistik se tak ovšem zachová pětina českých řidičů. Zmizení z místa zaviněné nehody, aniž by se dotyčný zajímal, jaké ztráty na majetku nebo zdraví oběti způsobil, je u takového člověka nejspíš výsledkem složitosti psychických a možná i nervových dějů, které v takových situacích vznikají.

To je názor psychologa Karla Humhala, který v tomto případě použil přirovnání k hazardnímu hráči. „Kdysi jsem četl, že mozková centra hazardéra, který usedá před hrací automat, jsou o situaci informována na mnoha úrovních. Nejrychleji ale do mozku dorazí zpráva na jakési nejprimitivnější - pudové - úrovni reagování,“ řekl psycholog AutoRevue.cz.

Klepněte pro větší obrázek

„Zjednodušeně řečeno, hazardér vhodí minci do automatu dřív, než si uvědomí, že by to neměl dělat. Myslím, že něco podobného probíhá i v mozku při autonehodě, kterou člověk zaviní a potom od ní ujede. Na tuto skutečnost pamatuje dokonce i zákon, který netrestá útěk od dopravní nehody tak přísně jako například dodatečné okradení oběti. Vždyť i z historie je známé, že ve válce se za oloupení padlých vojáků popravovalo,“ dodal Humhal.

Podle policejních zdrojů se loni u nás při nehodách zbaběle zachovalo 11 371 řidičů, což je téměř o devět set víc než v roce 2009. Podle letošních průběžných statistik se situace k lepšímu rozhodně neposouvá. Ujetí od dopravní nehody je při tom trestný čin, za který hrozí pětileté vězení a zákaz řízení až na deset let. Neposkytnutí pomoci je tolerováno pouze u těch řidičů, kterým se prokáže, že by to znamenalo nebezpečí pro ně, nebo pro jiné osoby.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků