Ujeli 2 383 kilometrů za 24 hodin – na vodík

Norští ekologičtí nadšenci ujeli 2 383 kilometrů pouze na vodíkové palivo. Arnt Gøran Hartvig a Marius Bornstein navíc zvládli tuto porci kilometrů ujet za 24 hodin několikerým absolvováním třísetkilometrové trasy mezi čerpacími stanicemi v německém Vatenfall v HafenCity u Hamburku a stanicí Shell v Sachsendamm v Berlíně. Samotné doplňování paliva trvalo vždy zhruba tři minuty. Z výfuku jejich vozu Hyundai ix 35 Fuel Cell přitom po celou dobu vycházela pouze vodní pára.

Hartvig a Bornstein celou jízdu zachytili kamerami GoPro a záběry je možné zhlédnout na kanálu YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AYUbIdHr7aE

Během cesty jezdili jak v městském provozu, tak i na rychlostních silnicích, aby ukázali, že Hyundai ix35 Fuel Cell je automobil vhodný do každého prostředí. „Chtěli jsme zjistit, co vlastně toto auto umí a co je vlastně dnes s vodíkovým pohonem a existující infrastrukturou čerpacích stanic možné. Výsledek nás ohromil," uvedla dvojice po dokončení cesty. Úspěch dvou nadšenců je poslední z řady ukázek, které mají předvést potenciál technologie vodíkových palivových článků. V červnu loňského roku tato dvojice zajela s ix35 Fuel Cell rekordních 700 km na jednu nádrž vodíku. Mají za sebou také cestu z Osla do Monaka s tím, že tankovali pouze na vodíkových čerpacích stanicích instalovaných podél této 2 260 kilometrů dlouhé trasy.

Thomas A. Schmid, provozní ředitel Hyundai Motor Europe, uvedl: „Tyto ukázky mají předvést hlavně skvělý dojezd, který Fuel Cell umožňuje. Jde o maximálně ekologickou technologii, která nám již přinesla řadu prvenství. Hyundai ix35 opět definoval nový standard.“

Hyundai Motor je první automobilkou na světě, která sériově vyrábí vozy s palivovými články v cenově přijatelné rovině.  Model ix35 Fuel Cell je nejdostupnější vůz na tento pohon v Evropě a je již v prodeji v 11 evropských zemích. Je vybaven elektrickým motorem o výkonu 100 kW (136 PS), což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Neprodukuje žádné škodlivé emise, pouze vodní páru Oficiálně udávaný dojezd na jednu nádrž je téměř 600 km. Více informací o inovativní technologii Hyundai palivových článků lze nalézt na www.fuelcell.eu.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků