U Toyoty se odvázali: najali vizionáře Massauda a výsledkem je Me.We

Toyota je známá tím, že nabízí obrazně řečeno robotické vozy. Auta technologicky na výši, ale co se týká designu, tam je to slabší (tedy s čestnou výjimkou – GT86). Možná si to ale představitelé japonské automobilky uvědomili. Jinak si lze totiž jen těžko vysvětlit, proč oslovili proslulého průmyslového návrháře J.M. Massauda. Vizionáře proslulého ulítlými projekty v oblasti designu a architektury.

Ze spolupráce se zrodila vývojová studie lehčího a cenově dostupného vozítka o rozměrech 3440 mm (délka), 1750 mm (šířka) a 1660 mm (výška).

Hmotnost Me.We, jehož podvozkový rám je zhotovený z hliníkových trubek a skelet karoserie pak z lehčeného polypropylenu, činí pouhých 750 kilogramů.

Studie Me.We je elektromobil. Elektromotory jsou na každém kole, stejné jako u konceptu i-ROAD. Akumulátory jsou uloženy pod podlahou vozu, jako u elektromobilu iQ EV. Vůz může fungovat podle potřeby s pohonem dvou nebo čtyř kol.

Jean-Maria Massaud v těchto dnech výsledek spolupráce s japonskou automobilkou zhodnotil. Řekl, že podle svých slov zamýšlel vytvořit „antikrizový“ vůz. Chtěl nabídnout jiný pohled na automobil.

Leccos už naznačuje ostatně název studie. Znamená ME and WE (já a my). To auto by podle Massauda mělo „vyhovovat mně, ale chovat se zároveň ohleduplně k ostatním“. Massaud nabídl „auto přívětivější, jednodušší, ohleduplnější k životnímu prostředí, přizpůsobené dnešní době“.

O tom, že vůz je opravdu netradiční, svědčí třeba i to, že cestující mohou otevřít všechna okna, dokonce i to čelní. Anebo že zadní sedadlovou lavici, upevněnou na kolejnicích v podlaze, lze sklopit a uložit pod přední sedadla. Demontovatelný celek sedadlové lavice pak lze použít třeba při pořádání pikniku v trávě.

Zdali se však někdy Me.We dostane do výroby, toť otázka… 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 5 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 14 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků