U Škody jsou vizionáři, také BMW půjde do tříválců

212 komentářů

Martin
17. května • 18:46

jsou uplní blbci, který nedosahujou inteligence průměrnýho pisálka a průměrnýho spotřebitele, kterýho kamarád v hospodě přesvědčil o tom, že tříválec "je prostě z principu blbej".Kdo si tohle myslí, je naopak blbej. raději než takovým usmrkancům budu věřit těm, kteří motor vyvynou. To že lidi nakonec nejezdí v režimu na který se tento motor nejlépe hodí není problem konstruktérů ale uživatelů.Dále kecy o zvuku apodobně...subjektivní názory a dojmy. Já říkám, že jsem jel ve Fabii 1,4 TDi a 1,2 HTP a když bych si mohl vybrat, tak HTP. Nikoho přesvědčovat nebudu. Nepotřebuju jet rychle a nepotřebuju se pak "drápat na zadku a hlavě, před rozbitým silným autě v příkopu, plnej údivů cože se to vlastně stalo."

Dusan
18. května • 11:00

Konstrukteri trivalcu samozrejme nejsou blbci, ale nekterym lidem dela problem pochopit i tak jednoduche uslovi jako "koho chleba jis, toho pisen zpivej". Konstrukteri nejsou placeni zakazniky, ale firmou, takze hledi k zajmum firmy (co nejnizsi naklady) a nikoliv k zajmum zakaznika (co nejlepsi motor).

Dusan
16. května • 11:44

Tenhle vyvoj je preci zakonity a probiha ve vsech oblastech. Cilem firmy je maximalizovat a zvetsovat kazdy rok sve zisky, jinak jsou akcionari nastvani. Toho lze docilit pouze zvetsovanim rozdilu mezi vynosy a naklady, pricemz vynosova slozka je vicemene fixni, protoze kupni sila obyvatelstva sice roste, ale zaroven je potreba zvysovat i prodeje. Tudiz jedine co s tim lze udelat je prodavat nalestenou sracku jako luxusni vyrobek za par supu. Podivejte se treba na svet hifi techniky. Kdyz srovnate stejnou radu hifi komponent nyni a pred deseti dvaceti lety, tak zjistite ze dnesni vyrobek stoji polovinu toho co tehdy, ale vazi tretinu a kdyz ho rozeberete, tak zjistite, ze je to proto, ze je plny smejdskych plastu misto kvalitnich materialu z doby pred temi v podstate par lety.
U aut je a bude to podobne. Milovnici BMW mohou onanovat nad plakaty jak chteji, ale faktem je, ze za dalsich dvacet tricet let se vsechny baworaky budou delat v Cine na stejne lince jako Volkswagen, Fiat ci posledni hit od Huang Hei Motor a lisit se od ostatnich aut na stejne lince budou sportovnimi sedackami s vytkanou (ci spise nalepenou) vrtuli nevrtuli.

Bobr
14. května • 10:20

autor clanku je borec! nezbyva mi nez souhlasit, ten kdo podporuje 3 valce musi byt but vemeno, nebo netusi nic o motorech, ale je to ted trend posledni doby ze automobilovej prumysl se zene do pekel (viz USA), ale ze i BMW klesne tak hluboko urcite nikdo necekal!!! Konstruktery kteri propaguji V 3 bych rovnou vyhodil. Snad jim dojde jak sou mimo.

Ondra S.
16. května • 17:17

Kritika 3válců obecně mi nepřipadá zas tak adekvátní. V dnešní době se jich dělá několik do aut, ale byl i v motocyklu, třeba triumph. Koncepce není v principu zas tak katastrofální, přestože takový motor jde hůř vyvážit, nemusí to být ve výsledku zas taková tragedie. Dokážu si představit že i 3válec by nemusel být špatný, pokud by byl dobře udělaný, ale asi nikdy to nepůjde tak dobře už od volnobéhu, jako nějaký podařený zážehový 4válec a už vůbec ne jako legendární stará TDi.
Všichni se shodneme, že HTP je z nich u nás asi nejznámější, ale ty motory jsou vlastně 2! Existuje HTP 6V (2 ventily na válec) a HTP 12V (4 ventily na válec).
Ten 2 ventilový je pružnější, jde lépe odspodu, ale zas má horší špičku.
Ten 4 ventilový jde hůře odspoda, musíte víc podřazovat, ale nejlépe jede kolem 3-4tis ot. Ty motory jsou oproti předchozí škodovácké koncepci pružných OHV motorů, hodně točivé, ale mají taky lehčí převody. 4 ve favoritu je trošičku těžšší než 5 v fábii HTP. To ale v rozhodně neznamená, že by jste s tím mohli jezdit na stejné otáčky o převod výš, protože ten motor odspodu nejede. Pokud ho točíte, aby měl sametový zvuk, tak zas víc žere. Malou spotřebu to má jedině na rovinatém terénu při plynulé jízdě zlehka.
Ty motory HTP nejsou v principu zas tak špatné, ale hodily by se spíše do vozu s nižšší pohotovostní hmotností (tak max 750kg), než je fábie. Škodovka ale mohla ty motory udělat ještě lepší, kdyby tam dali moderní technologie (např variabilní časování ventilů V-Tec, nebo automatické nastavování proměnné délky sacího potrubí), ale škodovka nechtěla udělat dobrý motor, oni udělali jen průměrný motor do lidového levného vozítka fábie, který těm sockám přece musí stačit a pokud ne, tak z nich za pořádny motor vycucáme balík peněz (buď motory 1,9TDi, nebo 2,0i 85kW) Totiž ty 1,4 16V se jim moc nepovedly, protože nejdou pořádně za plynem ani dole, ani nahoře a žerou!
Motor 1,4TDi se 3 válci je kapitolou samou pro sebe, 3válec totiž nejde vyvážit, aby šel plynule odspoda, ale to se u dislu předpokládá, že půjde. Takže vznikl disel, který musíte točit, jak benziňák, aby jel a měl sametový chod, ale potom už zase víc zere a stejně nemá tu pružnost dislu. Je to jako takový naftový HTP, který se chová spíš jak benzín, než klasický disel se svou pružností.
Naštěstí se i zde blýská na lepší časy, protože se v budoucnu budou do fábií dávat moderní koncernové motory 1,4TSi do modelu Fábia RS a 1,2TSi. Budou to moderní benzinové turbomotory, které zajistí i těžké fábii slušnou dynamiku a zaroveň vás nesežerou, pokud nepojedete jak šus stylem brzda-plyn.

zdenek
14. května • 10:34

V3?? Zjevně toho víš o motorech hodně...

Petr
15. května • 14:04

Bohuzel motor je radovy a nikoli do V:D

zdenek
15. května • 15:16

Doufám, že to nevysvětluješ mně, já jsem ten vtípek s V1 a V2 snad pochopil správně?

Petr
17. května • 9:41

TO bych si nedovolil:D ... jen, ze muj jmenovec tvrdosijne trva na V

MAR
15. května • 15:09

ono V X muze taky znamenat, ze ma motor X valcu. Nemusi to nutne znamenat, ze jde o koncepci do V. Hmm?

zdenek
15. května • 15:21

To jistě každý chápe, ale pokud si někdo hraje na znalce, měl by používat správnou terminologii. Označení V6 jako řadový šestiválec už nepochopí nikdo.

petr
14. května • 18:20

A proč by byl V3 nesmysl ? Zá války přišli němci s V1, pak s V2 (kvalitní stroje, na jedno natankování až do Londýna), no a po pár desetiletích vývoje konečně přišli s V3 :-D:-D:-D

zdenek
15. května • 8:44

Dobrá hláška!:-D

honza
13. května • 21:57

Pane jando pavle, jste absolutní loser, který by mohl psát tak o pšenici nebo o písku, ale o autech už radši nepište. Takový blábol jsem už dlouho nečetl.

Jaroslav Bárta
14. května • 9:16

Nesouhlasím s Vámi. Myslím, že pan Janda napsal dobrý a podnětný článek. Přečtěte si diskusi, dozvíte se hodně o nastoleném problému. Že většinově sklouzla na téma TŘÍVÁLEC VE FABII DOBRÝ(SLUŠNÝ, DOSTATEČNÝ) --- V BMW BUDE JISTĚ TAKÉ DOBRÝ je jiná věc, ale pro mne diskuse svědčí o tom, že čtenáři přemýšlí a vzdělávají se navzájem. Chcete snad aby AR přinášela jen absolutní a stoprocentní soudy, ke kterým se už diskutovat nedá? Já šéfredaktorovi fandím. JB

Ondra S.
14. května • 22:56

Autor si teda docela dost věří. Nejsem žádný fanoušek tříválců, ale to co píše pan Janda je fakt směšné.. Nebo spíše ta forma - na základě pouhého záměru BMW (aniž by znal jakékoliv podrobnosti) hned hovoří o pekle. Takový blb patří tak max. do diskuze, ne aby tu psal své silně útočné oficiální články... trochu nadhled ty "konstruktére":-))

Paegas
13. května • 20:52

Ať si autor říká co chce, BMW dnes vyrábí nejlepší motory v historii značky. Ano auta jsou těžší a současné M3 se nedá srovnat s M3 E30, ale to snad nemůže autor vyčítat BMW, v dnešní době lehké auto již nejde postavit, protože by nesplňovalo velmi přísné bezpečnostní normy a nebylo konkurenceschopné v komfortu a dnešní luxusní výbavě o které se v době E30 nemohlo ani zdát.A teď ke 3 válcům - všichni se tu smějete, že to bude hrůza apod. ale uvědomte si, že to může být dobrý motor. Všichni píšete, že ne, protože žádný tříválec dobrý není. Ale jaké dnes známe tříválce? Fabii 1.2HTP? Podle této teorie by nemohl být dobrý ani čtyřválec, protože Felicia 1.3 ho měla strašný... Vše je o značce a pokud dostane tříválec do rukou BMW, bude to špička, jako všechny jejich dnešní motory a všechny motory, které kdy BMW vyrobilo. Jediné co je na tom špatného je, že tři válce nejsou moderní :-P

Bobr
14. května • 10:26

ach jo, jde videt ze jsi tezce mimo. Felicia mela 1.3ku naprosto skvelou, nerozumis konstrukci motoru, byl v ni retez misto remenu, motor kterej nesel znicit, proste drzak. A kazdej trivalec nemuze nikdy vydrzet to co vyvazenej 4val. Chudacku....

Paegas
14. května • 19:47

Myslím, že je zcela zjevné o co mi šlo chudáčku - existují dobré V4 i špatné V4 - není záležitost válců.

Orion
14. května • 10:56

Ajeje chudacek majitel felicie je urazen..

Skyline
13. května • 21:41

Jestli to vezme BMW do ruky stejne, jako vzalo ctyrvalce, tak bych se moc neradoval.

Ronick
17. května • 14:42

To je fakt. Třebas takový 123d bych pro jeho zaostalost úplně zakázal vyrábět 3-[

Paegas
14. května • 19:46

Prosimtě ukaž mi lepší V4 než dělá BMW. Pokud nějaký najdeš, je jich velmi málo - BMW motory V4, V6 a další jsou totální špice

Skyline
15. května • 13:11

Fanaticky fanda BMW a jeste k tomu debil, pekna kombinace, paegasi :-DSpis mi ukaz ctyrvalec od BMW, ktery za neco stoji. V dnesni dobe je to prumer, drive to byla totalni hruza. Taky jsem zvedav na ty V6, videls vubec nekdy obsah motoroveho prostoru BMW s benzinovym sestivalcem? :-DB-]

Petr
15. května • 14:02

2litr od BMW je hruza? Chlape, nevis o cem mluvis:D ... moc pekny projev i pruznost ...mozna netoci 8tisic jako R4 od hondy, ale zase ho nemusis tocit tak zbesile, aby to jelo. R4 od BMW je rozhodne na spici 4valcu nedopovanyhc turbem a kompresorem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
15. května • 17:15

Jo jo, takovej motor v 318i, to byla fakt lahudka, uplnej zazrak techniky! :-DA pokud si myslis, ze R4 od Hondy musis "zbesile tocit, aby to jelo", tak to se hned pozna odbornik:-DB-]

Petr
17. května • 19:49

Ty ses hlupak ... neni radno s tebou ztracet cas

Fantomas
13. května • 20:39

Jak u Triumphu zvládli vyváženost chodu a vibrace?

sx
13. května • 18:44

pro koho je auto v prvni rade nastroj. proto resim cenu, provozni naklady, spolehlivost, bezpecnost a objem kufru. kolik ma valcu je mi uplne jedno ;o)

:-))
13. května • 20:50

Opravdu, ale opravdu jsme se u cele diskuze pobavili,jak uz dlouho ne :-D
K Fabce...uz zkousel nekdo jet s tim tri-hrncem, plne nalozeny kufr, 5 lidi v aute do kopce? :-) Taky by se mohlo stat, ze by motor mohl zustat par metriku za autem, a ridic i se spolujezdci by si mohli jako Flinstounovi vykopnout kus podlahy do pryc a treba auto posouvat nohama, ne ? :-P Nase zeny miluji fabie, ponevdz je to opravdu spis auto do mesta, ne na dlouhe cesty, natoz nedej BOZE do hor :--)) Opravdu *rodinne* auto :-D

pepa
14. května • 12:55

Jeste jsi k tem beznym 5 lidem a kufru az po vrch zapomel na taznak a karavan a vyjezd nekde na vrcholky Alp ... :-P :-D

xchlup
13. května • 16:59

Pane Ondrašíku, sice s Vámi na jednu stranu souhlasím, že dávat do prémiovky jako je BMW tříválec je zločin, ale s tím hodnocením tříválců ve škodovkách si dovolím odporovat. Konkrétně když srovnám tříválec a čtyřválec od škodovky, tak v nich není významný rozdíl. Tříválec 12V je dle mého názoru velmi solidní úsporný motor, který se v běžném městském provozu ani příliš akusticky neprojevuje tak, aby narušoval významně jízdní komfort, jiné už je to na dálnici, ale tam si myslím čtyřválec nevede o moc lépe co se týče hluku ani spotřeby. Spousta cestujících kteří se mnou jeli ve tříválci to ani nepoznala a ani tomu nechtěli věřit, velice si jízdu pochvalovali, že to jede moc hezky, není to hlučné a má to skvělou spotřebu. Mě osobně se paleta motorů škoda vůbec nelíbí, proto přístě zvolím jinou značku, ale v době kdy jsem si kupoval fabii, tak to byla asi nejlepší možná volba v poměru cena/výkon a užitná hodnota.

Zelí
13. května • 17:26

Je to pokračování diskusí o přeplňování, které se tady rozvíjí dlouhou dobu. Skupina, která zastává názor, že objem ničím nenahradíš si trvá na svém. Nechce přistoupit na to, že všeobecně jsou přeplňované motory jednoznačně výhodnější. Jediný dosavadní problém byla hromadná výroba a provozní spolehlivost tepelně namáhaných turbodmychadel pro motory spalující benzín. Toto turbo je výrobně významně náročnější než turbo pro naftové motory. Všechny problémy se už podařilo smáznout a turba se dají s přijatelnou cenou dát i do malých benzínových motorů. A teď přicházíme k meritu věci. Tříválcový motor s turbem je dnes cenově blízko čtyřválci bez turba, takže se vyplatí o něm reálně uvažovat pro hromadnou výrobu. Protože se neuvažuje s výrobou jednoho nebo pár kusů, ale zvažuje se stavba celé motorárny na tříválce, takže když o tom mluví veřejně tak to už mají rozmyšleno a možná se už celá motorárna někde staví. VW je v předstihu, protože motorárnu na tříválce má. Navíc je VW v předstihu, protože malé motory s turbem prodává již několik let. To znamená, že tyto úvahy, které teď bmw s velkou slávou prezentuje dělali cca před deseti až dvanácti lety. To jenom k těm žvástům o nepřekonatelných motorářích u bmw. Nic takového není pravda ---- zaspali.

Machrostroj
13. května • 18:03

Ano, přeplňované motory jsou jednoznačně lepší, pokud se jedná o zaoceánský trajekt nebo lokomotivu. Ale foukací motor do auta? Jak zvrácen musí člověk být, aby se mu to líbilo??? Není to tak dlouho, co mě jeden ocas chtěl prodat nějakýho Nissana 350 bo co to bylo za rejži. To mělo twinturbo a bylo to fakt cool. Když chtěl člověk předjet, tak musel zastavit, vyřadit, na pedál plynu dát cihlu, zakouřit si, a po pěti minutách když už byly turba roztočený, tak mohl teprve předjíždět B-]Je to jednoduchý. Pokud máš turbo, tak máš evidentně slabej motor (= jsi socka). To kdyby jsi měl kompresor, tak to znamená, že máš tak velkej motor, že už se tam větší nevejde a pak přeplňování potřebuješ (= jsi frajer). B-]No asi všichni majitelé velkých motorů prodaj svý jednoznačně horší werky a pujdou pro fako 3rd generacion pyčo v tříválci. A začnou od britskej královny.Jsi ocas, socka a vidlák. Kup si zetor krystal turbo a strč mu do sání turba péro, snad se ti udělá dobře B-]

Zelí
13. května • 19:57

Kup si auta s atmosférou do foroty a nastavěj si je do stodoly, protože v brzké době budou všechny s turbem. Dopadne to stejně jako s atmosférickýma nafťákama. Vývoj nezastavíš. Motor s turbem má o 3-5% vyšší účinnost. A protože nafta je méně kvalitní palivo jako benzín tak parametry dvoulitrových naftových turbomotorů budou mít 1,2-1,4 litrové benzínové turbomotory. Protože jsou dvoulitrové turbomotory a výkony kolem 80-100kw nejpoužívanější ve nižší střední třídě tak tak budou motry benzínové 1,2 s turbem nejpočetněji zastoupené. BMW nemůže nic jiného dělat než VW následovat jinak jako firma končí.

machrostroj
14. května • 12:03

Prestižní auta pro lidi se vkusem budou mít atmosféry až do skonání pístových motorů. A že nějakým sockám stačí tři válce s turbem a 100 kw? To je jejich boj B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
14. května • 16:56

Kolik jich je těch prestižních lidí. Pět, deset v česku. To se vůbec nevyplatí. Proto říkám, kup si jich deset do foroty ať ti vydrží do důchodu. Atmosféra se udrží možná u funebráků, takže pohřeb budeš mít se vší parádou.

RX8
14. května • 17:49

Cesko je ale docela malej trh, ne? Treba v amikove je zakladni motor pro Golfa 2.5i (petivalec tusim), 2.0 TSI za priplatek .... Nejak nevidim ty maly moturky v nabidce ...

zdenek
14. května • 9:45

Vždyť je to naprostý blb v pubertálním věku (možná, že zastydlý puberťák), vidíš přeci, co píše za bláboly! Proč se snažíš rozumně se bavit s pitomcem...

RX8
13. května • 19:20

Nissan 350 je 3.5V6 atmosfera ty twinturbo. Estli si nemyslel 300ZX ....

R. Krčmář
13. května • 16:09

Dle mého názoru je jedním z největších omylů fakt, že p. Janda + p. Ondrašík se živí motoristickou novinařinou :-O:-O !!!

Radek Ondrášík
13. května • 16:57

Zakladni omyl bude v tom, ze ani pan Janda, natoz pan Ondrasik se novinarinou nikdy nezivili, nezivi a pokud se neco nestane ani zivit nebudou.

fulle
13. května • 16:59

nemusite se tim živit už jen pouhé psaní techto stupidních článků je omyl

Radek Ondrášík
13. května • 20:01

Omyl je i v tom, že já ty články píšu. Nepíšu. Nevím kde na to pořád chodíte...

Radek Ondrášík
13. května • 16:57

Zakladni omyl bude v tom, ze ani pan Janda, natoz pan Ondrasik se novinarinou nikdy nezivili, nezivi a pokud se neco nestane ani zivit nebudou.

Mark
13. května • 16:17

:-D:-D

Skyline
13. května • 14:49

...skocte do hatapek a jedte do zadele:-D:-D Opet luxusni flame, skodifkari a zvlast oblibena odnoz hatapkari zase vede:-D:-D

fulle
13. května • 16:00

tak tohle je už opravdu konec, to je názor jak pod na mě z boku :-D:-D

zdenek
13. května • 16:13

Reagovat na takové pitomce, jako je skyline a ten s tím příznačným nickem "machrostroj", je jenom zbytečnou ztrátou času...

Skyline
13. května • 20:05

Potrefeny hatapkar se ozval:-DB-]

fulle
13. května • 16:58

ajo i machrostroj má dobrý kecy např: Kdo má tříválec je socka, navíc bez citu a vkusu:-D:-D:-D

machrostroj
13. května • 17:47

No a ne? Trvám na tom a kdo má tříválec, tak by se s ním měl zavřít v garáži a natočit ho. Jenže vlastně ono tyhle krumply mají tak nízké emise zplodin, že dřív umřu dřív já. Smíchy B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adrian77
14. května • 11:07

A copak máš ty? Orezlou šestiválcovou ojetinu? Nebo nový šestiválec doma na plakátu? Asi ano. Ti co mají nový,krásný šestiválec opravdu k dispozici, si ho naživo užívají a nemají tak čas se exhibovat v diskusích, jako Ty :-D

Mark Daniel
13. května • 14:06

Hoci sa do diskusi príliš často nezapájam, dnes musím. Pán Janda je totiž lepší odborník, než človek, zodpovedný za vývoj najväčšieho koncernu v Európe a tretieho na svete. A čítať na internete, dokonca na českom servery jeho články, to sa len tak nevidí. Je mi cťou sa stretnúť, hoci len písomne, s Vami pán Jazda. Vôbec nechápem, prečo len píšete články a nepracujete u Ferrari na Formulách 1.

Ronick
17. května • 14:33

Von to néni ten z teho Olympiku ??? :-D:-D

KKK
13. května • 13:26

U BMW zaspali .:-D Fiat bude mít 2 válce:-D:-D:-D

lojza
13. května • 15:21

Tak fiat měl dvouválec víceméně vždy. Poválečná 500, přes 126 až po Cinquecento. :-D

machrostroj
13. května • 12:28

Není to tak dlouho, co jsem se hanbou propadal v šestiválci B-] Kdo má tříválec je socka, navíc bez citu a vkusu B-]

Dufinos
13. května • 13:07

2Machrostroj: Doufám, že to, co jsi napsal byla ironie, jinak.... by mou odpověď nepustila cenzura..

machrostroj
13. května • 15:40

Proč by to měla být ironie? Vždyť manuální bublifuk s tříválcem je naprosto odporný, charakteristika motoru příšerná, navíc natvrdo připojená na kola. I na rozjezd z kopce se to musí vytočit, aby to nechcíplo... ble ble ble. Za rozumné minimum považuji benzínový osmiválec s hydromatem, pokud tedy budu ještě brát v úvahu pístové motory na fosilní paliva.Dokud tříválce nebudou žrát dva litry na sto kilometrů, tak se nevyplatí B-]

slaine
15. května • 1:43

Až vyrosteš a uděláš si řidičák, tak se tomu, cos tady napsal, od srdce zasměješ.

zdenek
15. května • 8:50

I když vyroste, tak mu to zjevně nebude nic platné, to vypadá na vážnější postižení...

GenEtt
13. května • 22:44

Kecy v kleci s tím rozjezdem, HTP se rozjede v pohodě na dvojku po rovině bez plynu (x-krát vyzkoušeno v kolonách), ale to chce umět používat ten pedál nalevo. Mám to jako služebák, já to nechtěl takže nejsem žádnej fanda ale tady musím reagovat, protože to je fakt blbost.

Lukke
13. května • 13:00

R3...

Terminator3
13. května • 11:00

Autor článku je úplně, ale úplně mimo.. Pravděpodobně s HTP nikdy nejel, neb by nemohl takové bláboly napsat. HTP 12V jako základní motorizace to v pohodě natře kdejakému čtyřválci. Mezi atmosferickou konkurencí se stejným objemem má dokonce HTP 12 V nejvyšší krouťák (snad kromě nějakého Hyundaie), který je zároveň položen do nízkých otáček (3 000). Jízda s ním do nějakých 100 km/h je tedy pocitově velice příjemná a pružná. Ano, motor má neobvyklý, divný zvuk, ale to je asi jediné negativum. A vibrace? To je taky nějaká pověra... HTP jako základní motorizace je tedy naprosto v pohodě.

Jiří Malchárek
13. května • 17:11

S Fabií 1.2 HTP jsem nějakou dobu jezdil a krom podivného zvuku je to celkem příjemné přibližovadlo. Trochu mě překvapila spotřeba, která by podle mě mohla být o něco nižší. Jinak dynamika do a lehce nad 100 km/h dostačující.
Měl bych ještě jeden dotaz, který do daného tématu sice nespadá, ale zajímal by mě názor zkušenějších řidičů, ještě nemám odjeto ani 10 tisíc, ale u Fabie mi přišlo, že brzdy byly divně dávkované, tak bych se chtěl zeptat, jestli vám to taky tak přijde:-) Předem díky za vaše případné názory

Aaron
13. května • 11:35

Naprostý souhlas! Zvláštní, že motor HTP je největší omyl, který se kdy do aut montoval. A kvůli tomu to vlastně nikdo nekupuje, že? Větší omyl je Pavel Janda jako šéfredaktor autorevue! Ještě štěstí, že má na diskusích zdatného obhájce v podobě pana Ondrášika..Je jasný, že pokud chce zákazník nové a zároveň levné auto s malými náklady, dnešní nabídka ho skoro zákonitě zavede k tříválci, ať už je výrobce kdokoliv. Kde kdo vyčetl, že má špatnou spotřebu a nejede to? Jezdím pohodově do 100 km/h (dálnice v mém kraji nejsou), po městě, do práce, ale i na Slovensko mě HTP odveze naprosto bez problémů. Spotřeba se vejde z 90% do 6 litrů, jízda pijánko pod pět, s těžkou nohou do 7 litrů. Vibrace nepociťuji, zvuk motoru je bídný, ale rádio to vyřeší.Pro dva lidi dostatečný auto. Známý se po dlouhém váhání rozhodl pro accent 4 válec. Spotřeba minimálně o litr větší, svižné je to stejně, zvuk motoru taky žádný koncert, kvalita jízdy srovnatelná, ne-li horší. Je jasné, že u čtyřdobého motoru je HTP trochu mimo základní fyzikální vlastnosti, ale taková plečka, jako z toho všichni dělají to není. Opět si ho už nekoupím, ale ne z důvodu jaké všichni rozumbradové uvádí. Prostě mám rád ameriky a tak další vůz bude V6, nebo lépe V8.:-))

Radek Ondrášík
13. května • 12:19

Lidé jsou různí. Znám dokonce i takové, kteří necítí vibrace naftových motorů, nepociťují dunění apod. No prostě jsou lidé bez schopnosti auto vnímat, těm samozřejmě je těžko vysvětlovat něco o kultivovanosti motoru.

Aaron
13. května • 12:47

Ale to, že motor není kultivovaný neznamená, že nemůže mít úspěch a nevyplatí se ho vyrábět. HTP, ať už je sebevíc low-endový našlo velice dobře své zákazníky a nebyl to špatný tah. A to zajímá asi automobilku více než názory lidí, kteří tento motor odsuzují. Tyto lidi Škoda nezaujme ani kdyby vyráběla sebelepší motory. Ale ostatní nemusí být hned všichni socky a slepé stádo. Prostě jim to třeba jen stačí..

Radek Ondrášík
13. května • 13:03

Ten motor se vyplati vyrabet, protoze ho lidi kupuji. A lidi kupuji to, co jim vyrobci predlozi a dobre okomentuji v reklame a vzbudi v lidech pocit, ze to je prave to, co oni chteji. O nicem jinem to neni.Takze lidi maji malo penez, takze je jim treba dat levna reseni. Ne dobra, ale levna a ekonomicky prospesna pro firmu. Nic vic v tom nehledejte.Lidem to staci hlavne proto, ze na vice nemaji. Kdyz se lidi zeptate v cem by chteli jezdit, kdyby penize nebyly limitem, tak 99% z tech co maji levna auta neodpovi, ze jim auto co maji staci a jine by nechteli.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdenek
13. května • 15:01

Soudě podle prodejů je pro nemálo lidí levné řešení zároveň řešením dobrým! A že výrobce nemůže na žádném výrobku tratit, to je snad jasné i hloupému.

Radek Ondrášík
13. května • 16:55

No to je mi logika. Prodeje jsou vysoke proto, ze vetsina lidi na lepsi nema. To, ze se toho tolik prodavat neznamena, ze je to reseni dobre. Neni dobre. Je jedine mozne.

zdenek
13. května • 17:27

To, že pro většinu lidí to je řešení jedině možné, neznamená, že to není řešení dobré a samozřejmě i rozumné! Nevidím na tom nic nelogického. Jsi opravdu tak přesvědčený, že každý, bez výjimky, touží po autě podle tvých představ? Ale musím přiznat, že tvou zarputilost v hájení vlastní pravdy (diskutabilní) snad začnu obdivovat...

Radek Ondrášík
13. května • 21:57

Ne, urcite lidi netouzi po aute mych predstav, ale zase neverim tomu, ze lide touzi po zakladnich verzich zakladnich modelu a ze by si radeji nevybrali v pripade moznosti neco jineho. Neverim, ze by se u nas prodalo vice nez jednotky kusu Fabii HTP, kdyby lidi nemuseli resit finance.

zdenek
14. května • 9:30

A jsme zase u té logiky! Kdyby lidé nemuseli řešit finance, nemusely by se vyrábět žádné jiné vozy, než ty nejluxusnějsí! To, že vývoj tříválců není dobrým řešením pro tebe, absolutně neznamená, že není dobrým řešením pro výrobce, a to právě z toho důvodu, že je to dobrým řešením pro takové množství zákazníků, že se to výrobci jistě vyplatí! Že je to pro tebe řešení špatné, jistě žádného výrobce ani zákazníka naprosto nebude zajímat. Opravdu nedokážu pochopit, co vlastně tak nesmyslně obhajuješ...

Radek Ondrášík
14. května • 9:35

Hele poskočte si, protože očividně plácáte o něčem o čem já nehovořím. Vy tu pořád mluvíte o tom, ja si to lidé vybrali, jak to chtějí a jak je to super volba. Vůbec nechápete, že to není dobrovolná volba, je to volba z "donucení" protože aby se lidé mohli skutečně rozhodnout, pak by nemohli řešit třeba finance. Jenže ty řeší, takže je to jediné možné řešení pro lidi v této situaci. Žádné jiné není. Není to dobrovolné pro mne a ani pro ty lidi co jsou nuceni to kupovat, protože na jiné a lepší prostě nemají.Takže řešení je to špatné, není komforní, kvalitní a dobré a kdyby lidé mohli mít výběr bez omezení, nikdy by podobný motor nevznikl, protože by ho nikdo nechtěl.Takže tu neobhajujte řešení z nouze, jak je dokonalé. Není. Lidé chtějí jezdit, tak dostanou alespoň něco. Odveze je to, ale dobré to prostě není. A můžete se stavět na hlavu, ale nic na tom nezměníte.

zdenek
14. května • 10:02

Dokonalé řešení není žádné. Lidé chtějí jezdit, tak volí řešení pro ně nejlepší, to znamená dobré. A můžeš se stavět na hlavu, ale nic na tom nezměníš. A jen na okraj, dobré řešení to není ani pro mě, ale to nic na mém názoru nemění. A protože očividně plácáš o něčem, o čem nehovořím já (super volba, dokonalé řešení...), je evidentní, že nemá smysl v tomto pokračovat, protože se zkrátka nikdy neshodneme, jde totiž už jenom o slovíčkaření.

Radek Ondrášík
14. května • 12:03

Dobré řešení je to, které si člověk vybere sám bez toho, aniž by byl čímkoli omezen. Pokud je ve výběru omezen, pak už to dobré řešení není, ale je to dobré řešení z toho co zbylo. Takže z té bídy co zbývá lidem s limitem při výběru je to řešení.Dobré je prostě to, co lidí volí dobrovolně. Při nuceném výběru nelze o tom, že je něco dobré hovořit. Není to dobré, je to jediné možné řešení. Prostě jiné efektivní není.Až budou lidé houfně nakupovat 3válce i přesto, že k tomu budou motivování jenom tím, že to vyloženě chtějí a tedy že nejsou nuceni z ekonomických důvodů, pak uznám, že to dobré je.Za války také lidé jedli bramobory s mlékem a je to snad dobré řešení? Neni, ale na více nemělia jiné možnosti nebyly. Takže asi tak s tím super dobrým řešením.

zdenek
14. května • 14:10

Zaprvé - kdo proboha nutí lidi ke koupi vozu, který nechtějí?? Snad je jejich volba dobrovolná, protože pro ně dobrá, ne? A zadruhé, aniž bych tě chtěl podceňovat, zcela jistě nejsi takový vizionář a znalec, abys věděl, na rozdíl od týmů vývojářů a inženýrů, že jsou s tříválci ve slepé uličce, takový machr nejsi a být nemůžeš! Stačí si vzpomenout na první diesely, montované do osobních aut, ale jsem přesvědčen, že právě ty si to pamatovat jistě nemůžeš, na to evidentně nemáš věk.

Aaron
13. května • 13:46

OK! Ale to, že pro většinu z nás jsou limitem peníze, neznamená, že jsou všichni socky. Socka je člověk, který nemá ani na auto a žije z ruky do huby a jediný, co ho zajímá je, jestli ma na krabicáka a na cigára. Nikde neexistuje rovnice pro intelienci zákazníka a jeho finanční možnosti. Pokud si starší manželský pár koupí za 300 tisíc Fábku HTP, tak to hned neznamená, že jsou hloupý a sociálové a stejně tak není hvězda první kategorie někdo, kdo si koupí za 300 tisíc ojetou audinu nebo toyotu.

Radek Ondrášík
13. května • 16:56

Nechapu proc reagujete na mne se slovy o sockach. Nic takoveho jsem nerikal a rikat nebudu. To, ez vetsina lidi nema penize na auta nad 300tis. je proste fakt. Nic vic, nic min. Dostanou proste minimum, protoze za ty penize nikdo nic lepsiho neudela.

mrazik
13. května • 11:47

HTP se kupuje, protoze je nejlevnejsi. Staci se podivat na priplatek za 4valec 1.4, ktery je 40 tisic, coz neni malo a pri dnesni nizke cene aut to dela peknych par procent ceny.

mrazik
13. května • 11:24

A na konci pohadky prijde kasparek, zacinka rolnickou a rekne - zazvonil zvonec a pohadky je konec.
Uz se muzu smat ?
Prosim prosim nezabihejme do debaty vykon x kroutak.
Ja se zmuzu na jedine - tomu tvemu HTP to natre jakykoli ctyrvalec. Dukaz ? Prvni verze 1.0 motoru v Toyota Yaris byl 4 valec s vykonem 48kW, ktery to bezproblemu natrel HTP. Ale budme spravedlivya srovnavejme srovnatelne - doma mame Yaris 4 valec s objemem 1.3 63kW a s tim to fakt nechtej srovnavat.

Dufinos
13. května • 13:33

2mrazik: Tak jelikož se u škody jedná o lowendový motor, tak se budeme ve spojitosti s Yarisem bavit o 1,0l motoru... S klidem v duši můžu povědět, že ve městě mu to fabia "natře" a mimo město jí yaris taky neujede...
Navíc cenově jsme taky u toho yarise úplně někde jinde než u fabie argument akční nabídky neberu, jelikož fabii s klimou nyní seženeš těsně nad 210000Kč ber problémů. Víc se rozepisovat nebudu, jelikož to s tou cenou vlastně není v diskuzi ohledně motoru důležité... A to ani neberu vnitřní prostor apod ;)

petr
13. května • 17:14

To že to Yarisu natře je ověřený fakt nebo informace vycucaná z prstu ? Když kouknu na zrychlení z 0 na 100 km/h, tak je Yaris i s o 20% menším obsahem lepší téměř o vteřinu (Fabia 1.2 44kW za 16,5s a Yaris 1.0 51kW za 15,7s) a to má ten Yaris ještě papírově o 0,9 litru nižší kombinovanou spotřebu :-D
Pokud neberete argument akční nabídky, tak proč u Fabie uvádíte akční cenu ? ;-)
Fabie Classic 1.2 44kW nestojí 210.000,- Kč, ale 229.000,- Kč a to nemá ani autorádio, centrál apod.

Antracit
14. května • 16:00

Výborné srovnání, vážně tleskám! :-D Yaris 51kW vs Fabia 44kW. Co to takhle srovnat s Fabií HTP 51 kW? Tam už je to jiné.. 0-100 km\h za 14,9s. Classic sice nemá rádio, ale má alespoň 4x airbagy v ceně. Neakční Yaris 3dv 1.0 stojí 254.900 Kč dle toyota.cz.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
14. května • 18:11

1) Dufinos srovnával lowend, tedy ten nejlevnější základ co Škodovka má. To že Škodovka potřebuje na stejný výkon o 20 % větší obsah je fakt a díky tomu většímu obsahu má i lepší zrychlení 0-100. To jsem nikdy nepopíral ;-) To je hold politika Škodovky, prostě vezme jeden motor, přiškrtí mu výkon, aby jej pak mohla prodávat i s normálním výkonem za tučný příplatek (bohužel tuto strategii začínají používat i jiné automobilky), v tomto případě za 15.000,- Kč. Pro srovnání, chiptuning Cimbu ze 44kW na 48kW stojí 5.236,- Kč :-P
Je to tak i s ostatními motory, Yaris má 1.33 Dual VVTi se 74kW a Škoda jen 1.4 63kW a to ta Toyota žere o 1,4 litru kombi. míň, ale to je dáno díky technologii StopAndGo. No a totéž platí pro diesely, Škoda má 1.4TDI s 51kW a 59kW, zatímco Toyota má 1.4ku 66kW. Prostě v motorech je Toyota lepší, tady hold kralují japonci a korejci. Z evropanů umí udělat dobrý maloobjemový motor snad jen Fiat. Škodovka má zase větší výběr motorů a výbavy.2) já vím, že je Toyota drahá, o tom se nehádám, já jen korigoval Dufinosovu cenu, sekl se totiž o 19.000,- Kč ;-)

julo9
13. května • 16:44

ano yaris spotreba do 7l, htp nad 9

Dufinos
13. května • 16:49

Když jinak nedáš.... Yaris je prostě nejlepší... Sice do kufru nedáš pomalu ani batoh, natož tak třeba kočárek, no a to použití krásných tvrdých vrzajících plastů v interiéru, které se začnou ozývat již tak po 40000km, atd... Ale fabia žere minimálně nad 9 litrů :-/B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
13. května • 20:01

Jak jsem psal, manzelka ma Yarise a jezdi v nem se dvema detma, plus kocarek v kufru. Svete div se, ale do kufru dala i tandemovy kocarek - pro dve deti. Zadni sedak ma mirne posunuty dopredu. Jezdi takto i na nakup do hypermarketu a vejde se v pohode. Aktualne ma najeto 120 tKm, sem tam neco vrze, ale to ve Fabii take - overeno v nekolika sluzebnich i soukromych.

Ondra S.
14. května • 23:11

On uz je i Yaris kombi?:-)))

Paja
13. května • 11:22

Souhlasim, kazdopadne tento clanek mi prijde ze ho napsal nekdo dosti neinformovany a jen tezi z nejakych dedukci jak by to mohlo byt. Ve skodovce moc dobre vi proc takovy motor montuji!

Dufinos
13. května • 11:19

Naprostý souhlas... To byl strašný žvást, ohledně škodováckých 1,2 HTPček a celkově i fábií... už jenom ta věta ohledně "velké hmotnosti" fabii... Vždyť ve stejné třídě prakticky nenajdete lehčí auto než je fabia... Mazda se chlubí vozy se supernízkou hmotností... Ale nikde se už nepíše, že podstatně menší (hlavně vnitřní prostor) mazda 2 má pohotovostní hmotnost jen o 10kg nižší než srovnatelná fabia II
Zvuk je sice jadrnější, ale to beru taky jako jedinou nevýhodu (při delších cestách to může otravovat). Spotřeba šla skutečně dost dolů oproti např. původnímu motoru 1,4 MPI. Několik zákazníků, kteří právě přecházeli s MPIčka na HTPčko potvrdili snížení průměrné spotřeby o 05 - 1l/100km... Navíc co se týče živosti a pružnosti motoru, tak to je nebe a dudy oproti původnímu MPIčku i oproti srovnatelným (ale 4válcovým) motorům konkurence... Např. taková Corsa s 1,2l motorem je naprosto nesrovnatelná, co se dynamiky týče. Za prvé je o dost těžší (už základní 5dveřový model o více než 100kg) a za druhé ten motor se musí opravdu točit, aby auto jelo... V normálním provozu je fabia o dost živější. Navíc i v takovém časopise jako je Speed psali (velký srovnávací test nákupních tašek), že co se týče "živosti" v městském provozu, tak tam fabia mezi testovanými auty nemá naprosto konkurenci...
Opravdu by mě docela zajímaly osobní zkušenosti autora článku s motory 1,2 HTP a v čem sám vůbec jezdí...:-/

ondras
13. května • 13:23

Souhlas, rozumny nazor! Konecne od nekoho.
Osobne jsem s 1,2 taky neco najezdil a kdyz je potreba a prislapne se tak jede paradne. na dalnici jede 130 naprosto plynule a neni problem jet ve trech lidech furt 150 (samozrejme ze ne do prudsich kopcu). Spotreba pak sice roste ale taky ten motor neni urcenej na to jezdit denne Praha - Brno po D1 a vetsina lidi ho tak ani vyuzivat nebude.

HM
13. května • 16:40

muheheheJede 130 naprosto plynule...... samo že do kopce ne :-(:-D:-D:-D

MAR
15. května • 14:49

konecne mne dnes neco vykouzlilo usmev na tvari :)

julo9
13. května • 16:30

jazdil som v tom zázraku pri 130km/h žere asi 12l pri normálnej prevádzke pod 7l ťažko a malo to dokonca aj klimu to sa išiel kopec s 6% stúpaním elegantne na trojku 60km/h keď to porovnám čo ja viem s feliciou 1,6 s ktorou som sa nebál obehnúť kamión a ten istý kopec elegantne na 5 pri 110 s priemerkou o liter menšou je to jednoducho geniálny motor

pepa
14. května • 11:24

Zapomel sis povolit rucni brzdu ty 12L pri 130km/h :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
julo9
14. května • 15:15

povol si ju ty v hlave a uvedom si ze to tvoje vysnivane htp nezer 5l kopec nekopec
bratislava - trencin a spat dodrziavanie rýchlostí priemer 11,8l po poloprazdnej dialnici a do blavy je to mierne z kopca

Ondra S.
14. května • 23:08

To jsi tam vezl hrocha nebo co? Ikdyž u vás v Asii je možné vše:-))

Martin
13. května • 12:53

Je to tak, taky mám Fábku 1,2 HTP 12V a jezdí to opravdu super! Ještě jsem si jí nechal čipnout a zase to je o kousel dál...
Nejvíc řečí mají Ti co v tomhle autě nikdy neseděli...
Taky jsem si myslel, že to nemůže jet...opak je ale pravdou...

Dr.S
13. května • 11:40

Naprosto souhlasím. S 1,2HTP jsem najezdil cca 100tis Km a můžu s klidem říct že pocitově je mnohem pružnější jako 4válec 1,2 od Fiatu.
A když se do takovéto konstrukce pustí BMW tak nemám pochyb že za pár let se o tom motoru bude psát v souvislosti s předními příčkami v anketě motor roku!!

Andre
13. května • 10:29

Takže inženýři kteří tvoří motory, které každý rok vyhrávají ceny nejlepších motorů skoro ve všech kategoriích jsou tak hloupý že udělají 3 válec ala Škoda ???
Nikdo ho ještě neviděl, neslyšel, netestoval tak odkud berete tu jistotu že bude opravdu tak špatný ? Bavíme se tady o BMW a ne ŠKODA nebo cele VW koncern který když potřeboval pořádný motor tak musel koupit Lamborghini a v R8 měnily motor už snad 3x. A osobní vyjeví patří na blog autora a ne do magazínu.BTW : X6M udělala lepši čas na okruhu než 3M E46 co je pro mnohé sklané fandy to nejsportovnější auto od BMW .

ACE
13. května • 10:48

To máš podobný jako když někdo zdrbne autora knížky, sice sám snic nedokáže splodit, ale naprosto přesně ví co autor podělal, kde měl přidat a kde ubrat. Tady to máš stejný, motor nikdo ještě neviděl natož testoval, ale místní vševěd už ví, že to je jednoznačně špatně. Vono tohle jméno se vůbec zjevuje jen u článků co někoho či něco zdrbou. Je to daleko jednodušší ne něco sám splodit a u mnoha čtenářů je to vděčné téma.

zdenek
13. května • 11:27

Názory tohoto "autora" na tuto problematiku nemůžou být moudřejší, než jeho názory např. na dopravní problematiku. Tam se mu obzvláště "daří", právě tam vynikne jeho moudrost a bystrý úsudek!

st
13. května • 10:46

BMW dela dobre motory, ale zase bych to s tim VW neprehanel..
tak napr. 1.4TSI (T+K), 1.8T, 1.8TSI, 2.0FSI, 2.0TFSI, tom vsechno jsou motory, ktery BMW koncernu muze jen zavidet...

rout
13. května • 11:34

Protože donedávna, než se svět zbláznil z CO2, se nepočítalo s tím, že si někdo nacpe do BMW v požadované výkonnostní kategorii foukanej uječenej benzínovej dvoulitr, místo o řád kultivovanějšího R6.B-]

Andre
13. května • 10:56

podle odborníku jsou lepši ale jen o 2 body
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/winners_08/18_2.htmlTen výrok byl mířen tak, že od molocha jako VW bych čekal lepší výsledky . Ale to je asi podobny jak Microsoft vs Apple :-)

Radek Ondrášík
13. května • 10:37

Neexistuje zpusob, jak efektivne a kompaktne vyvazit 3valcovy motor. A je jedno, zda ho udela Skoda, BMW nebo Ferrari. Proste to nepujde a bude to citit a kdo jenom trochu vi neco o vyvazovani motoru, pak nemusi ten motor ani videt. Pokud BMW nevymysli neco, co jeste nikdo nevymyslel, nebo nebude motor velky jako auto, pak nic dobreho z toho nebude.A osobni nazory patri do magazinu.

Andre
13. května • 10:49

"Pokud BMW nevymysli neco, co jeste nikdo nevymyslel"
Nebylo by to poprvé."A osobni nazory patri do magazinu."
hádal bych se ale nemam na to čas...

Radek Ondrášík
13. května • 11:00

Ne, BMW nevymysli nic, to je fyzika a fyzikalni zakony se obejit jen tak nedaji ;)

zdenek
13. května • 11:15

Což ty, na rozdíl od vývojářů, víš naprosto jistě...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andre
13. května • 11:26

Ne to netvrdím a možná bude opravdu ten motor hrůza, ale odsuzovat něco co ještě nikdo kromě par inženýru od BMW nevidělo mi přijde uspěchané.
A celý ten článek je psaný v záporném duchu k BMW, jen proto že automobilka nesplňuje autorovy představy a to mi přijde hodně amatérské.

zdenek
13. května • 11:31

To jsem nereagoval na tebe, ale na Ondrašíka. S tebou souhlasím!

Radek Ondrášík
13. května • 12:21

Celovek, ktery neni ani schopen opsat spravne jmeno tu bude neco vykladat...

zdenek
13. května • 12:32

Teď jsi mi to opravdu dal, celoveku...

Radek Ondrášík
13. května • 13:04

Ne, nemel jsem v umyslu vam nic davat. Vy jste si odpovedel hloupe sam ve svych prispevcich.

zdenek
13. května • 14:41

A na co jsem si sám odpověděl?? A jak?? Začínáš už blábolit, redaktore...

Jan
13. května • 12:40

To víš, rozumné argumenty došly, tak mu zbývá jiného?

Andre
13. května • 11:11

Ty v té parfumerce mrháš talentem. Prosím tě zavolej do BMW a vysvětli jim to, oni tam asi nemají žádného fyzika kádrů jak ty .. Ušetři miliardy a když už je budeš mít na drátě dej jim i Pavla Jandu ať je zachrání před tým pádem do pekel.

Petr Šlajs
13. května • 9:44

...takže u uvedených automobilek, i např. u Opelu jsou tvůrčí hlavy hloupé, jen autor článku jediný chytrý. Komediální článek.

Radek Ondrášík
13. května • 9:49

Ano jsou, udělat motor, který je už principem špatný je hloupé. To, že to dělají je logické, protože to lidi koupí. Ti by koupili i kdyby udělali špalací auto, stačí jim to náležitě vysvětlit, nebo se tím vůbec nezaobírat. Takže ušetříme nula nic, na papíře to bude vypadat pěkně a to stačí.Inzřenýři apod. v automobilkách v první řadě plní úkoly zadané vedením, ti řeknou emise takové, cena za motor takový a tím to končí. Vývoj se pak s tím popere a pokud je zadání takové, že prostě se za to 4válec nedokáže vyrobit, musí ubrat. Takže zapomeňte na to, že to, co se v autě objevuje je díky inženýrům a jejich schopnostem. Ti jenom řeší to, co si vedení určí, ne naopak.

zdenek
13. května • 11:11

Tvůj hluboký omyl! Myslel jsem si, že tvoje znalosti jsou hlubší, tvoje představa o vývoji je opravdu mylná.

zdenek
13. května • 11:17

To, co jsem napsal výše, patří k názoru R. Ondrašíka...

Agathon
13. května • 10:36

Tady je zase někdo "inženýr", ach jo. Tady se prezentuje 4-válec jako vibrací prostý motor zatím co 3-válec vibruje tak, že se povolují matky na kolech. Je dobré připomenout, že ani 4-válec není zdaleka ideální a není o mnoho kultivovanější bez vyvažovací hřídele. Z inženýrkého hlediska do hry dost zásadně vstupuje uložení motoru - pomocný rám, nastavení hydraulických tlumičů atd. Tohle je "vysoká dynamická" o které tady laici, kteří si myslí, že ví všechno o motorech když ví, že řadový 6-válec je plně vyvážený, nemají ani páru. V praxi tedy rozdíl mezi 3 a 4 válcem bude možná rozeznatelný, nicméně z hlediska komfortu zanedbatelný. Všichni tady nadávají na škodovácký HTP, ale ani jednoho jsem tu neviděl stěžovat si na 3-válec z Toyot. Že by tento motor už nebyl z principu špatný? Nebo to ukazuje na to, že není nejlepší soudit všechny 3-válce podle nijak zvlášť povedeného HTP?Pricipiálně ovšem 3-válec bude mít vždy menší spotřebu: větší tepelná účinnost + menší tření. Když se k tomu přidá nižší hmotnost, turbodmychadlo, přímý vstřik, variabilní časování ventilů, tak vznikne moderní tzv. scavenging engine, který bude z objemu 1.3L mít 150 koní a 200Nm od 1500rpm. To vše při spotřebě nejméně o 1L menší než dnešní motory 1.6 (při srovnatelné ceně). Parametry těchto moderních benzínový motorů jsou vynikající, protože mají fyzikální základ a žádný pisálek s tím nic nenadělá, přestože mu furt nedochází proč se ti hlupáci inženýři v automobilkách tak špatně rozhodují.Nakonec bych rád dodal, že je velmi mylné se domnívat, že inženýři nemají co mluvit do vývoje a trendů. Omyl, protože na nich to vždy závisí. Vedení jen dělá finální rozhodnutí na základě inženýrů. A pokud 3-válec s turbem je výkonnější, levnějsí, úspornější při zanedbatelném zhoršení kultivovanosti, je to dobrá volba.

mrazik
13. května • 11:18

Prvni casti nerozumim, na to jsem pitomej.
Druhy odstavec je teorie, ktera se v praxi tak nejak nenaplnuje a moderni - tim myslim treba japonske motory - 4 valce s objemem 1.6 maji stejnou a nekdy i mensi spotrebu nez HTP pri mnohem mnohem lepsi dynamice. Podle te tve teorie by byl nejlepsi 1 valec, ktery by mel tak nizkou spotrebu, ze by vlastne benzin vytvarel. Ano resenim je pridat turbo, poradne natlakovat a timto dohnat vykon. Jenze kdyz napiseme A, musime napsat i B - ta tvoje nizka spotreba je jen pri ustalene jizde, zadne vyuzivani vykonu atd. Jakmile se totiz slapne vice na plyn - abych mel aspon stejnou dynamiku jako atmosfera 2.0, pak spotreba leti nahoru a ejhle jsme u 10 litru. Dluzno take pripomenout, ze konstrukce ten motor bude slozitejsi, jeho nevyvazenost turbem jeste stoupne, zivotnost bude take nevalna, takze v zaveru ten motor bude mnohem drazsi nez ta tvoje 1.6 atmosfera.

Petr Šlajs
13. května • 10:47

souhlasím. Vlastním auto Opel Agila s motorem 0,998 l, tříválec. Zatím žádná porucha, 44kw, na přískoky 20 km na chalupu a zpět naprosto ideální. A žádné vibrace, jen odlišný zvuk a spotřeba komb. 5,2l.

eLzyx
13. května • 14:18

stejnou spotřebu mám s 16let starou Astrou 1.6 8V a 55kW. Pravda oproti Vám zaplatím víc na povinném ručení, ale to za 11kW navíc stojí

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
16. května • 20:38

Ten motor špatný nebyl, ale za 5,5 nejezdil nikdy! Obvykle se mi pohybovala spotřeba lehce nad 6,5 litry, což na 1,6l motor nebylo zlé. HTP 1,2, 47kW mi žere cca 6,1l /100 km. U fábie je spíš problém v tom, že 47 kW na 1150 kg težký auto je dost málo a HTP se musí hnát do vyšších otáček.

Ruda
13. května • 13:59

Nevim teda jak to berete se spotřebou, ale mám audinu 2,5 tdi průměrná spotřeba je 5,5litru tak kam se pohnul vývoj? Výkon je 115 kobylek ale jinak taky lichý počet válců ;) 5-tiválec krásně vyvýženej a zvuk nenapodobytelný ale tříválec patří tak na motorku ne do auta

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
therion
14. května • 19:09

Kolik ta tva AUDI stala(nova), jake ma provozni naklady a kolik stoji servis? Zkus si to porovnat at uz s FABII nebo s Opel AGILA. Neporovnavej neporovnatelne.

0ndra
13. května • 15:12

proč všichni řešíte jen spotřebu?

Petr Šlajs
13. května • 9:52

zajisté. Ale obchod je poptávka a nabídka. Pokud je poptávka, je to OK a znamená to mj.,že když něco chci, musím mít důvod. Špatné auto dobrovolně nikdo nekoupí. Nebo ano?

Radek Ondrášík
13. května • 10:02

Poptávka po 3válcích není, poptávka je po autech, které si mohou lidé dovolit koupit. Takže automobilka potřebuje vydělávat, potřebuje plnit nesmysly s emisemi a chce se zavděčit lidem, tak udělá blbosti, které papírově sníží spotřebu, byť v reálu to tak nikdy nebude.To je o ekonomice. Poptávka se uspokojuje, ale pěkně vyčůraným způsobem.Špatné auto si lidé klidně koupí a dělají to běžně. Stačí k tomu kvalitní masáž přes média a je vymalováno. Lidé jsou stádo, není problém v nich vyvolat pocit, že si kupují něco super.

ondras
13. května • 13:16

Co je "vycurany zpusob uspokojeni poptavky"???
Poptavku lze uzspokojit jen jednim zpusobem a to je dodat co lidi chteji. Chteji 4 valce? Asi ano. Maji na 4 valce? Asi ne vsichni. Koupi radsi levnejsi 3 valce (a treba navic klimu) misto drazsiho 4 valce? Evidentne koupi. = Je poptavka po 3 valcich, ne ze ne. Kdyz date za cenu 3 valce 4 valec a vymyslite zpusob jak na tom sam jako automobilka neprodelat, pak bude poptavka po 4 valcich. Ne ze lidi chtej 4 valce ale automobilky jim dodaji 3 valce. Lidi taky chteji ferrari a porsche, ale koupi Fabii, Ceed apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
13. května • 13:46

Vy to nechapete. Zde neni typicky pripad poptavky a nabidky. Ta poptavka se vytvori nabidkou, neni to stav, kdy je poptavka a vyrobce prijde s nabidkou.Poptavka je takova, ze lidi maji 250tisic a chteji auto. Poptavka neni takova, ze lidi chteji 3valec se 48 kW. Takze lidi chteji auto za 250tisic, no tak jim ho automobilka udela. Da tam 3 valec, protoze se 4valcem by se tam nevesel. Takze to, ze lidi kupuji 3valce jako divi neni tim, ze po nich tak touzi, ale proto, ze na vice nemaji. Neni to jejich prani mit 3valec, jejich prani je mit auto za 250tisic.Takze lidi chteji atuo a neresi streva, chteji plochou televizi a neresi streva apod. Takze automoilky jim daji auto, daji jim televizi a diky poradne masirce v nich vybuduji pocit, jakou super vec maji.Kdyby tito lide meli penez libovolne, zadny 3valec jen tak nevznikne. Takze 3valce jsou dusledkem toho, ze lidi chteji auto, ne ze chteji 3valec.

Judas Priest
14. května • 10:45

Zase demagogie Goesi :D

0ndra
13. května • 15:07

je to normální případ poptávky a nabídky, vaše tvrzení "poptávka se vytvoří nabídkou" -- to může platit snad jen v případě nějakého monopolu, kde není žádná konkurence, pokud ale vím, tak i v segmentu malých aut s cenou kolem zmiňovaných 250 tis. se najde auto se čtyřválcem. auta se prodávají taková, jaká je lidi chtějí , nikdo si přeci nekoupí auto, které nechce, ale hlavně auto je celek, souhrn všech užitných vlastností -- motoru, vzhledu, barvy, komfortu, velikosti kufru, spotřeby, ceny, image apod...myslím, že spoustě lidem je zcela jedno kolik má jejich auto válců, ale hlavně jaké je jako celek, tedy kolik užitku mu přinese... spousta lidí bere auto jen jako prostředek přesunu z bodu A do bodu B, pak může být motor nepodstatnou částí, kdo od auta čeká něco jiného, tak má zase jiné priority a ten si třeba místo velkého kufru koupí víc válců k motoru...ale vždycky je to poptávce a nabídce, neviděl bych na tom vůbec nic špatného, kdo chce čtyřválec, může si ho klidně koupit, kdo šestiválec, taky si vybere, jde ale o to, jestli si ho cení natolik, je je ochoten přiřadit mu větší význam než ceně nebo jiným hlediskům...

Radek Ondrášík
13. května • 22:01

Ne, spousta lidi vybira auto tak, ze koukne na financni moznosti, z toho co mu zbyde se zpeta kolegy v praci, ktery mu rekne, ze fiat se kazi, na japonce nejsou nahradni dily a kdyz ano, tak jsou draze a ze nejlepsi auta jsou nemecka a pak Skoda, protoze to rikali na CT1 i Prime v sobotu v autosalonu a taky ve svete motoru to psali. A jdou a koupi si Skodu s HTP, Polo s HTP apod. V jinych zemich si zase koupi tu svou znacku, ale vyber probiha velmi podobne. Protoze ze by se stat od statu tak vyrazne lisil vkus to urcite ne, je to tim, cim je dany narod nejvice masirovan.Je mnoho oboru, kde poptavka vznika az tim, ze marketingove oddeleni firem vzbudi zajem zakazniku, kteri do te doby o danou vec nemeli vubec zajem. Je to naprosto normalni.

0ndra
14. května • 11:09

ok, v podstatě se shodneme na tom, že spousta lidi nekupuje auta podle motoru a je jim jedno jestli je to tří nebo čtyřválec, pokud jsou přesvědčeni, že je to auto podle jejich gusta... prostě kupují auto podle toho, co jim přinese (auto, tj. celek nějakých užitných vlastností) a do toho patří i image, kterou vytváří reklama, stejně jako doporučení kolegů... vždycky je to ale o tom, co chci, na co dám - pokud se nenechám ovlivnit reklamou nebo předsudky kolegy v práci, tak si ten fiat přeci klidně koupím, ne?

to že se kupujou htp škodovky je spíš kvůli neinformovanosti zákazníků, menší schopnosti orientovat se na trhu, větší náchylnosti na různé předsudky (to především), ale pokud je člověk přesvědčen, že to htp je skvělé, jak mu kolega doporučil, a že škodovka je podle světa motorů nejlepší, tak ten názor vezme za své a chce si právě tu fabii htp koupit (samozřejmě i s ohledem na další "parametry" jako je cena, kufr, apod)...reklama dělá hodně, to určitě, ale to je její podstatou -- vzbudit zájem zákazníků a podnítit je ke koupi něčeho, o čem je přesvědčí, že je pro ně to nejlepšípoptávka vzniká tím, že něco chci, chci nějak uspokojit svoje potřeby a ne reklamou, ta mě jen přesvědčí, že to co chci, nejlíp splňuje ten a ten výrobek, prvotní je ale ta potřeba...

Moof
13. května • 22:13

Toto je kvalitni nazor. 5 bodu.

Michal
13. května • 9:22

Nebudu to nahodou davat iba ako pomocny motor (stierace, klimatizacia, natacanie svetiel :-) ), alebo motor, ktory bude pohanat generator pre elektromobil?

LuThOr
13. května • 9:43

pravda...jako pomocný motor k nějakému 6ti válci bych to i schvaloval...ale tohle...jakou pak to může mít životnost, když škodovka vymačká 40-44kw a woni maj 90 a víc?.. třeba myslí 1,35 R3 (BMW 1, 3,5L, 3válce :-D)

Petr
13. května • 9:21

Pane Janda, krom toho, ze prejdu vase neodborne demagogie, tak se vas chci zeptat ... BMW vyrobilo nekdy spatny benzinovy motor?

Dusan
13. května • 12:57

Spatny nevim, ale podprumernych maximalne prumernych bylo spousta. Konkretne zakladni ctyrvalce v trojkovych bawech nikdy nebyly zadnym zazrakem vuci konkurenci a v dobe kdy ctyrvalcovy dvoulitr od BMW mel uzasny vykon tusim kolem 120 koni mela Honda uz davno o jedenact koni vice s mensi spotrebou.

Mikevr6
13. května • 15:03

no e30 320is od bmw mel 200koni :-)

RedBaron
15. května • 9:12

No a Honda S2000 jich má z dvoulitru rovných 240. Mám BMW rád ale jeho čtyřválcové motory jsou naprostý průměr až podprůměr, ve větších motorech excelují.

Mikevr6
15. května • 10:09

jasne v roce 1992 mela honda 240konovy 2.0 litr.To ze honda motory umi tu nikdo nezpochybnuje ale dosahnout podobnych vykonu dokaze kazda automobilka jen to pro ne neni prioritou.

RedBaron
13. května • 10:23

Já vám odpovím otázkou, už jste někdy zažil dobrý tříválcový motor? Tak dobrý, že byste ho chtěl mít v bavoráku?

puck
18. května • 20:14

ja si pockam na ten troj valec od BMW, verim tomu, ze to bude prvy skvely troj valec

Petr
13. května • 12:30

Odpovím ti otázkou ... před twin-turbem u benzínu R6/V8 BMW byl někdo uvažoval, že z toho vzniknou nejlepší motory současnosti? Nechme to na nich ... nelze srovnávat HTP s V3 u BMW ... obecné pravdy nemusí platit zde. A pokud je mi známo, tak oficiálně se uvažuje o naszaení pouze u nové 1er. 3er si vycucali z prstu ... protože BMW říká možná eventuálně, ale podobný produkt tam není v plánu.

Lukke
13. května • 12:54

No tak V3 to určitě nebude... :-D

Petr
13. května • 12:57

No dobre do V to asi nebude:D

tRizzO
13. května • 9:13

tesim sa na prve zberatelske kusky: BMW 712 HTP, alebo 312 HTP :-D:-D:-D:-D mna fakt drbne

Phoenix
13. května • 8:44

Jestli mě paměť neklame, 3 válce měl i Wartburg... Nechtěli by v BMW udělat dvoutakt? Pamatuju si, že Warťas byl docela svižné auto :o)

Maestro
13. května • 8:49

Ano ano. Jenže protože byl lehký, ne protože byl tříválcový ;-)

Beaumont
13. května • 13:00

Wartburg pěkně jel hlavně proto, že to byl ten dvoutakt... Koneckonců sportovní verze těch motorů se ladily na výkony přes 90 koní...

MIlan
13. května • 8:44

No, ono je to celé především o pragmatickém rozhodnutí ze strany vedení velkých automobilek.
"Ekologické" limity a různá - téměř likvidační - rozhodnutí stran výkonu, emisí atd. jsou trendem současné Evropy a jejich legislativců, kteří - poplatně momentálním hysterickým náladám - jsou ochotni schválit a diskutovat o všem, co byť jen vzdáleně "smrdí" slovem ekologie.
Je asi zbytečné říkat, jak se k podobným snahám staví největší znečisťovatelé na světe - Čína může být dobrým příkladem. Nechci problém bagatelizovat - samozřejmě ohledy na životní prostředí jsou více než důležité, ale jak už to tak je, každého důležitého tématu se vždy chytnou idioti, kteří si na něm chtějí vybudovat politickou karieru - lhostejno jestli u nás, Německu, Španěsku, či Francii.. - a úspěšně se jim to daří.
Sázím na to, že nikdo u BMW není na větvi z nutnosti nasazení těchto motorů, ale jak jsem již psal, kdo chce přežít a úspěšně fungovat dál, musí se přizpůsobit. A není to zdaleka jen BMW. P.S. taky jste zachytili článek, ze kterého vyšlo zjištění, že 15 největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa ? Nedokážu posoudit pravdivost, nicméně přesně to odráží současný problém - honí se relativní drobnosti za velkou cenu (nařízení pro automobilky) a velké ryby si vesele plavou dál ... s úsměvem na rtech o bláznivých evropanech http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.asp?c=A090426_191128_automoto_vok

pavel
13. května • 10:07

Nejvetsim znecistovatelem atmosfery o CO2 je hmyz, potom savci, potom dalsi zvirata atd...
Antropogenni prispevek CO2 do atmosfery je neco kolem 2 % (tj. od dychani lidi, pres auta, lode, tovarny az po bourani pralesu).Automobilky budou i nadale vyrabet velka auta s velkymi motory (viz X6M, X5M). Krok se zarazenim 3valce do nabidky je spis reakci na globalni krizi, kdy lide kupuji spise levenjsi auto nez drazsi, proto slavi uspechy Skoda Fabia, ktera zacina na dost nizke cene (tedy bez vybavy a pulky motoru). BMW chce proste nasadit BMW 1 již od 300 000 Kč +/- a to by mohl být dobrý trumf na nerozhodné. Každopádně image značky jde samozřejmě do pekel, což v případě Škody není žádný posun, ale u BMW mě to mrzí...

x12345678
13. května • 12:37

Rozhodit 2% parametru v nepříliš stabilním globálním systému je ale vážná věc. Co je ale ještě vážnější je to, že NEVÍME, jestli globální ekosystém v současné době prochází přirozeným cyklem doba ledová - obleva a zpět, nebo jestli ho antropogenní vlivy tlačí mimo rovnováhu. Opakuji, že NEVÍME. Žvaní ekoterorista, který tvrdí že ano a stejně žvaní ekoignorant, který tvrdí, že ne. Prostě to nevíme.Jistým problémem však zřejmě je to, že ukrutnou rychlostí vyrábíme teplo spalováním fosilních zásob, které se ukládaly miliony let a my je v desítkách let rekordním tempem spalujeme. A protože to neumíme vyčíslit, přepočítáváme to na CO2 a děláme tím z vedlejšího ukazatele hlavní. A jestli je CO2 a metan ze střev skotu v Argentině horší nebo není, to je také spekulace. Možná ano, možná ne. Jen není z fosilií, ale z letošního svitu slunce na trávu pastvin.......... Takže obnovitelný zdroj.

Radek Ondrášík
13. května • 9:27

Ten clanek je nejlepsi ukazka toho, aby se proverila hloupost ceskeho naroda. Kde kdo na to poukazuje, ale vubec tomu clanku nerozumi. Tech 15 lodi vypusti sice vice emisi, nez auta, ale na druhou stranu prepocitejte to na odvezenou 1 tunu nakladu na 1 km a zjistite, ze i kdyz v aboslutnim cisle vypusti hodne emisi, tak kdyby se mela vyuzit jakakoli jina forma dopravy, pak se vypusti tak 20x vice emisi, takze z tohoto pohledu jsou ty lode naopak extremne ekologicke.Otazkou taky je, jak je to doopravy s temi emisemi. Jednou slysime, ze auta delaji cca 30% emisi, pak najednou ze 15 lodi udela vice nez auta, takze to mame 30% emisi udela 15 lodi, 30% emisi udelaji auta a to jako zbylych par tisic lodi, prumysl, dobytek apod. udela razem jenom40% emisic? No nejak jim ty soucty pak nesedi ;)Takze clanek naprosto o nicem, ale pro overeni hlouposti lidi idealni. A jde videt, ze funguje vyborne.

Michal
13. května • 10:29

Ale ale ale....jediny, kdo tady ukazuje svoji hloupost jses ty. To, ze je lodni doprava v prepoctu na tunu a kilometr vyhodna prece ten clanek vubec nepopira. Jenom konstatuje, ze 15 lodi produkuje tolik skodlivin, jako vsechna auta (i kdyz nevim nevim teda). Takze je sice pekne, ze se snizuji emise u aut, ale kdyby se o par procent zlepsily emise u lodni dopravy, tak to bude mit celkove o hodne vetsi efekt, nez snizeni emisi u aut o 90%. A podle vseho to vypada, ze rezervy ve snizovani emisi u lodni dopravy jsou. Jde prece o realne celkove emise a ne o nejake virtualni bezvyznamne cislicko, ktere sis tu spocital. To je vsechno.A ty pomery emisi fakt nejak nesedi :-)

Radek Ondrášík
13. května • 10:35

Ne, je to radoby clanek o vykriku do tmy. Proste za kazdou cen udelat BUM ctenari to je ale pecka ze?A jinak ty pomery emisi opravdu nesedi. Jedna zprava ekologu hovori o tom,ze auta tvori prees 30% emisi, jina zprava o tom, ze prezvykavci vytvori vice emisi, nez auta, jina zprava to, jina zprava ono. Takze ve finale jsou to jenom blbosti.

Beaumont
13. května • 11:53

Vážení, všimněte si, o JAKÝCH emisích, resp. emisích ČEHO se v tom článku "lodě vs. auta" píše. Cituji: "Nejde samozřejmě o v poslední době ekologickými aktivisty nejvíce sledované emise CO2, ale o emise sazí, oxidů síry a dusíku" Jinak k tříválcům: mě už u BMW nepřekvapí nic. Ta značka je pro mě mrtvá od nástupu Banglova design, teď postupně pohřbívá i kdysi fantastické schopnosti svých aut.
Ještě zlatá Alfa Romeo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
13. května • 12:26

Nedej si prdel:D ... alfa neni nic ... od Brery po GT je spíše průměr až podrůměr v dané třídě. Design je fajn to jo, ale zbytek už tak ne...

Beaumont
13. května • 13:04

O současných Alfách bychom mohli diskutovat, ale přinejmenším se Alfa "drží svého kopyta", vyrábí sportovně laděná (ne vysloveně hard core sportovní) auta a nepouští se do absurdních nesmyslů typu supersportovní SUV, jakési polokombi-polohatch (jako BMW 5er GT) nebo teď do tříválců. A doufám, že s tím ani nezačne...

Petr
13. května • 18:47

Ano ale taky prilis dobre nehospodari ... nechapej me spatne .. jsem rad, ze Alfa existuje ... jsou to osobita auta s nezamenitelnym designem ... ale srovnavat je s BMW co se tyka techniky je trosku mimo myslim. Nepopiram, ze maji sve nezamenitelne kouzlo:)

x12345678
13. května • 12:25

Kulové pohřbívá. respektuje vývoj. Před sto lety měla auta 8-14litrů objem a být internet, taky by kdekdo žvanil, že s třílitrem to nepojede. Dnes se od dvoulitrů jde v masové výrobě k nižším objemům a k méně válcům. Tak to prostě je a bude. Ani redaktoři pat_a_mat webu, ani frekventanti učebního oboru traktorista-dojič skotu- výčepní piva s tím nic nenadělají. Nakonec, i američani dnes kupují málo osmiválců a více čtyřválců.

elipsoid
13. května • 10:17

"Takze clanek naprosto o nicem, ale pro overeni hlouposti lidi idealni. A jde videt, ze funguje vyborne. "A neměl by se server o autech místo "článků o ničem" a ověřování hlouposti vlastních čtenářů zaměřit třeba na kvalitní novinařinu?

Radek Ondrášík
13. května • 10:26

Ne, protoze toto neni server vhodny pro novinare, kdo chce noviny, at si je kupuje, nebo jde na novinky, tam ma investigativcu vice nez dost. A otazkou je, jak moc jsou ty clanky o nicem, dle meho vubec, jsou naopak vyborne

Maestro
13. května • 8:48

S koncem souhlasím, ale jinak... Automobilky mají dělat auta, jaká chtějí zákazníci, ne jaká chtějí euronormy. Nevím o nikom, kdo by chtěl tříválec za cenu o 0,1 litru nižší spotřeby. Automobilky toto mohou dělat, mohou se tomu ubránit, mohou dělat auta pro lidi a ne pro úředníky. Ale to by musely chtít. A oni nechtějí a svá špatná rozhodnutí svalují na nějaké předpisy a jedinou možnou cestu...

lunochod
13. května • 9:15

Tříválce jsou pro plebs, spodinu ... nicméně i tady platí, že pokud tříválec nikdo nechce, nikdo si ho nekoupí a automobilka nepochodí ...
A ti eurobyrokrati v Bruselu, co tak zapáleně hlásají ekologii, ti si zadky v tříválcích samozřejmě nevozí ... samý BMW, M-B, Audi, všechno větší auta a objemy
Vodu kážou, víno pijí

Radek Ondrášík
13. května • 10:03

To není pravda. běžní lidi počet válců neřeší, ti řeší, že mají v kapse 300tisíc a che nové auto. Takže se koukne co je v nabíde a to koupí. A to, že ty 3 válce nejsou to pravé ořechové je holt smůla, ale na nic lepšího nemá. Takže koupě 3válce je do značné míry nutnost těch lidí, protože na víc nemají.

Adrian77
13. května • 17:02

Tento názor taky není tak úplně pravda. Jsou i vyjímky. Třeba mě vždy stačila a vyhovovala malá přibližovátka a tak mě v roce 2003 nadchl Fiat Panda a to především karosérií. Ale po příchodu trojčat z Kolína s jejich tříválci od Toyoty jsem klidně překousl jejich překulacenej design a vlastně jen kvůli tomu tříválcovému motoru. Kam se na něj hrabou moje předchozí čtyřválce z Cinquecenta a Saxa. Ač mě auto neživí, mám po roce a půl najeto přes 55 000 kilometrů a nemůžu si tříválec vynachválit. Pokud bych dnes musel kupovat nový auto, koupím C1 zase. Tedy pokud jej nepředčí nový dvouválec od Fiatu (i dvouválec jsem už v autě měl) :-) P.S. na motoru nejvíc oceňuji poměr výkon/spotřeba/cena. Je pravda, že kultivovanost mě prakticky nezajímá a projeví se prakticky jen při volnoběhu.

Mark
13. května • 14:07

Už som sa Vás to pýtal, ale vždy som zabudol si pozrieť odpoveď, prečo už nepíšete články na autorevue.cz?

x12345678
13. května • 12:13

Souhlasím, navíc, drtivá většina lidí, kteří v HTP pojedou, vůbec nepozná, že to nemá čtyři válce. A kromtoho jim to je jedno. To jen tady si pubertální jedinci, zhusta ještě bez řidičáku, leští klapky na klábosnici plkáním na téma "hnus".
A ještě na okraj - vizionářem není škodovka, jak autor článku chybně píše (motory jsou konstrukce VW), ale GM, který v opelu hromadně dodávanými třívalci VAG o pár let předběhl. A pro fyzikální analfabety ještě jedna informace: srovnání s wartburgem poněkud kulhá, protože u dvoudobého tříválce je dynamika rotujících hmot zcela odlišná než u čtyřdobého. Velmi zjednodušeně lze z tohoto pohledu dvoudobý tříválec díky přesahu cyklů zážehu o 120° (úhel otočení klikové hřídele mezi po sobě jdoucími zážehy) přiřadit ke čtyřdobému šestiválci, který má rovněž 120° zatímco čtyřdobý čtyřválec k dvoudobému dvouválci (oba 180°). To samozřejmě nic neříká o hluku a vibracích a už vůbec ne o vyvažovacích hřídelích.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ondras
13. května • 13:04

Presne tak, 90% lidem je jedno jestli ma auto tri nebo ctyri valce, ti lepsi max poznaji rozdil ve vykonu (kdyz vyjedou z mesta). Kdo ma auto na jezdeni nepotrebuje aby mel motor peknej zvuk, hlavne ze to jede a odveze ho to kam potrebuje a pak i 1,2 staci. Pro vetsinu lidi je prvotni investice do auta klicova a na fabce si sakra rozmysli, jestli maji dat pri cene kolem 200tis navic dalsich 40 za silnejsi motor. Komu se to nelibi at to nekupuje a radsi si koupi "orezlyho dvacet let staryho bavora z Nemecka, aspon v trilitru", to ma zvuk panecku a ten vír v nadrzi:)
Rozhodne nesouhlasim s nazorem ze trivalec je omyl! Kdyby to byl omyl, tak to lidi nekupujou a automobilky nevydelaj, ale podle prodeju 1,2jek u nas si myslim ze to pro Skodovku rozhodne omyl neni!

JiVi
13. května • 8:39

ze 3 valec nejde vyvazit je fakt k popukani :-D

RedBaron
13. května • 10:20

Ty snad znáš nějaký který netřepe a podivně nechrčí?

homer
13. května • 11:18

wartburg

Judas Priest
14. května • 10:39

Ano, ale to je dvoutakt - tříválcový dvoutakt je přirozeně zcela vyvážen - asi jako čtyřtaktní šestivál.

Maestro
13. května • 8:45

A tys někdy viděl nějaký vyvážený tříválec? Vibracemi, průběhem výkonu, zvukem? Můžeš tam dát pět vyvažovacích hřídelů, tunu odhlučnění a ladit to rok a stejně z toho bude nedochůdče. Ani pětiválec stoprocentně nevyvážíš, natož pak tří-!

Jmeno
13. května • 20:47

Nahodou my mame doma fabii 1.4 TDI, tedy 3 valec a slape to skvele... Samozrejme je hlucnejsi, ale ma to senzacni vykon...

Ronick
17. května • 14:31

Splet sis slova. Místo šlape mělo být klape. Pak to dává smysl ;-)

petr
14. května • 11:24

Senzační výkon ? :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

x12345678
13. května • 12:19

Je to o konstrukci toho konkrétního motoru, hmotnosti pístů, ojnic, kliky, rozložení hmot, rozsahu otáček, tuhosti bloku a hlavy a způsobu zavěšení motoru v karosérii. Až pak se terpve řeší vyvažování vyšších řádů.Vyvážit síly až do čvrtého řádu lze u tří i pětiválce na přijatelnou úroveň celkem snadno a zpravidla ani není potřeba jít tak daleko. Nakonec právě HTP je důkazem, že to lze za rozumných nákladů a nepříliš komplikovaným řešením. Stačí k tomu tuhý blok, nepříliš hmotná klika a jediný vyvažovací hřídel.

tomas
13. května • 12:36

konecne normalni nazor ...
Jediny problem u skodovackejch motoru je, ze jsou postaveny hlavne na cenu. Pokud napr BMW pojme konstrukci jinak a postavi to kvalitneji, tak si myslim,ze to bude pekny motor napr do BMW1 a treba ho prodaji i jinemu koncernu a nemusi se davat treba d rady 3.

Dmitri
13. května • 8:33

Tak to chci i do mercedesu! :-P

tomas
14. května • 9:37

v Mercedesu je sice nenajdes , ale Mercedes je vyviji pro Smarty ;-)

Vlado
14. května • 16:25

Ano lenze SMART je o dost lahsi nez Fobia

Deli
13. května • 8:30

trojka s tříválcem, to bude terno... :-D

Ronick
15. května • 6:36

A co teprve sedma :-D

Jakkkub
13. května • 8:30

BMW je hodno pohrbu uz dlouho, ale ted uz tedy definitivne odevzdavam rakev s modrobilou vrtuli maticce zemi.

rofel
13. května • 20:12

Takovýhle s-w-i-*-ě závistivý jako seš ty mám fakt rád. Běž si radšio nafoukat pneumatiky u 105ky!

lunochod
13. května • 8:42

BMW má nějakou modrobílouv vrtuli? Kde? Myslíš u chladiče?
Nesplet sis to náhodou s bavorskými národními barvami?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bavorsko

Lukke
13. května • 12:45

Ty toho o značce BMW asi moc nevíš, že...? Modrobílý znak je opravdu bílá vrtule na modré obloze. Nastuduj si historii.

M
13. května • 15:20

Už jsem to pochopil. Když BMW řekne, že modrobílé kolečko je vrtule, tak je to vrtule. Když BMW řekne, že to je ponorka, tak to bude ponorka. Když Milka řekne, že kráva je fialová, tak bude fialová. Tak tomu se říká marketingový brainwashing! :-D

Lukke
13. května • 15:41

OMG...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zdenek
13. května • 16:02

Zde poznáš v praxi, jak bolí srážka s blbcem...

lunochod
13. května • 20:32

Mě spíš připadá, že řekl, že král je nahý ...

Petr
13. května • 9:36

Znak BMW je odjakziva rotujici vrtuli.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bmw

Franco
13. května • 23:33

Pánové, jen se mi potvrzuje, bohužel, že zastánci BMW jsou většinou slepí ignoranti - zkušenost ze silnice. Ale k věci - možná si tajně přejete aby logo bmw symbolizovalo vrtuli, ale ve skutečnosti symbolizuje národní barvy Bavorska. A ti kdo o tom pochybují tak by si měli přečíst tento dokument, který analyzuje historii vč. roku 1919: http://jeff.dean.home.att.net/roundel-myth.pdf

Franco
13. května • 23:33

Pánové, jen se mi potvrzuje, bohužel, že zastánci BMW jsou většinou slepí ignoranti - zkušenost ze silnice. Ale k věci - možná si tajně přejete aby logo bmw symbolizovalo vrtuli, ale ve skutečnosti symbolizuje národní barvy Bavorska. A ti kdo o tom pochybují tak by si měli přečíst tento dokument, který analyzuje historii vč. roku 1919: http://jeff.dean.home.att.net/roundel-myth.pdf

M
13. května • 11:41

To je novinka. Nikdy bych to ze znaku BMW sám nepoznal. Mám pouze slabou krátkozrakost (čočky), jinak žádnou oční vadu. Ale vrtuli ani symbol vrtule ve znaku BMW fakt nevidím. Zřejmě pro ty, co mají bujnou představivost. Když letectví, tak leda úlet

kuba
13. května • 14:14

BMW je bayerische motorwerke, za valky vyznamny vyrobce leteckych radovych motoru a vyvojar prvniho planovaneho proudoveho motoru pro Me 262 - pozdeji kvuli prutahum nahrazen nespolehlivym ale dostupnym Jumo 004.

Petr
13. května • 13:49

Jses opravdu tak vypatlanej? Dal jsem ti dokonce odkaz, kde si to muzes precist, kdyz uz o historii BMW vis uplny h*vno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M
13. května • 13:53

Historii BMW jsem si přečet, ale pořád vidím jen kolečko s modrými a bílými poli a nápisem "BMW". Je to jen optický klam pro fanatiky, vidět v tom vrtuli

martin
17. května • 12:39

ty nejen že jseš úplně blbej, ale místo toho, abys držel hubu tak se v tom svém hovně ještě rejpeš:-D:-D:-D:-D:-D

Petr
13. května • 19:15

Uz jsem pochopil - bavit se z blbcem je ztrata casu...B-]

pepa
13. května • 13:00

Když něco nevím, tak alespoň nedělám chytrého - samozřejmě je znak BMW odjakživa rotující letecká vrtule !

tomas
13. května • 12:31

kecate tu uplne o nicem ... a evidentne neznate (nekteri) historii znacky

MIlan
13. května • 8:46

ale no tak ... nezlobte. "Modro-bílý vzor znaku firmy je samozřejmě stylizací bavorské vlajky, ale také odráží původ BMW (rotující bílá vrtule na modré obloze jako symbol výrobce leteckých motorů). "

Doporučujeme

Články odjinud