U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Britská společnost HPI, která se zabývá prověřováním původu vozidel, zveřejnila žebříček modelů, jejichž zákazníci utratí nejvíc za příplatkovou výbavu.

I z našich testů víte, že zejména u prémiových značek je nabídka prvků na přání opravdu široká a u testovaných vozů v „předváděcí“ konfiguraci součet příplatkové výbavy nejednou dosahuje desítek procent ceny modelu.

Žebříčku HPI vévodí luxusní SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s průměrnou cenou příplatkové výbavy 9924, respektive 7996 liber. V přepočtu to dělá 298, respektive 240 000 Kč.

Následuje trochu překvapivě malý roadster Mercedes-Benz SLK s průměrnou útratou 6290 liber (189 000 Kč) a dva nejdražší modely Audi: R8 a A8. U obou se částka po přepočtu pohybuje okolo 161 000 kč. 

Žebříček značek vypadá v podstatě analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutí stojí, že průměrná cena výbavy na přání u Porsche převyšuje oba německé rivaly prakticky dvojnásobně. V případě Mercedesu činí 3510 liber, u BMW 3892 liber, ale značka z Zuffenhausenu se může pochlubit pěkným výsledkem 7394 liber (223 000 kč).

Bez zajímavosti není ani to, že na čtvrté místo se dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Příplatková výbava je pro luxusní značky nemalým zdrojem příjmů a má velkou zásluhu na tom, že Porsche vydělá na každém prodaném autě nejvíc v oboru. Podrobnosti se dočtete v našem článku Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků