U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Britská společnost HPI, která se zabývá prověřováním původu vozidel, zveřejnila žebříček modelů, jejichž zákazníci utratí nejvíc za příplatkovou výbavu.

I z našich testů víte, že zejména u prémiových značek je nabídka prvků na přání opravdu široká a u testovaných vozů v „předváděcí“ konfiguraci součet příplatkové výbavy nejednou dosahuje desítek procent ceny modelu.

Žebříčku HPI vévodí luxusní SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s průměrnou cenou příplatkové výbavy 9924, respektive 7996 liber. V přepočtu to dělá 298, respektive 240 000 Kč.

Následuje trochu překvapivě malý roadster Mercedes-Benz SLK s průměrnou útratou 6290 liber (189 000 Kč) a dva nejdražší modely Audi: R8 a A8. U obou se částka po přepočtu pohybuje okolo 161 000 kč. 

Žebříček značek vypadá v podstatě analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutí stojí, že průměrná cena výbavy na přání u Porsche převyšuje oba německé rivaly prakticky dvojnásobně. V případě Mercedesu činí 3510 liber, u BMW 3892 liber, ale značka z Zuffenhausenu se může pochlubit pěkným výsledkem 7394 liber (223 000 kč).

Bez zajímavosti není ani to, že na čtvrté místo se dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Příplatková výbava je pro luxusní značky nemalým zdrojem příjmů a má velkou zásluhu na tom, že Porsche vydělá na každém prodaném autě nejvíc v oboru. Podrobnosti se dočtete v našem článku Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků