U Fordu GT budou za příplatek karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Pokud jste jedním z 6506 šťastlivců, kteří se uchází o nový Ford GT, měli byste vědět, že v příplatkové výbavě nechybí karbonové disky. Navzdory tomu, že už některé společnosti disky z tohoto lehkého materiálu úspěšně vyrábí, pořád nejde o zcela běžnou záležitost.

Vůbec poprvé jste se s nimi u Fordu mohli setkat v souvislosti s modelem Shelby GT350R Mustang, kde jsou ve standardní výbavě. V případě supersportovního modelu vám ale nezbude, než sáhnout hlouběji do kapsy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celkovou hmotnost kola si automobilka zatím nechává pro sebe, rozdíl oproti klasickým diskům ze slitiny má činit přibližně 0,9 kg

Ford tvrdí, že se na hmotnosti každého disku podařilo uspořit 2 libry, což je přibližně 0,9 kilogramů. To se pozitivním způsobem podepíše na neodpružené hmotnosti, zároveň to ale slibují i další výhody. Disky mají prý mnohem lépe absorbovat vibrace a tedy zlepšovat komfort.

O celkové hmotnosti stejně jako o ceně kol automobilka nemluví. Pokud se ale bavíme o autě za minimálně deset milionů korun, cena jedné sady karbonových disků už asi nebude hrát příliš velkou roli.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Ford | Byznys

O Ford GT má zájem 6506 zákazníků. K dispozici je 500 kusů

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků